Hur slutar detta!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joppan94
    • February 2011
    • 105

    Hur slutar detta!!!

    Hej!
    Min skola har ett ca 300L akvarium med 2 påfåglar(oskars) och 10+ rödciklider och 3-6 guramis. Jag har redan försökt tala om att detta inte kommer funka så bra efter som påfåglar ska väl egentligen ha typ ca 500L? Nu undrar jag bara hur detta kommer sluta?! Kommer Påfåglarna göra Fisk file av dom andra! Nej hon som bestämde detta kan inte mycket om fiskar men gör ändå sitt bästa. Påfåglarna är inte fullvuxna än heller med de börjar bli lite storlek på dom i alla fall.
    MvH Joppan!!
  • robidobban
    • March 2009
    • 652

    #2
    jag tror säkerligen att dom andra kommer att bli mat och sen så kommer som sagt oscarcikliderna att bli för stora. fast jag är inte säker det kan ju gå men det är inget jag rekommenderar.

    Kommentar

    • Berserken
      • December 2005
      • 472

      #3
      guramisen försvinner nog ganska snart men rödcikliderna kan nog klara sej ett tag

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Är det jättegurami (Osphronemus goramy), så kan den klara sig, då de blir lika stora som påfåglar, och t.o.m större. Men är det nå´n av de mindre guramiarterna så kan de försvinna, även om jag har för mig att påfåglar som växer upp med mindre fiskar kan låta dem vara.

        Rödcikliderna är ju rätt tuffa av sig, men en hona kan bli uppäten, en vuxen hane kan klara sig, de blir ju ändå rätt biffiga.

        Oavsett så är nog 300 liter i minsta laget, även om ett lekpar av påfåglar kanske skulle kunna gå ensamma där.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Joppan94
          • February 2011
          • 105

          #5
          Haha tack för svaren! Nej vanliga små guramis typ fan heter dom marmor och sånt. typ några olika soter men alla är små xD Så du tror rödcikliderna kommer klara sig? Tror hon ska skaffa ett annat akvarium så fort som möjligt. Ett tag hade hon tänkt sätta över påfåglarna i ett 70 L akvarium och ha alla rödciklider i de stora.. kändes inte som en klyftig ide :P

          Kommentar

          • robidobban
            • March 2009
            • 652

            #6
            säg åt henne att göra sig av med påfåglarna eller skaffa ett större kar.

            Kommentar

            • Joppan94
              • February 2011
              • 105

              #7
              Jag vet också att de är för litet men hon säger att hon ska skaffa ett större så vi får se

              Kommentar

              • robidobban
                • March 2009
                • 652

                #8
                vet du hur stora dom är nu?

                Kommentar

                • Joppan94
                  • February 2011
                  • 105

                  #9
                  runt 15cm skulle ja gissa men ingen aning

                  Kommentar

                  • robidobban
                    • March 2009
                    • 652

                    #10
                    jag är inte säker men jag skulle tro att dom kan va kvar tills dom är runt 25-30 cm innan man borde skaffa större.

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #11
                      är det på en skola tror jag problemet kommer lösa sig självt genom dålig vattenkvalitet etc.. om inte så större kar någon gång i framtiden..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...