Häger med problem eller hägerproblem eller både och

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Häger med problem eller hägerproblem eller både och

    Taskiga bilder men den är extra lättskrämd. Den har lyckats komma under linorna över en damm.
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    #2
    Gillade verkligen den sista bilden. Fast dem andra var också fina

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Jo taskiga som sagt tyvärr. Får ev försöka spänna isär linorna om den ska komma upp kanske. Vore skönast om den kommer upp själv förstås. Andra dagen den är där under. Den kom nästan upp på en av bilderna syns det men för stor vingbredd när den flaxar. Finns ju risk att skada sig med lite otur för den. Sen är troligaste platsen att lyckas inte lätt att ta sig fram när det är halt. Ingen höjdare om man skulle lyckas trilla i själv. Men en annan skulle väl studsa lite lätt på linorna men så *ping* går skiten av pga min låga, nåja, vikt. Men den får ikke komma undan utan bra bilder på den annars stampar jag ihjäl kameran
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        vilken damm?
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Bra bilder du fick på den annars en hemsk fågel ryser bara jag ser en Häger har inte för mycket för den sortens fågel.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #6
            Glupska saker de där http://www.mailonsunday.co.uk/news/a...ing-whole.html
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Fina bilder!
              Håller tummarna för att krabaten kommer upp själv. (älskar alla fåglar, eller nästan alla djur rättare sagt)
              Annars så glöm inte ta med frugan som fotograf om du skulle misslyckas med linorna. Som krav är givetvis att ni lägger upp bilderna här sen...

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Ska kolla och fota imorgon. Skulle det pinga till blir det kanske bilder på en uppdragen "säl" framåt våren. Det är en sak jag inte förstår. Regeringen pratar plötsligt om testamente av någon anledning?
                Finns lite försök till skämt här och där.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #9
                  Det slutar med att du räddar den i morgon och stödmatar den för att den ser lite ynklig ut och vips har du en tam häger som håller hov och smörgåsbord till våren, prova att spänna ut ett par linor med en läckt eller dyl.
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    nästan som den jag hade här hemma klart kaninen var lite bredare än dem fiskarna som blev uppätna
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #11
                      Det är otroligt vad dom kan få ner i magen hägrarna bla. Själv ska jag spåra upp en Sibyllaburgare först och glufsa i mig.
                      Åker strax och hoppas att den kommit upp själv. Matbrist har den inte minst sagt men stressen kanske får den på andra tankar än att äta.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        #12
                        Hägern lyckades ta sig upp själv som tur var. Det blev alltså inget ping och kameran får leva vidare på nåder. Bild på hela dammen nästan. Halkrisken hade funnits kan man se. Änderna som glider omkring smakar foder när det kommer. Dom kommer upp och ner utan problem pga storleken. Idag hade dom en inte så trevlig polare med sig. En skrake. Märker den att hoppla vad med käk så kanske den bjuder in hela tjocka släkten. Suddet på bilderna är snöregngloppet.
                        Bifogade filer
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #13
                          Vad för fisk går i dammen det har du inte nämt nämligen
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #14
                            Det är ca20000 öringar
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • Guest

                              #15
                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Det är ca20000 öringar
                              Inte nu längre...
                              Kul att Hägern tog sig upp själv. (synd på bilden, men tur att du kanske slapp bryta nåt ben nu såhär lagom till jul)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...