Akvarieshopen.com (Flodströms)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zenthar
    • February 2010
    • 129

Ursprungligen postat av Bygert
    Polisanmäla för vad då?

Att de inte skickat grejor? Det är inget brott.
    Att de inte skickar tillbaka pengar? Det är inget brott.
    Att de inte svarar i telefon? Det är inget brott.

För att det skall vara meningsfullt att polisanmäla så skall man misstänka brott. Brottet som kan vara aktuellt är bedrägeri och det förutsätter att säljaren när han tar emot pengar gör det i avsikten att inte göra rätt för sig. Om han från början tänkt göra rätt för sig och det sen strular till sig så är det alltså inget brott.

Tror man alltså att det bara är allmänt struligt är det meningslöst att polisanmäla. Ser man däremot nån anledning att tro att det är nåt skumt som händer så skall man definitivt anmäla. För att få igenom en fällande dom för bedrägeri så kan det ofta vara nästan nödvändigt att få tag på flera drabbade för att bevisa att det är systematiskt så det är viktigt att anmäla om man tror att nåt brottsligt är i görningen. Däremot så skall man ju i det läget knappast räkna med att få varken pengar eller pryttlar.

Så om man inte tror att det är brott då, vad gör man i så fall? Tja då är det inget för polisen, de skall utreda brott, inte klämma åt folk som är slöa med att betala eller skicka grejor. Sånt hanteras av Kronofogden eller Tingsrätten. Det är dit man får vända sig för att få fart på saken.
    Du har rätt i vad du säger, skrev polisanmälan som hastigast men har läst på lite bättre nu efterhand.

Jag har kollat mitt konto och har inte fått tillbaka en enda krona.

Men alla saker som har sagt från olika folk nu i tråden visar ju verkligen på att det inte är någon större idé att vänta med att det går in några pengar den närmaste tiden heller så man får gå vidare med det direkt med andra ord.

Jävligt tragiskt bara..
    60 Liter SA Sällskap
    325 Liter Malawi

Kommentar

• Zenthar
      • February 2010
      • 129

Hej Daniel,

Prova att ringa nästa gång, under kontorstid, så får du säkert svar.
      Och vi inväntar svar med ditt kontonummer och clearingnummer för att göra återbetalningen till dig vilket vi inte fått ännu.

Förklaringen och problemet är att du inte återkommit med nödvändiga uppgifter för att vi ska kunna slutföra avbeställningen.

Mvh / Andréas
      Flodströms Akvarie & Zootillbehör
      Vad bra att man äntligen fick respons efter de sista arga mailen.

Vill ju tillägga att jag har ringt hur många gånger som helst under kontorstid och att jag inte har fått någon som helst respons eller förfrågan ang kontouppgifter.

Men nu är man lite gladare igen.
      60 Liter SA Sällskap
      325 Liter Malawi

Kommentar

• walak
        • April 2010
        • 263

Gjorde en beställning där ifrån för två veckor sedan på ca 7000kr och det första svaret jag fick ang leveransen var att dom var tvungen att beställa ifrån leverantören men det tar bara 2-3 dagar när dom dagarna gått hörde jag av mig då fick jag svaret 3-5 dagar när dom hade gått så hörde jag av mig igen då fick jag svaret att leverantören skulle skicka det på måndag och dom skulle få det på tisdagen och på onsdag skulle dom skicka min order på onsdagen och på onsdag så frågade jag om ordern skulle gå iväg ja fick jag som svar men senare på samma dag fick jag ett mail om att bilen för försenad så dom skulle skicka ordern på torsdagen så jag skickade ett mail på torsdagen och frågade om ordern skulle skickas och då fick jag svaret ja och dom skulle skicka sändningsnumret när ordern var skickad men inget mail fick jag så då skickade jag ett mail på torsdag kväll och frågade om dom hade glömt att maila sändningsnumret men inget svar jag provade att maila på fredagen men inget svar på hela dagen så då tröttnade jag och mailade att jag avbeställde ordern. Så det värkar som dom inte vill sälja något.

Kommentar

• Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

Ja har man för lite spänning och problem i livet är det Flodströms man ska handla från...

Kommentar

• walak
            • April 2010
            • 263

Frågan är bara om jag har rätt att avbeställa min order då dom har varit tvungna att beställa ett akvarium till mig? det står på deras sida att man inte får avbeställa då men då undrar man ju om ångerrätten man har på 14 dagar gäller men den kanske inte gäller om dom har varit tvungna att beställa ej lagerfört artikel ?

Kommentar

• Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

Kan dom inte få iväg det som du har beställt under den tiden dom lovat så tycker jag att du har rätt att avbeställa. Så länge du inte redan har betalat. Vill dom sälja sina varor så är det inte du som köpare som ska fjäska för dom utan tvärt om.

Kommentar

• jozi81
                • January 2011
                • 917

Ursprungligen postat av Jesper Broman
                Kan dom inte få iväg det som du har beställt under den tiden dom lovat så tycker jag att du har rätt att avbeställa. Så länge du inte redan har betalat. Vill dom sälja sina varor så är det inte du som köpare som ska fjäska för dom utan tvärt om.
                ^^ vad som står där. Inte första gången butiken nämns i dom här sammanhangen heller, även om många är nöjda med.

