Internetsida som säljer Snäckskal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    Internetsida som säljer Snäckskal?

    Någon som har något tips på en internetbutik som säljer snäckskal? (Skall användas till snäcklekare).

    Har idag varit in på alla matbutiker i hela Söderhamns kommun och inte en enda säljer sniglar (med skal) som skulle kunna användas till detta, så jag måste helt enkelt leta över internet. Här i trakten finns inga snäckor i den storlek som krävs, och även om jag mot förmodan skulle hitta så kan jag inte ta livet av dem Så inga sådana tips tack
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Snäckskal till vad?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      - Multisar.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4
        Krossat snäckskal finns ju på granngården och liknande men var det snäcklekare som det gällde är det knappast till nån hjälp. En möjlighet då är att be en zooaffär ta hem snäckskal till eremitkräftor som finns att köpa hos Imazo. De finns i olika storlekar upp till 7 - 9 cm. De tar betalt för dem men hittar du inte på nåt annat ställe så är det i a f en möjlighet.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Mina senaste kommer från grossisten Akvarieteknik - då var jag ute efter "biotopäkta"
          Spelar det ingen roll med "biotopriktigheten" så brukar ICA ha vinbergssnäckor i kartonger med 24 st - det har jag köpt tidigare.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • endymion
            • October 2006
            • 680

            #6
            Jag kan skicka ett hundratal äppelsnäckskal till om du skickar dina uppgifter i ett pm och pröjsar frakten.

            Kommentar

            • Fridas
              • September 2007
              • 629

              #7
              Du har PM endymion
              ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

              Kommentar

              Arbetssätt...