[Humor-videoklipp] Rödmunstetra leker "följa-John"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kanotisten
    • May 2006
    • 218

    [Humor-videoklipp] Rödmunstetra leker "följa-John"



    Jag vill bjuda på en rolig video. Den är tagen med min mobilkamera, så ni får ursäkta kvaliteten, men jag tror det roliga framgår ändå. I ca 30 min lekte en rödmunstetra “följa-John” med en neontetra. Rödmunstetran låg klistrad under neontetran hela tiden och följde varje rörelse - utan att visa några som helst aggressiva tendenser. undrar varför den gjorde detta?

  • kanotisten
    • May 2006
    • 218

    #2
    har även lagt upp den på youtube

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      hehe...såg lite komiskt ut med rödmunstetran uppklistrad mot neontetran....
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Sara1111
        • April 2007
        • 202

        #4
        Åh vad irriterad jag hade varit om jag var neontetran
        Den som simmar mot strömmen, simmar ändå i den.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Det är parningsbeteende; man ser den där "skuggningen" hos både tetror och karpfiskar. Varför din rödmunstetra försöker para sig med en neontetra vet jag däremot inte.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • kanotisten
            • May 2006
            • 218

            #6
            Ursprungligen postat av Azur
            Det är parningsbeteende; man ser den där "skuggningen" hos både tetror och karpfiskar. Varför din rödmunstetra försöker para sig med en neontetra vet jag däremot inte.
            Det var min tanke med, dock tänkte jag att det var lite märkligt att rödmunnen hade fått smak för neonisen. Kärlek över gränserna!

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #7
              hehe såg lite roligt ut faktist
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              Arbetssätt...