Canon Powershot S3 is

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    Canon Powershot S3 is

    Funderar starkt på att köpa denna kameran, dels för att det är är är ett pris som passar mig(3.690,-) och så har jag hört mycket bra om den. Någon som har/haft den? Något negativt/positivt med den? Ni får ta det lungt med faktan då jag är väldigt så nybörjare på detta. Skulle va kul om nån kunde skicka en bild som har fotats med kameran(helst inom akvaristik).
    Jag hade tänkt använda den främst för akvariumena och fiskfotografering, men sen också till andra, vardagliga saker. Står här att den har "upp till 800 ISO" vad menas?

    Viktor
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Hej,

    Rekomenderar inte den här kameran till fiskfoto, för långsam och kräver mycket ljus för att få godkända bilder. Jag har själv en S2 IS som jag tänker sälja och köpa en systemkamera istället.

    Att en kamera klara ett högt ISO menas att man kan ta kort i lite sämre ljus. Det man förlorar är att bilden blir kornigare ju högre ISO. Jag är inte imponerad av S2:ans prestanda vid högre ISO.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      #3
      Jag har provat många digitalkameror för att fota fisk och har inte lyckats med många. De enda som funkar är DSLR. Dvs digitala systemkameror.

      Det som är bra är att priserna går ner även på dem.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • vance
        • December 2004
        • 872

        #4
        Kolla på nikon d40, 5000:- inkl en extern blixt om du rappar på innan kampanjtiden är slut. Har själv en sån och trivs bra med den!

        Eller någon annan instegsmodell bland dslr, kostqr som sagt bara nån tusenlapp mer
        Bara döda fiskar simmar med strömmen

        Kommentar

        • arska
          • February 2006
          • 120

          #5
          Denna är tagen med s3is, men malen är stilla och lätt att fota. Andra fiskar är klart mkt svårare att fånga med den. Har precis bytt upp mig till d40, tycker du ska lägga några tusen lappar till och köpa en systemkamera istället.
          Hemsida
          Bilder

          Kommentar

          • Vic
            • November 2006
            • 1533

            #6
            Okej, så S3 is är alltså inge bra då.. Jag har en tidning här som jag bläddrar för fullt i står om priser på olika kameror, D40 kostar 5.495,- jag ska leta lite mer "fakta" om den och så kan kanske föräldrarna sponsra lite
            Mvh Viktor


            Apistogramma för hela slanten!

            Kommentar

            • vance
              • December 2004
              • 872

              #7
              Det är en gigantisk skillnad! Både i handhavande och bildkvalité. Jag var som du inne på en mer avancerad kompakt men det fick bli en system ändå. Ångrar mig inte för fem öre, det är så hysteriskt mycket roligare
              Bara döda fiskar simmar med strömmen

              Kommentar

              Arbetssätt...