Bokrecensioner på nya akvarieböcker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Bokrecensioner på nya akvarieböcker

    Vi borde nog ha en tråd på Zoopet där man kan lägga in bokrecensioner/bokanmälningar. I denna tråd kan man både lägga in recensioner/anmälningar och sedan kan man också diskutera boken.
    Hoppas att flera kommer att utnyttja detta tillfälle.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 April 2010, 09:28.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Bara akvarieböcker, eller romaner, deckare ja vad som helst.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Bara akvarieböcker, eller romaner, deckare ja vad som helst.
      I denna kategori handlar det enbart om akvarieböcker - vill man recensera andra böcker så finns alltid "Off topic"
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Okey
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Broddan
          • February 2007
          • 536

          #5
          Fiskar du efter respons på nya boken Kjell?
          Hälsningar

          D

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av Broddan
            Fiskar du efter respons på nya boken Kjell?
            Absolut, men fick just in en recension/anmälning på en annan bok som jag tycker vore lämplig att diskutera och då finns det ju ingen avdelning för just detta här på Zoopet. Det finns ju en bokavdelning - men den är ju mer en faktaavdelning är en recensionsavdelning.

            Så nu väntar vi bara på den första recensionen
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              #7
              Bra ide o jag gillar akvarieböcker. Skall försöka bidra med en del av dem jag sitter på
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • drd
                • March 2004
                • 5586

                #8
                Du har väl ett X antal i samlingen Kaj så det är bara att läsa på nu och skriva nåt skoj om dom
                ________________________________________________

                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av drd
                  Du har väl ett X antal i samlingen Kaj så det är bara att läsa på nu och skriva nåt skoj om dom
                  Jag har säkert 1.000 akvarieböcker liggande.

                  Dock de som skall tas upp här skall vara nyintroducerade och man kan inte heller skriva en recension för en bok som man själv skrivit eller säljer.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    #10
                    Aha Då försvann en massa, och frågan är hur ny introducerade.
                    Finns ju en del bra utländska böcker som inte fått så mycket uppmärksamhet här hemma.
                    Ps
                    1000 böcker Kjell man blir lätt avundsjuk.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • SenorBastardo
                      • November 2006
                      • 121

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Jag har säkert 1.000 akvarieböcker liggande.

                      Dock de som skall tas upp här skall vara nyintroducerade och man kan inte heller skriva en recension för en bok som man själv skrivit eller säljer.
                      Varför just nyintroducerade, kan väl även vara bra med recensioner av äldre bra litteratur. Annars missar man ju typ Baensch och Riehls "Aquarien atlas", Anton Lambojs "Die Cichliden des westlichen Africas" osv.

                      Är recensionen inte av intresse så är det ju bara att strunta i den, det är ju det tjusiga med internet, det går ju inte åt någon dyr tryckning direkt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av SenorBastardo
                        Varför just nyintroducerade, kan väl även vara bra med recensioner av äldre bra litteratur. Annars missar man ju typ Baensch och Riehls "Aquarien atlas", Anton Lambojs "Die Cichliden des westlichen Africas" osv.

                        Är recensionen inte av intresse så är det ju bara att strunta i den, det är ju det tjusiga med internet, det går ju inte åt någon dyr tryckning direkt.
                        Det finns så himla många böcker då så det handlar väl mest om en begränsning - jag har säkert gjort några hundra recensioner genom åren så det skulle ju i så fall bli sida upp och sida ner om jag la in dom. Böcker kan man ju också tipsa om i andra trådar.

                        Men vi får väl se hur tråden utvecklas - kommer det inte in några "nykomlingar" blir det hela en flopp så kanske vi tar med "gamlingar".
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Micke
                          • January 2002
                          • 1718

                          #13
                          Kan ni inte lägga upp en Review Post (från samma företag som fotogalleriet) för bokrecensionerna? Då blir det ´lite bättre strukturerat och lättare att hitta det man är intresserad av.
                          Så här kan det se ut: http://www.ciklider.se/recensioner/index.php?cat=7
                          Mvh Michael Persson

                          www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Ursprungligen postat av Micke
                            Kan ni inte lägga upp en Review Post (från samma företag som fotogalleriet) för bokrecensionerna? Då blir det ´lite bättre strukturerat och lättare att hitta det man är intresserad av.
                            Så här kan det se ut: http://www.ciklider.se/recensioner/index.php?cat=7
                            Kanske det - vi får väl först se om det är något intresse. Fördelen med att det är i forumet är att det läses av många fler
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • SenorBastardo
                              • November 2006
                              • 121

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Det finns så himla många böcker då så det handlar väl mest om en begränsning - jag har säkert gjort några hundra recensioner genom åren så det skulle ju i så fall bli sida upp och sida ner om jag la in dom. Böcker kan man ju också tipsa om i andra trådar.

                              Men vi får väl se hur tråden utvecklas - kommer det inte in några "nykomlingar" blir det hela en flopp så kanske vi tar med "gamlingar".
                              Jag kan bara tala för mig själv och jag är intresserad av tips även om gamla böcker. Du verkar ju ha samlat på dig en mycket diger lunta men alla kan ju inte vara bra och om man recenserar äldre böcker torde fokus ligga på guldkornen och inte mediokra gamla böcker.

                              Nya böcker är ju av allmänt intresse, just för att de är nya medan äldre kan vara bättre.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...