Växter från The Green Machine!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    Växter från The Green Machine!

    Tänkte bara rekommendera en brittisk online-affär, www.thegreenmachineonline.com ! Som så många gånger förr hade jag varit inne till det lokala djurmagazinet och försökt beställa hem några ovanligare växter som de som vanligt inte hade möjlighet att få tag på... Letade runt lite online på måfå och snubblade in på den här sidan som hävdar att de alltid har hela tropicas katalog-utbud hemma. Har aldrig vågat beställa växter från utlandet förut då jag har varit rädd för att de inte skulle klara frakten mm, men nu var jag sugen och testade med 4 krukor bara för att se. Beställde i fredags, i morse (måndag alltså) ringde det på dörren och en postdam lämnade över ett expresspaket! Mycket bra paketerat i ett frigolitpaket, och växterna i utmärkt skick! Visst, det är säkerligen inte det billigaste stället, men ibland är det guld värt när man vill möblera om bland växterna att kunna beställa vad man vill och få det snabbt. Blev mycket glatt överraskad och kommer beställa därifrån igen!

    /Erika
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Hur var priserna på frakten ? Kommer inte in på växtdelen på hemsidan just nu
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #3
      Ajdå, jag märker också att det är något tekniskt fel just nu... Jag betalade 11 pund för frakten vilket är lite dyrt för bara 4 krukor, men beställer man mer lönar det sej nog mera. Man betalar frakt utifrån hur mycket det väger (givetvis..eh..) och under 1 kg, möjligtvis 1,5 kg, kostar det 11 pund. Hoppas sidan fungerar snart så ni ser detaljerna! Tror att de flesta växter kostade drygt 5 pund per kruka. Som sagt inte så billigt, men inte så blodigt heller med tanke på att man annars inte kan få tag på vissa växter!

      Kommentar

      • Tamarind
        • February 2008
        • 482

        #4
        Nu fungerar sidan igen, ta en titt ni som vill!

        Kommentar

        Arbetssätt...