Kommentar

• Likan
                  • April 2012
                  • 2611

Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                  Ja har man för lite spänning och problem i livet är det Flodströms man ska handla från...
                  Haha klockren!
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

Kommentar

• Likan
                    • April 2012
                    • 2611

Akvarieshopen.com (Flodströms)

Fascinerande att du ens fått kontakt med dem. Jag gav upp efter tre veckor den gången jag beställde. Då skulle de skicka imorgon, idag, imorgon, imorgon, på måndag, igår... Endast mail då de vägrade prata över telefon.

Att de finns fortfarande... Jag har aldrig hört så många klaga på ett företag som det.

Hur som, klart du måste få avbeställa när de inte håller sitt ord!
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

Kommentar

• Bygert
                      • March 2010
                      • 2169

Ursprungligen postat av Jesper Broman
                      Det är liksom inte läge att tycka när det gäller sånt här, man lär kika lite vad lagen säger om man ska vara säker på att inte råka i trubbel. Så då gör vi det, förutsättning då är att det är konsument som köper av företag, annars är det annat som gäller.

Man kan ha rätt att avbeställa utan vidare ceremonier men det är bara under vissa förutsättningar, det är bara krångel att rota med det, strunta i det. I ställer gör man så att man ger en skälig tilläggstid. Då skickar man ett meddelande till företaget om att nu har man tröttnat och har man inte fått grejorna inom den där tiden så häver man köpet. Man får inte ta till för kort tid för då funkar det inte, säg tio dar eller nåt sånt, lite beroende på vad det är och hur bråttom man kan påstå att man har. Se också till att ha nån slags bevis på att man skickat, rekommenderat brev är det som egentligen gäller, ett svar om att det är mottaget duger också, kvitto på att man skickat mail är tveksamt. Skickar man brev som nån ser en lägga på OCH SMS OCH mail så kan man nog tycka att det får duga.

Gör man så, ger tilläggstid och sen häver, då är man på det torra och har kanske rent av möjlighet till skadestånd om man nu inte har nåt bättre för sig än att rota med sånt. Häver man köpet utan att ha följt den här proceduren så riskerar man i stället att själv få betala skadestånd, i all synnerhet om man vet att det är nåt som säljaren ska ta hem. Det känns ju som lite onödigt faktiskt.
                      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

Kommentar

• ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

Finns det inte något hemnummer till en ansvarig? Ringa vid 02:50 på vardagar och 05:30 på helger och undra varför man inte fått grejerna.. Det borde ju röra om lite i grytan..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

Kommentar

• walak
                          • April 2010
                          • 263

Ursprungligen postat av Bygert
                          Det är liksom inte läge att tycka när det gäller sånt här, man lär kika lite vad lagen säger om man ska vara säker på att inte råka i trubbel. Så då gör vi det, förutsättning då är att det är konsument som köper av företag, annars är det annat som gäller.

Man kan ha rätt att avbeställa utan vidare ceremonier men det är bara under vissa förutsättningar, det är bara krångel att rota med det, strunta i det. I ställer gör man så att man ger en skälig tilläggstid. Då skickar man ett meddelande till företaget om att nu har man tröttnat och har man inte fått grejorna inom den där tiden så häver man köpet. Man får inte ta till för kort tid för då funkar det inte, säg tio dar eller nåt sånt, lite beroende på vad det är och hur bråttom man kan påstå att man har. Se också till att ha nån slags bevis på att man skickat, rekommenderat brev är det som egentligen gäller, ett svar om att det är mottaget duger också, kvitto på att man skickat mail är tveksamt. Skickar man brev som nån ser en lägga på OCH SMS OCH mail så kan man nog tycka att det får duga.

Gör man så, ger tilläggstid och sen häver, då är man på det torra och har kanske rent av möjlighet till skadestånd om man nu inte har nåt bättre för sig än att rota med sånt. Häver man köpet utan att ha följt den här proceduren så riskerar man i stället att själv få betala skadestånd, i all synnerhet om man vet att det är nåt som säljaren ska ta hem. Det känns ju som lite onödigt faktiskt.
                          men säg nu att man inte får avbeställa kan man då inte utnyttja ångerrätten på 14 dagar för om det blir strul så kan jag ta emot varorna och sen skicka tillbaka sakerna för ångerrätten gäller väll även produkter som företaget har tagit hem till mig som akvarium eller är jag fel ute?
                          Senast redigerad av walak; 08 February 2015, 12:36.

Kommentar

• Juwel350

Jag tycker bättre om grupper där man inte får lov att diskutera dåliga akvariebutiker (även om Flodströms tydligen inte är så bra).

Borde finnas med i Zoopets regler.

Kommentar

• simpson
                              • July 2012
                              • 666

Ursprungligen postat av walak
                              men säg nu att man inte får avbeställa kan man då inte utnyttja ångerrätten på 14 dagar för om det blir strul så kan jag ta emot varorna och sen skicka tillbaka sakerna för ångerrätten gäller väll även produkter som företaget har tagit hem till mig som akvarium eller är jag fel ute?
                              Nja, en produkt som EJ är lagervara eller tillverkas speciellt för just dig undantas ofta från ångerrätt vad jag förstått reglerna.

Kommentar

• walak
                                • April 2010
                                • 263

Ursprungligen postat av simpson
                                Nja, en produkt som EJ är lagervara eller tillverkas speciellt för just dig undantas ofta från ångerrätt vad jag förstått reglerna.
                                Det står såhär på Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Säljaren är skyldig att informera dig om ditt köp är undantaget från ångerrätten. och det har dom ju inte gjort
                                Senast redigerad av walak; 08 February 2015, 13:36.

Kommentar

Arbetssätt...