Ett par foton från utflykt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Ett par foton från utflykt

    Blåste som sjutton så myggfritt iaf. Korvgrillning innan liten bushkoll. Såg idar& mörtar som hoppade uppströms. Ett gäng paddor och liten salamander och som grädde på moset stor salamander. Flyttade till fiskfri damm alldeles bredvid. Expertkoll innan utsläppet. Allt instuvat och hemåt efter lite smygmotion igen.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av eriahl; 10 May 2009, 15:50.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    ser jättehärligt ut!

    är det månne en liten limnolog som är med?
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Var själv ut och kollade. Hittade fler stor salamander så har sett 28st i år vilket är rekord på den platsen för mig iaf. Lite fler hanar än honor. Av dom var det dessutom en unge ,inte från i år, oxå så kul att se att det blir någon förökning.
      Bifogade filer
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Kör en sväng till. Ut igen och 2st till nytillskott av stor salamander. En liten bredvid tillskotten. Lite fler honor än hanar idag bland annat den här fina knubbisen. Uppe i 51st stor salamander nu. Funderar på att stampa ihjäl några för nu räcker det innan det blir löjligt många i år. Antal liten väldigt många.
        Bifogade filer
        Senast redigerad av eriahl; 17 May 2009, 05:21.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Jag vet ett ställe i skåne där du kunde komma ner och planterat in hela rasket
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Blev trevliga 57 stycken, som jag fick tag i, stor salamander i år. Kollat nästan varje år sedan -93 då man fick vara glad för knappt 10 stycken. Kul för mig och nu har myggen + knotten äntligen börjat kläckas i normalt äckliga mängder.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Guu
              • March 2009
              • 78

              #7
              Ursprungligen postat av eriahl
              Funderar på att stampa ihjäl några för nu räcker det innan det blir löjligt många i år.
              Man stampar inte ihjäl djur! Salamandrar är fridlysta

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Det var ett skämt. Kan vara svårt att få fram vad man verkligen menar såhär i ett forum. Tro mig. Skulle aldrig någonsin skada amfibier eller reptiler medvetet. Det är roligt att det blivit en ökning av antalet där tycker jag. Flyttar salamandrarna till en pöl bredvid som är fiskfri t o m. Där har rom/yngel större chans att klara sig utan fiskar åtminstone
                Senast redigerad av eriahl; 04 June 2009, 20:29.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                Arbetssätt...