Letade efter tips och snubblande över den här tråden, så jag frågar lite löst här.
Var idag in till Grizzly Zoo i Boländerna, bl a informera dom om problemet med de sjuka fiskar både jag- och min far köpte vid samma tillfälle där för ett tag sedan. När jag förklarade läget för en expedit i butiken fick jag intrycket av att hon inte tog mig på allvar för fem öre. De får säkert många "Mina fiskar dog! Ert fel!", så jag förstår hennes kritiska inställning, men borde hon inte funnit det i butikens intresse att utreda vidare när hon insåg att jag hade svar på de frågor hon ställde?
I butikens akvarium såg jag en del fina fiskar, men tyvärr också en hel del döda fiskar, sjuka fiskar och allmänt stressade fiskar. När jag tidigare kommit in för att prata bl a värmare till akvarium så pratade jag med någon som tycktes kunnig, men idag hörde jag en annan expedit informera en kund om att guppy var små nog att ha i 10-20-litersakvarium också. ("... De är ju stimfisk så ett par stycken kan du absolut ha då!")
Med tanke på detta och min otur med sjukdom och dödsfall (och ovan kommentar "... Men tyvärr har de haft mängder med problem med vita pricken och allt möjligt i sina kar ganska nyligt så skulle avråda att handla fisk där just nu. ... ") så får det mig att undra om man t ex bör uppmärksamma Grizzly-kedjans kundservice? Eller är Grizzly-butiker allmänt av samma ojämna kvalitet? §:oO
Var idag in till Grizzly Zoo i Boländerna, bl a informera dom om problemet med de sjuka fiskar både jag- och min far köpte vid samma tillfälle där för ett tag sedan. När jag förklarade läget för en expedit i butiken fick jag intrycket av att hon inte tog mig på allvar för fem öre. De får säkert många "Mina fiskar dog! Ert fel!", så jag förstår hennes kritiska inställning, men borde hon inte funnit det i butikens intresse att utreda vidare när hon insåg att jag hade svar på de frågor hon ställde?
I butikens akvarium såg jag en del fina fiskar, men tyvärr också en hel del döda fiskar, sjuka fiskar och allmänt stressade fiskar. När jag tidigare kommit in för att prata bl a värmare till akvarium så pratade jag med någon som tycktes kunnig, men idag hörde jag en annan expedit informera en kund om att guppy var små nog att ha i 10-20-litersakvarium också. ("... De är ju stimfisk så ett par stycken kan du absolut ha då!")
Med tanke på detta och min otur med sjukdom och dödsfall (och ovan kommentar "... Men tyvärr har de haft mängder med problem med vita pricken och allt möjligt i sina kar ganska nyligt så skulle avråda att handla fisk där just nu. ... ") så får det mig att undra om man t ex bör uppmärksamma Grizzly-kedjans kundservice? Eller är Grizzly-butiker allmänt av samma ojämna kvalitet? §:oO
Kommentar