Skicka in lite bilder vetja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Men fattar inte hur du kan få en sån fokus och skärpa runt om bilden när den förstoras då jag antar att du inte står en meter ifrån objektet och tar bilden hehe
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Men fattar inte hur du kan få en sån fokus och skärpa runt om bilden när den förstoras då jag antar att du inte står en meter ifrån objektet och tar bilden hehe
      Du vet, Nikon fixar allt

      Nej, skämt åsido - ett riktigt bra foto
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av miluhe
        Klart du får.
        Tack o roligt att du tycker om den
        tack!! den passade superbra!! Ut och ta flera nu!!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          gjorde om 2 bilder i photoshop.

          Med temat ängel... väldigt kul att lägga till lite extradelar på människor.

          Den första är Mirai-ängel med sin dotter leia. Det är min bror (pojkvän/pappa till dom på bilden) Som är fotografen.
          Detta var när dom var i greklnad.
          Mirais ställning och tuffa blick gör henne till en skyddsängel där hon står och skyddar den lille mot havet och vinden Och måsskit...

          Den andra är min bror daniel.
          Det var i sommras när vi badade och jag hade med mej kameran i vattnet (den ska med överallt)
          Och fotade rakt upp när dom hoppade från hopptornet.
          Ett enkelt ingrepp och hopptornet är borta

          Klicka på bilden för större version

Namn: gobi angel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 282,3 KB
ID: 2126907

          Klicka på bilden för större version

Namn: daniel ängel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 81,1 KB
ID: 2126906
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • pwrdesign
            • January 2003
            • 384

            Brukar inte ta så lång tid innan jag hittar en foto-tråd!
            Kul att se folks bilder, bästa sättet att lära sig på!

            Här följer en vild blandning med lite olika bilder!

            Lite förklaringar:

            BILAR

            En stor hobby för mig, bland annat inblandad i Race-teamet http://www.speedlab.se, kör 6-växlad gokart själv och har alltid haft en "hobby-bil" vid sidan om bruksbilen.

            Den silvergrå porschen är det en god vän till mig som äger (även förare i Speedlab-teamet) och vi stack ut en sommarkväll förra sommaren. Ryckte med mig min analoga Hasselbladare jag hade då, och tog några rullar. Bilden framfrö stadshuset trycktes upp i storlek 110x110cm om jag inte minns fel... Han har den ovanför sängen

            Den röda bilen är en Opel Speedster som min arbetskollega har, spännande och rolig bil att plåta, mycket fina linjer och former.

            Den grå Renault Clio V6 var min bil förra sommaren, bästa och roligaste bilen jag haft! Ser ut som en "vanlig" clio på Anabola, med 3.0 Liters V6a istället för baksäte

            NATUR

            I naturen trivs jag bäst när jag fotograferar!
            Dessa bilder är ifrån några fotojobb (plåtar arkitektur/landskapsarkitektur på jobbet) samt från Korsika när vi var där för några somrar sedan. Underbar ö! Kan verkligen rekommenderas!

            Två av bilderna (ni ser nog vilka) är ifrån vår vandring i Kebne förra sommaren, vädret var kasst, inte en solglimt på en hel vecka, men det gjorde inget för bilderna!

            PORTRÄTT

            Var bjuden på dop, och lovade att föreviga detta.
            När föräldrarna kom in i kyrkan var de väldigt finklädda för tillfället.... Lite overkill, och vips så blev man bröllopsfotograf!
            Bilden med Alexandra och lila Theo trycktes stort på Canvas, blev superbra, och bilden på Alexandra och Kiddi är jag jättenöjd med själv!

            MvH Patrik
            Bifogade filer
            Malawi 540 Liter
            26 Liter Aquascaping

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av karrokaja
              gjorde om 2 bilder i photoshop.

              Med temat ängel... väldigt kul att lägga till lite extradelar på människor.

              Den första är Mirai-ängel med sin dotter leia. Det är min bror (pojkvän/pappa till dom på bilden) Som är fotografen.
              Detta var när dom var i greklnad.
              Mirais ställning och tuffa blick gör henne till en skyddsängel där hon står och skyddar den lille mot havet och vinden Och måsskit...

              Den andra är min bror daniel.
              Det var i sommras när vi badade och jag hade med mej kameran i vattnet (den ska med överallt)
              Och fotade rakt upp när dom hoppade från hopptornet.
              Ett enkelt ingrepp och hopptornet är borta

              [ATTACH=CONFIG]36757[/ATTACH]

              [ATTACH=CONFIG]36756[/ATTACH]
              Kul när folk leker lite - förstår att du tycker att det vore kul med ett tema som "konstiga fiskfoton" i fototävlingen - då kanske det blir en flygande fisk
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av pwrdesign
                Brukar inte ta så lång tid innan jag hittar en foto-tråd!
                Kul att se folks bilder, bästa sättet att lära sig på!

