Biligast ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiceFool
    • June 2011
    • 154

    Biligast ?

    hej jag ska nu ha mitt 244 L Akvarium upp och köra och har lite funderingar om vart det är billigast att beställa lite saker till det ? dom saker jag ska ha är som följer.

    BTN slim line
    powerhead ( jag ska ha sydamerikanskt så vet inte helt hur mycket flöda men nog 900-1200 ? )
    filter kuber/matta
    svart silikon
    raster


    är det någon som kan tipsa lite om detta ?
    och exakt hur mycket filter behöver jag ? det blir nog i 10x43x125 som blir filter storleken ?
    / Dansken
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    #2




    Dessa butiker gillar jag

    man brukar säga att man ska ha minst 3 gånger liter antalet i filtrering, dvs minst 750 liter i timmen

    Kommentar

    • NiceFool
      • June 2011
      • 154

      #3
      tack for snabbt svar.
      jag undre lite över hur mycket filter matta jag ska ta ?
      50x50x3 = hur många ? 3 ?

      sen tycker jag inte jag hittar ett bra powerhead ? det ska helst inte vara for stort ?
      / Dansken

      Kommentar

      • NiceFool
        • June 2011
        • 154

        #4
        Den side, som du forsøgte at se, blev desværre ikke fundet. Fejlen kan skyldes, at siden er blevet slettet, eller at adressen (linket til siden) er forkert.


        kommer denna kunda köra ett bakgrundsfilter ?
        är det bara vatten flow som gör om den kan detta ?
        det jag gillar med den är jo helt klart storleken ( 5 x 6,5 x 4 cm ) och det gör jag kommer få mera plats till fisk

        vad tror ni om det ?
        / Dansken

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5


          den kanske?


          som jag förstår det så ska man klippa filtermattan i kuber sen hur mycket du ska ha exakt vet jag inte men köp grov filtermatta (Grov. 10 ppi)

          Kommentar

          • eliyao
            • April 2011
            • 558

            #6
            kolla på Cirk.Pumpar

            Kommentar

            • NiceFool
              • June 2011
              • 154

              #7
              yes men den som jag linkade till är en del mindre och det gör jo mina fisker får mera plats ?
              jag räknade ut att med den du linkade till kommer jag få 45L filter volym och det kanske är lite väl mycket mera än vad jag behöver ?

              well jag behöver hjälp med hur mycket filtermattor jag ska ha till detta ändå ?
              en bit på 50x50x3 är lika med 7.5l sen kan jag jo räkna bort lite volym när man skär dessa i små biter pga alt luft som då också tager lite av volymen men hur mycket ?
              / Dansken

              Kommentar

              • Yokas
                • August 2011
                • 136

                #8
                NiceFool, innan du handlar hos Flodstöms, googla på butikens namn. Det är inga smickrande saker som folk säger om dom.
                shoop da whoop...

                Kommentar

                • eliyao
                  • April 2011
                  • 558

                  #9
                  NiceFool, innan du handlar hos Flodstöms, googla på butikens namn. Det är inga smickrande saker som folk säger om dom.

                  jag har handlat där och det har inte varit några problem, haft massa email kontakt men pwss tycker jag mer om

                  Kommentar

                  • Yokas
                    • August 2011
                    • 136

                    #10
                    Ja, trots omodern hemsida och emellanåt extrema leveranstider så spelar pwss i en helt annan liga än flodstöms. Jag handlade senast från pwss igår faktiskt men hos flodstöms skulle jag inte ens köpa en burk fiskmat.
                    shoop da whoop...

                    Kommentar

                    • NiceFool
                      • June 2011
                      • 154

                      #11
                      Ursprungligen postat av Yokas
                      NiceFool, innan du handlar hos Flodstöms, googla på butikens namn. Det är inga smickrande saker som folk säger om dom.
                      jag är på pwss just nu

                      men inget tips till hur många filtor mattor av 50x50x3 som jag ska ha ? 5-6 stykken ? det blir nog 6 tror jag så jag är på den säkra sidan
                      / Dansken

                      Kommentar

                      Arbetssätt...