Var finns BTN Discus att köpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Var finns BTN Discus att köpa?

    Hej

    Jag "samlar" lite på de eminenta akvareiböckerna i Back To Nature serien, jag har dock inte hittat den om Discus som jag tänkt beställa samtidigt som BTN Nanoakvarium... Så den får gå med senare beställnig förutsatt att den finns att få tag på.

    Tänker mig då främst akvareieshopar på nätet, men ska checka lite i nätbutiker för böcker med.


    Nicke
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dessa BTN-böcker bör finnas kvar i handeln på svenska: Nanoakvarium, L-malar, Malawi, Tanganyika och malar.
    Slut är diskus och akvarieguiden. Bägge finns dock på engelska.
    Nästa höst beräknas en helt ny version av Akvarieguiden dyka upp.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Håll lite koll på annonser i olika forum där BTN Diskus på Svenska ibland dyker upp...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Dessa BTN-böcker bör finnas kvar i handeln på svenska: Nanoakvarium, L-malar, Malawi, Tanganyika och malar.
        Slut är diskus och akvarieguiden. Bägge finns dock på engelska.
        Nästa höst beräknas en helt ny version av Akvarieguiden dyka upp.

        Jaha, vad tråkigt att den inte finns kvar. Givetvis kan jag tänka mig en begagnad men hade gärna fått tag i ett nytt ex. med svenska.

        Kommer de inte publiceras i en ny utgåva då?
        Om inte, var finns de i engelsk upplaga?


        Akvarieguiden har jag nu sedan 2008 om jag inte minns fel, tror jag köpte den då. Vad kommer den nya akvarieguiden att innehålla som inte finns i den befintliga?


        Nicke
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av ApeviaX
          Kommer de inte publiceras i en ny utgåva då?
          Nicke
          Diskusboken kommer knappast i någon ny upplaga.

          Om inte, var finns de i engelsk upplaga?
          Den säljs ju mest i engelsktalande länder och också den är förövrigt snart slut. Jag har dock sålt en del av den engelska även i Sverige (via grossister).

          Akvarieguiden har jag nu sedan 2008 om jag inte minns fel, tror jag köpte den då. Vad kommer den nya akvarieguiden att innehålla som inte finns i den befintliga?
          Den kom ut första gången år 2.000 men några nyupptryckningar av den har skett. Men du bör nog ha en av de siata som fans i handeln om du köpte den 2008.

          Mycket har hänt sedan 2000 så mycket behöver uppdateras och denna bok kommer också att bli större för att mer skall få plats.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Diskusboken kommer knappast i någon ny upplaga.


            Den säljs ju mest i engelsktalande länder och också den är förövrigt snart slut. Jag har dock sålt en del av den engelska även i Sverige (via grossister).


            Den kom ut första gången år 2.000 men några nyupptryckningar av den har skett. Men du bör nog ha en av de siata som fans i handeln om du köpte den 2008.

            Mycket har hänt sedan 2000 så mycket behöver uppdateras och denna bok kommer också att bli större för att mer skall få plats.

            Okej, låter som att det blir ett köp av den också då

            Men för jäkla synd att jag inte har köpt disucsboken tidigare


            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Diskusboken kommer knappast i någon ny upplaga.


              Den säljs ju mest i engelsktalande länder och också den är förövrigt snart slut. Jag har dock sålt en del av den engelska även i Sverige (via grossister).


              Den kom ut första gången år 2.000 men några nyupptryckningar av den har skett. Men du bör nog ha en av de siata som fans i handeln om du köpte den 2008.

              Mycket har hänt sedan 2000 så mycket behöver uppdateras och denna bok kommer också att bli större för att mer skall få plats.
              Hur ser det ut med akvarieguiden? Är det något fuffens på G Kjell?
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av ApeviaX
                Hur ser det ut med akvarieguiden? Är det något fuffens på G Kjell?
                Den är försenad men jag jobbar just nu på den - så förhoppningsvis kommer den till hösten.

                Var förövrigt uppe en tråd om denna bok nyligen i forumet http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150683
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Den är försenad men jag jobbar just nu på den - så förhoppningsvis kommer den till hösten.

                  Var förövrigt uppe en tråd om denna bok nyligen i forumet http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150683
                  Tackar för otroligt snabbt svar Kjell, jag kollar den länkade tråden och väntar sedan med spänning
                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  Arbetssätt...