Skicka in lite bilder vetja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    #61
    Aha Endlers inte guppy
    Monostativ är bra att ha med sig, men ett riktigt stabilt stativ är det bästa.

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #62
      Har varit i dag och kollat lite objektiv till Kameran,men det är svårt det här vad är man ute efter igentligen??tittade på ett Tamro70-300 med macrofunktion på längre avstånd om jag förstod det rätt,men vilket objektiv ett jätte bra allrund objektiv till foto i naturen vyer,fåglar listan är lång...

      Men dock inget till fiskar precis eller smått i allmänhet.Då är det ett Macro som gäller tydlingen så vad ska man satsa på först vad är jag intresserad av enligt mig själv så gillar jag det där lilla på en enskild sak och då är jag behov av ett bra objektiv till närbilder,men så det andra bra till det andra men det går att köpa till ett macro eller nåt till det objektivet kanske man kan göra senare när man har lärt sig lite...Så vad ska jag göra?????Några förslag av nån är jag behov av!!
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #63
        Som sagt lite kommentarer hade jag varit behov av innan jag köper nåt!!!och då vad skall jag köpa för att börja med??
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • miluhe
          • June 2006
          • 2090

          #64
          Ett som borde vara i varje Nikonfotografs väska är ett Nikkor 50/1,8. Ett litet mycket skarpt objektiv, det är inget macro men man har stor användning av det till det mesta. Jag får tex jättefina bilder på mina malawis med det. Kostar ca 1250 kr.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #65
            Ursprungligen postat av miluhe
            Ett som borde vara i varje Nikonfotografs väska är ett Nikkor 50/1,8. Ett litet mycket skarpt objektiv, det är inget macro men man har stor användning av det till det mesta. Jag får tex jättefina bilder på mina malawis med det. Kostar ca 1250 kr.
            OKvart köper man ett sånt?kan du inte visa upp lite bilder som du har tagit på det cissi det skulle vara roligt att se
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • miluhe
              • June 2006
              • 2090

              #66
              Mitt tävlingsbidrag nu i November är tagen med det.
              Du kan köpa det bla på Japanphoto kolla även upp den nya stora fina Media market som ligger vid Hornbach i Malmö.

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #67
                Ursprungligen postat av miluhe
                Mitt tävlingsbidrag nu i November är tagen med det.
                Du kan köpa det bla på Japanphoto kolla även upp den nya stora fina Media market som ligger vid Hornbach i Malmö.
                Jag var vid MediaMarket i Lund för att titta dem har störst Sortiment tycker jag,bilden var ju bra så du menar allså att det är fullt tillräckligt för en riktig bra närbild??men vad säger du om att börja med ett bra allround objektiv och sen köpa nåt komplement så det blir ett bra macro??
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • miluhe
                  • June 2006
                  • 2090

                  #68
                  När jag tar riktiga närbilder använder jag mitt Tamron 90/2,8 macro. Tex på sniglarna.
                  Jag har 3 objektiv, ett vidvinkel som jag använder ofta Nikkor 17-55/2,8 men sällan till akvariefotografering. Samt de här andra två, på det klarar jag mig långt.
                  Ett bra allroundobjektiv är väl bäst att börja med och komplettera med ett macro sen.

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #69
                    Ursprungligen postat av miluhe
                    När jag tar riktiga närbilder använder jag mitt Tamron 90/2,8 macro. Tex på sniglarna.
                    Jag har 3 objektiv, ett vidvinkel som jag använder ofta Nikkor 17-55/2,8 men sällan till akvariefotografering. Samt de här andra två, på det klarar jag mig långt.
                    Ett bra allroundobjektiv är väl bäst att börja med och komplettera med ett macro sen.
                    Tack vad jag behövde höradå blir det nog ett sånt skulle jag tro..Vad är det för objektiv du använder som kostade en slant??
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • miluhe
                      • June 2006
                      • 2090

                      #70
                      Det är mitt Nikkor 17-55/2,8.

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #71
                        Ursprungligen postat av miluhe
                        Det är mitt Nikkor 17-55/2,8.
                        Okjag får grubbla på detta märker jag,men det lutar nog år ett Tamro 70-300 till en börjansen får det utvecklas därifrån tycker jag
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #72
                          Lite nya bilder som är tagna nu i helgen
                          Bifogade filer
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            #73
                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Lite nya bilder som är tagna nu i helgen
                            Fan, grenen med droppen var rejält snygg Stene!!
                            Du har fått kläm på det där!

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              #74
                              Ursprungligen postat av NIC
                              Fan, grenen med droppen var rejält snygg Stene!!
                              Du har fått kläm på det där!
                              Tackmen det var meningen att jag skulle ta en bild,då jag tittade rakt fram imot grentoppen och där skulle droppen ha tagits med Kameran men det visades att det inte var det lättaste,så det blev så här istället.
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                #75
                                Första Snön hemma hos mig

                                Då var det dags igen snön har kommit eftersom jag inte är så glad för det förekommande fenomen så var jag inte gladmen det är vackert att se på och fota det märkte jag så här kommer lite bilder på det hela,dem två första var i går kvällnär dem togs och tunnan skall det badas senare i kväll där eldas för fullt i den
                                Bifogade filer
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...