Smidiga betalningar med Swish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Smidiga betalningar med Swish

    Har sedan en tid tillbaka använt Swish ett betalsystem som de flesta stora banker anslutit sig till. Det är så otroligt smidigt. När du installerat appen i mobilen (kräver smartphone) och installerat bankid från din bank, så när du vill göra en betalning så skickar du pengarna till den andres mobil och då förs pengarna direkt över till den andres bankkonto. Så på några sekunder är pengarna där de ska. Du skriver den andres mobilnummer, summa pengar, ett meddelande och tryck på skicka-knappen, Klart!
    Det är lika enkelt som att skicka ett sms. Är himla nöjd med det faktiskt.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    ja verkar smidigt men jag kommer inte installera då det kommer börja kosta pengar snart. varje överföring kommer kosta nån krona eller så. surt o då väljer jag bort det.

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      ja verkar smidigt men jag kommer inte installera då det kommer börja kosta pengar snart. varje överföring kommer kosta nån krona eller så. surt o då väljer jag bort det.
      Hehe, vart var det du bodde nu igen?
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        Ursprungligen postat av Bluewing
        Har sedan en tid tillbaka använt Swish ett betalsystem som de flesta stora banker anslutit sig till. Det är så otroligt smidigt. När du installerat appen i mobilen (kräver smartphone) och installerat bankid från din bank, så när du vill göra en betalning så skickar du pengarna till den andres mobil och då förs pengarna direkt över till den andres bankkonto. Så på några sekunder är pengarna där de ska. Du skriver den andres mobilnummer, summa pengar, ett meddelande och tryck på skicka-knappen, Klart!
        Det är lika enkelt som att skicka ett sms. Är himla nöjd med det faktiskt.
        Allt som går fort är bra!

        Skönt att utvecklingen går framåt. Nu ska bara bankerna trolla fram appar som fungerar, det ser ut att vara en ren omöjlighet dock..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          jag gillar swedbanks app. betalar inte räkningar via datorn alls längre. med senaste uppdateringen så fick den kamera för scanning av räkningar så man behöver fan inte anävnda datorn längre.

          Kommentar

          • Bygert
            • March 2010
            • 2169

            #6
            Vi får ju betala rejält för kontokortsbetalningar också. Det är ju bara det att då får det inte syns och då tror man att det inte finns.
            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              jo fast kontokort kan jag inte leva utan. har mer eller mindre alldrig kontanter på mig.

              men överföringar kan jag göra via bank-appen. swish må vara smidigt men eftersom det snart ska börja kosta pengar går det fetbort för mig

              Kommentar

              Arbetssätt...