Bytessajt fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knud Lavard
    • October 2010
    • 63

    Bytessajt fiskar?

    Finns det någon form av bytes- eller begagnatforum på nätet då det gäller fiskar? T.ex. om man vill byta en mal som vuxit sig för stor till en mindre, eller om man tröttnat på nån fisk och vill byta till nån annan? Försäljning av fiskar av privatpersoner är också av intresse. Jag bor i Gbg.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Den finns ju en hel del fiskforum på nätet där det säljs fiskar (bl.a. på Zoopet). Enligt din avatar verkar du ju vara mkt intresserad av ciklider och då finns ju förutom zoopet t.ex. ciklid.se och ciklider.se
    Att byta fisk tror jag inte riktigt funkar för hur stor är chansen att man hittar någon som vill ha just de fiskar som du har, samtidigt som denne har just de fiskar du vill ha
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 January 2011, 21:22.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      De fiskar som jag har velat bli av med för att de varit för stora eller som blivit över när andra bildat par har jag bytt in på den lokala akvariebutiken.

      Kommentar

      • Joakim Lundgren
        • August 2006
        • 631

        #4
        Jag brukar lägga in annonser på något av de akvaristiska forum vi har här i sverige. Knyt kontakter med folk på forumena så blir det lättare att se till att fiskarna hamnar i trygga händer.Jag själv har begränsingar i storlek på akvarium och då känns det tryggt att ha lärt känna personer med större kar som gärna tar emot fisk. I sista hand får man gå till affären.
        AKA: Lizardking

        Kommentar

        • fisheye
          • November 2010
          • 488

          #5
          Ursprungligen postat av Knud Lavard
          Finns det någon form av bytes- eller begagnatforum på nätet då det gäller fiskar? T.ex. om man vill byta en mal som vuxit sig för stor till en mindre, eller om man tröttnat på nån fisk och vill byta till nån annan? Försäljning av fiskar av privatpersoner är också av intresse. Jag bor i Gbg.
          Man skulle ju kunna använda www.bytessajten.se om man vill. Är man många där kan det funka. Men det är klart man skulle ju behöva en form av tiad--till ---octabyten för att både kunna matcha fisk och plats inom sverige. Själv skulle jag nog hellre satsa på den lokala akvarieföreningen...

          Kommentar

          Arbetssätt...