Back to Nature Guiden om Nano Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishes!
    • January 2010
    • 13

    Back to Nature Guiden om Nano Akvarium

    Kan någon berätta var i stockholm eller på nätet man kan köpa boken kallad:

    Back to Nature Guiden om Nano Akvarium

    Skulle gärna vilja ha den!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag vet att både grossisterna Imazo samt Akvarieteknik säljer boken och de levererar ju till en majoritet av Stockholms akvarieaffärer så om de har så dåligt varusortiment i affären att de inte har boken, så kan man åtminstone beställa hem den via någon affär.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Fishes!
      • January 2010
      • 13

      #3
      Ett utmärkt svar på denna fråga! Tack så mycket.

      Kommentar

      • Grothras
        • July 2009
        • 401

        #4
        Kjell om någon borde väl ha koll på det

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Grothras
          Kjell om någon borde väl ha koll på det
          Nja, jag vet ju faktiskt inte specifikt vilka affärer i Stockholm (eller någon annanstans). Dock kan man väl säga att så få akvarieböcker (2 i år) på svenska som kommer ut varje år så borde varje akvarieaffär med minsta självaktning ha dom i lager, eller hur
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Ason
            • November 2010
            • 107

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Nja, jag vet ju faktiskt inte specifikt vilka affärer i Stockholm (eller någon annanstans). Dock kan man väl säga att så få akvarieböcker (2 i år) på svenska som kommer ut varje år så borde varje akvarieaffär med minsta självaktning ha dom i lager, eller hur
            Eftersom jag inte hittat boken i någon av de många akvarieaffärer eller bokhandlar, som jag tittat in i den senaste tiden, letade jag lite hos de svenska bokhandlarna på nätet. Då hittade jag den, men bara hos Adlibris ("Nordens största bokhandel" enligt egen utsaga) - men bara på tyska. [sic!] http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=3935175604

            Jag får leta vidare... Skoltyskan är snart femtio år mossig tyvärr!
            allting hänger ihop - frågan är bara hur

            Kommentar

            • fisheye
              • November 2010
              • 488

              #7
              En mycket bra bok - verkar vara den enda svenska bok som behandlar räkor seriöst! Jag har sett den i flera djur/akvarieaffärer i STHLM. Prisskillnaden är stor (från ca: 200 till ca:300).
              Jag skulle dock komplettera årsboken med "Från arapaima till ögonfläcksrasbora: en grundbok i akvaristik" av Gabriella Ekström som är mer djuplodande i frågor om vattenkvalitet och annat. Den finns att köpa på nätet - på svenska!
              Om du har tur kan du även hitta Kjell Fohrmans bok "Akvarieguiden" som har ytterligare andra förtjänster (mängder av fiskartbeskrivningar och liksom Nanoakvarium är mycket snyggt producerad). Jag såg den på nätet i förra veckan.
              Att köpa dem som en bundle hade varit en bra grej - tänk vilken julklapp att gotta sig med.

              (forumreglerna tillåter inte, som jag förstår det, att jag ger dig direkta länkar eftersom det kan ses som annonser - trots att jag är helt oberoende)

              Jag avser med tiden recensera alla böckerna - Ekströms bok recenseras redan på en tråd här:

              Senast redigerad av fisheye; 27 November 2010, 07:27.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Jodå, så länge länkarna inte skickar vidare till din egen annons eller liknande brukar det inte vara något problem.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Ason
                  • November 2010
                  • 107

                  #9
                  Ursprungligen postat av fisheye
                  En mycket bra bok - verkar vara den enda svenska bok som behandlar räkor seriöst! Jag har sett den i flera djur/akvarieaffärer i STHLM. Prisskillnaden är stor (från ca: 200 till ca:300).
                  Jag skulle dock komplettera årsboken med "Från arapaima till ögonfläcksrasbora: en grundbok i akvaristik" av Gabriella Ekström som är mer djuplodande i frågor om vattenkvalitet och annat. [...]
                  Tack för tipset. Jag hittade nu "Back to Nature Guide om Nanoakvarium" i Stockholm, efter en liten vinterpromenad från Stora mossens tunnelbanestation, i samma butik där jag tidigare köpt "Från arapaima till ögonfläcksrasbora".

                  Delar helt klart din uppfattning "en mycket bra bok".
                  allting hänger ihop - frågan är bara hur

                  Kommentar

                  • LillJay
                    • January 2011
                    • 1

                    #10

                    Har den även på svenska.

                    Kommentar

                    • 022helpek
                      • November 2010
                      • 626

                      #11
                      Ursprungligen postat av Fishes!
                      Kan någon berätta var i stockholm eller på nätet man kan köpa boken kallad:

                      Back to Nature Guiden om Nano Akvarium

                      Skulle gärna vilja ha den!
                      Akvarielagret hade den såg jag senast jag var där!
                      Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
                      Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
                      Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

                      Kommentar

                      • 022helpek
                        • November 2010
                        • 626

                        #12
                        Ursprungligen postat av Ason
                        Tack för tipset. Jag hittade nu "Back to Nature Guide om Nanoakvarium" i Stockholm, efter en liten vinterpromenad från Stora mossens tunnelbanestation, i samma butik där jag tidigare köpt "Från arapaima till ögonfläcksrasbora".

                        Delar helt klart din uppfattning "en mycket bra bok".
                        hmm du hade redan hittat till hovleverantören ser jag
                        Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
                        Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
                        Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jodå, så länge länkarna inte skickar vidare till din egen annons eller liknande brukar det inte vara något problem.
                          Helt korrekt
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...