                Här följer en vild blandning med lite olika bilder!

                Lite förklaringar:

                BILAR

                En stor hobby för mig, bland annat inblandad i Race-teamet http://www.speedlab.se, kör 6-växlad gokart själv och har alltid haft en "hobby-bil" vid sidan om bruksbilen.

                Den silvergrå porschen är det en god vän till mig som äger (även förare i Speedlab-teamet) och vi stack ut en sommarkväll förra sommaren. Ryckte med mig min analoga Hasselbladare jag hade då, och tog några rullar. Bilden framfrö stadshuset trycktes upp i storlek 110x110cm om jag inte minns fel... Han har den ovanför sängen

                Den röda bilen är en Opel Speedster som min arbetskollega har, spännande och rolig bil att plåta, mycket fina linjer och former.

                Den grå Renault Clio V6 var min bil förra sommaren, bästa och roligaste bilen jag haft! Ser ut som en "vanlig" clio på Anabola, med 3.0 Liters V6a istället för baksäte

                NATUR

                I naturen trivs jag bäst när jag fotograferar!
                Dessa bilder är ifrån några fotojobb (plåtar arkitektur/landskapsarkitektur på jobbet) samt från Korsika när vi var där för några somrar sedan. Underbar ö! Kan verkligen rekommenderas!

                Två av bilderna (ni ser nog vilka) är ifrån vår vandring i Kebne förra sommaren, vädret var kasst, inte en solglimt på en hel vecka, men det gjorde inget för bilderna!

                PORTRÄTT

                Var bjuden på dop, och lovade att föreviga detta.
                När föräldrarna kom in i kyrkan var de väldigt finklädda för tillfället.... Lite overkill, och vips så blev man bröllopsfotograf!
                Bilden med Alexandra och lila Theo trycktes stort på Canvas, blev superbra, och bilden på Alexandra och Kiddi är jag jättenöjd med själv!

                MvH Patrik
                Det där med bilar är inte riktigt min grej, men naturfoton gillar jag och speciellt fotot med det blå skummande vattnet som rinner fram mellan stenarna är fantastiskt bra
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • pwrdesign
                  • January 2003
                  • 384

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Det där med bilar är inte riktigt min grej, men naturfoton gillar jag och speciellt fotot med det blå skummande vattnet som rinner fram mellan stenarna är fantastiskt bra
                  Tack Kjell!

                  Jo den med det framforsade vattnet blev bra, en klassiker-bild som man får ta en gång bara, annars blir det uttjatat
                  Just den bilden togs rätt sent på kvällen, det var väldigt mörkt ute, höll på att snubbla på de hala stenarna, slutartid runt 20 sek, f/11
                  Hasselblad 500C och Dia-film
                  Malawi 540 Liter
                  26 Liter Aquascaping

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    pwrdesign..riktigt bra bilder roligt att du ville dela med dig av dem
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • RobFrazie

                      • May 2010
                      • 842

                      bara för att Patrik Steen tyckte det var respekt förra gången jag la upp så måste jag ju lägga upp på mitt nya inköp! Står även det i köket..

                      NU är det TRÅNGT!
                      Bilderna suger men än min mobil jag vet, men skyddet till linsen är spräckt!
                      Bifogade filer
                      720L Soppa
                      200L Asien
                      Räkvas
                      65L Betta

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Du bor inte ihop med någon brud, va?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • RobFrazie

                          • May 2010
                          • 842

                          Fan märks det?
                          VÄLDIGT stökigt i den änden av köket nu, men mina projekt med mina akvarium är lite på högvarv nu så har inte orkat fixxa till det med alla grejerna efter vattenbyten och planeringar osv
                          720L Soppa
                          200L Asien
                          Räkvas
                          65L Betta

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ja
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av RobFrazie
                              Fan märks det?
                              VÄLDIGT stökigt i den änden av köket nu, men mina projekt med mina akvarium är lite på högvarv nu så har inte orkat fixxa till det med alla grejerna efter vattenbyten och planeringar osv
                              Inredningen med den röda skurhinken mitt på golvet blev liksom pricken över i
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Ursprungligen postat av RobFrazie
                                bara för att Patrik Steen tyckte det var respekt förra gången jag la upp så måste jag ju lägga upp på mitt nya inköp! Står även det i köket..

                                NU är det TRÅNGT!
                                Bilderna suger men än min mobil jag vet, men skyddet till linsen är spräckt!
                                Säger bara RESPEKT haha,,du är inte Genetiskt släkt med Nickan på Forumet,det ser fan lika dant ut i hans hus,akvarium/backar..allt som är vattentätt you name it precis överallt och befolkat med fisk hahah och var gång säger jag när jag ser det...ja det kan jag hålla för mig själv hehe..
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...