Vänermuseet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Vänermuseet

    Någon som varit på Vänermuseet och sett deras akvarium?
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Ja.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #3
      Och om det eventuellt skulle vara intressant med lite utförligare svar så jo, jag var in där nu idag i samband med djurmässan i Lidköping. Och tja, om jag säger så här, är man i närheten och har nåt intresse av inhemsk fisk så skall man absolut gå in. Däremot så kanske det inte är så mycket att åka långt för om man bara skall titta på fisken. Finns för all del somligt annat att titta på också, intressant var bland annat en modell av Vänerns botten som var lite överraskande.

      Fisken då, enbart inhemskt sötvatten, sju burkar eller nåt sånt, vissa av dem hyggligt stora. Trevliga abborrar, brax, stora sutare, en öring, mört, sik mm. Även ett par fiskar som jag inte sett förut, vimma och faren. Skyltningen något tveksam, stämde nog inte alltid med aktuellt innehåll i burkarna och mörten och sarven som artnamn köper jag inte.

      Men ändå, inte så tokigt för högst rimligt inträde.
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Ok.

        Vi hade faktiskt tänkt åka och titta på djurmässan med ett besök på museet vi oxå. Inhemsk fisk är minst lika intressant som s a s vanliga akvariefiskar. Synd när det står fel art på akvarierna. Nu kom vi inte iväg ändå. Men håvade lite ryggsimmare för en stund sen och råkade komma med några bortåt max 2cm gärsar vid en snabbtitt vid håvandet ikväll. Blev en egen hink för fiskar såklart för ryggsimmarna är ju för jäkliga att ta chansen. Får nog bli ett besök om vi hamnar i närheten.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        Arbetssätt...