djuraffär i Stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SnuffelKuffel
    • January 2012
    • 73

    djuraffär i Stockholm

    Undrar lite vart jag ska gå om jag vill komma till en bra djuraffär i Stockholm. :-)
  • maggan55
    • September 2008
    • 219

    #2
    Vad är du ute efter?

    Kommentar

    • fisheye
      • November 2010
      • 488

      #3
      Hej,
      eftersom du verkar komma från Östergötland och har några inlägg om fisk så gissar jag att du vill veta om bra akvarieaffärer... i så fall utan direkt inbördes ordning;

      Akvarielagret - bra akvarieaffär, stort utbud, ligger i Bromma (Abrahamsberg/storamossen + 7-10 min promenad), svårflirtad personal i vissa fall, men bra

      Södermalms akvarieaffär - totalmys, säljbara utbudet begränsat, men tok-kunnig affärsinnehavare (Janne W), en rundtur bakom själva affären kommer du inte att ångra, mycket växter om du ska handla det

      Akvarieleasing (sundbyberg + lite promenix a 10 min); malawi/saltvatten, en hel del vanliga fiskar, mycket kunnig, lättsam och trevlig personal

      Tja mer hinner du inte med en dag...
      Senast redigerad av fisheye; 07 December 2012, 18:50.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        jupp, håller med på alla punkter..

        vill lägga till Vinsta zoo, Shappe är ruggigt duktig, välskötta fiskar och inga konstigheter..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • fisheye
          • November 2010
          • 488

          #5
          Japp, vinsta zoo var i mina tankar. Shappe måste vara killen med massa tatueringar... I så fall världen hyvvens kille. Utöver Akvarieleasing och Södermalms den enda affär som tar ungdomars intresse på allvar (och då snackar vi tar ögonkontakt med min son och snackar med honom)....

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            Shappe är jävligt bra helt enkelt.. när jag inte vet jag ska göra ringer jag till honom.. det sjuka är att han mycket väl kan rekommendera kåvepenin typ 10 tabletter per 100 liter och för honom är det inga konstigheter.. haha.. det värsta är att det funkar.. ah, strunt samma, han gör affären, iaf på fisksidan!
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • SnuffelKuffel
              • January 2012
              • 73

              #7
              Tack så mycket för tipsen :-)

              Kommentar

              Arbetssätt...