Zooaffärer i Kristianstad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dirdib
    • March 2009
    • 73

    Zooaffärer i Kristianstad

    Hej!
    Jag ska till Kristianstad på onsdag till djurmagazinet och hämta kaninpellets då kan jag utnyttja det (jag bor i Eslöv) ohc besöka andra zooaffärer och titta på fiskar och tillbehör.

    Vilka rekomenderar ni och var de finns? Jag är inte så bra på att hitta där så lämna gärna en adress till varje butik.

    Tack för all tips!

    mvh marta
  • dirdib
    • March 2009
    • 73

    #2
    ingen som hjälper?

    Kommentar

    • Lilla Damen
      • February 2008
      • 2649

      #3
      Kristianstad Zoologiska ligger bara ett stenkast från Djurmagazinet, på Rörvägen...

      Kommentar

      • Lilla Damen
        • February 2008
        • 2649

        #4
        BTW... Goggla på Kristianstad djuraffär, så får du en karta på allihop ...

        Kommentar

        • ManU
          • July 2009
          • 13

          #5
          Kolla www.hitta.se. Det finns 5 (tror jag) butiker i Kristianstad, de två ovannämnda inräknade. Lycka till
          Mattias

          Kommentar

          • dirdib
            • March 2009
            • 73

            #6
            Tack men jag tänkte mer på att ni vet vilka är bra, jag kan googla vilka som finns men jag inte vilka är bra :P

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #7
              Åk till alla och bilda dig en egen uppfattning istället.
              Dock så kan jag säga att efter ett besök på några av Kristianstads zoobutiker förra månaden så är det några jag inte besöker igen
              Tyvärr minns jag inte vilka 2 som var bra
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • Lilla Damen
                • February 2008
                • 2649

                #8
                Min tanke med att goggla var bara för att få adresserna!

                Jag kan INTE jämföra K-stads Zooaffärer, då jag EJ varit i alla... men påstår fortfarande att Zoologiska är en mycket bra affär, med allt från foder, hundkoppel, klösmöbler, fåglar, smådjur och fiskar för både söt o salt vatten...

                Säg gärna vad Du tyckte på onsdag ...

                Kommentar

                • dirdib
                  • March 2009
                  • 73

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lilla Damen
                  Min tanke med att goggla var bara för att få adresserna!

                  Jag kan INTE jämföra K-stads Zooaffärer, då jag EJ varit i alla... men påstår fortfarande att Zoologiska är en mycket bra affär, med allt från foder, hundkoppel, klösmöbler, fåglar, smådjur och fiskar för både söt o salt vatten...

                  Säg gärna vad Du tyckte på onsdag ...
                  Det ska jag göra tänkte besöka de två som ligger närmast varandra jag ska ändå köpa några hundkex till våra hundar så blir det kanske något till fiskar också - troligen växter

                  Ursprungligen postat av drd
                  Åk till alla och bilda dig en egen uppfattning istället.
                  Dock så kan jag säga att efter ett besök på några av Kristianstads zoobutiker förra månaden så är det några jag inte besöker igen
                  Tyvärr minns jag inte vilka 2 som var bra
                  Synd att du inte vet :P

                  Kommentar

                  • myslas
                    • February 2008
                    • 672

                    #10
                    När jag var i Kristianstad i våras så tyckte jag om både Kristianstad Zoologiska och Zoo City (som ligger just i city). Djurmagazinet har inte mycket till akvarieavdelning och på Grizzly hittade man mest det vanliga.

                    Kommentar

                    • dirdib
                      • March 2009
                      • 73

                      #11
                      Ursprungligen postat av myslas
                      När jag var i Kristianstad i våras så tyckte jag om både Kristianstad Zoologiska och Zoo City (som ligger just i city). Djurmagazinet har inte mycket till akvarieavdelning och på Grizzly hittade man mest det vanliga.
                      Tack!

                      Djurmagazinet blir det för att jag ska köpa en bra kaninpellets där. men jag ska titta på var ligger Zoo City

                      Kommentar

                      • Saturnus80
                        • October 2009
                        • 943

                        #12
                        Ursprungligen postat av dirdib
                        Tack!

                        Djurmagazinet blir det för att jag ska köpa en bra kaninpellets där. men jag ska titta på var ligger Zoo City
                        Hoppas att du inte har hunnit handla på Djurmagazinet, sist jag var där såg det bedrövligt ut, döda fiskar i alla akvarie och tre kar med vitaprick.
                        Kristianstads Zoologiska är klart bäst i kristianstad, stort utbud och han som har hand om akvariebiten är väldigt kunning, dom har många grossister bla. glaser som är väldigt bra med mycket fisk.
                        //Daniel

                        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                        23l aqualandscape med dvärgkulor

                        Kommentar

                        • dirdib
                          • March 2009
                          • 73

                          #13
                          Ursprungligen postat av Saturnus80
                          Hoppas att du inte har hunnit handla på Djurmagazinet, sist jag var där såg det bedrövligt ut, döda fiskar i alla akvarie och tre kar med vitaprick.
                          Kristianstads Zoologiska är klart bäst i kristianstad, stort utbud och han som har hand om akvariebiten är väldigt kunning, dom har många grossister bla. glaser som är väldigt bra med mycket fisk.
                          Ja det gjorde jag, men jag skulle inte handla fisk utan växter och kaninpellets

                          var inne på Kristianstads Zoologiska också men de hade inte så mycket växter

                          Kommentar

                          • Saturnus80
                            • October 2009
                            • 943

                            #14
                            Ursprungligen postat av dirdib
                            Ja det gjorde jag, men jag skulle inte handla fisk utan växter och kaninpellets

                            var inne på Kristianstads Zoologiska också men de hade inte så mycket växter
                            Alla växter han har har han i karen, men han kan ta hem det mesta, ta bara reda på det latinska namnet så fixar han det.
                            Phhh, vilken tur att du inte köpte fiskar på djurmagazinet, även om det såg bra ut idag, så tror jag att risken för sjuka fiskar är stor.
                            //Daniel

                            110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                            23l aqualandscape med dvärgkulor

                            Kommentar

                            • dirdib
                              • March 2009
                              • 73

                              #15
                              Ursprungligen postat av Saturnus80
                              Alla växter han har har han i karen, men han kan ta hem det mesta, ta bara reda på det latinska namnet så fixar han det.
                              Phhh, vilken tur att du inte köpte fiskar på djurmagazinet, även om det såg bra ut idag, så tror jag att risken för sjuka fiskar är stor.
                              Jag tittade inne i karet men det fanns inget som jag var intresserad.

                              Jag tror att han kan ta hem men jag kan inte åka varje gång för 90 kr + 90kr tillbaka bara för att hämta små saker

                              Jag har alla fiskar som jag behöver - jag kunde ha flera men jag vill inte

                              Kommentar

                              Arbetssätt...