Fotolänk inifrån akvariet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    Fotolänk inifrån akvariet.

    Datorklubben i ungarnas skola har planer på att göra en fotolänk från ett av skolakvarierna till klubbens hemsida.
    I våras hade de en webbkamera inuti ett skatbo, som filmade kontinuerligt. Den visades på en dator i internetkafeét.

    Nu vill de som sagt göra samma sak med ett akvarium. Någon som har tips på HUR, vilken utrustning som behövs osv.
    ABSOLUT ALLA tips emottages tacksamt.

    De akvarier som ska användas är antingen ett 150 liters vanligt alu-ramkar, med heltäckande täckglas och vanlig ramp, eller ett sexkantigt 150 liters, med täckglas men än så länge ingen belysning. Det ska förstås fixas, men jag vet inte riktigt hur än.

    Jag har inga detaljer ännu, vad skolan har för något som kan användas, men återkommer på måndag när jag pratat närmare med klubbansvarig lärare.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!
  • Robin_Hedstrom
    • January 2005
    • 1818

    #2
    Varför doppa ner kameran när glasrutorna går att se igenom. Vill de att de ska se ut som att kameran är i karet kan de ju ställa den bakom karet.
    /Robin Hedström
    http://www.robinhedstrom.se/

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det var en artikel om just detta i det senaste numret av DATZ (tysk akvarietidning).
      Såg lite cool ut eftersom det också visade hur artikelförfattarens barn kollade på akvariet - dvs lite tvärtom perspektiv.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Baksidan på det rektangulära karet är målat, så då måste det bli sidledes. rutorna är desstuom lite repiga.
        Jo, vi har diskuterat det, men man kan ju alltid drömma...
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        Arbetssätt...