Tropheus Duboisi lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vetten
    • May 2006
    • 16

    Tropheus Duboisi lek

    Hade lite tur för ett tag sen att få se en dubbe lek.Fort som attan fram med kameran och fångade 2 schyssta frevenser där man tydligt ser leken.Tänkte dela med mig lite och ge lite inspiration nu när det lackar mot höst. http://www.youtube.com/profile?user=jyrgil
  • HazelCR

    #2
    Roligt att få se. Du måste ha varit snabbt framme.
    Hann du t.o.m. räkna äggen? Det brukar ju inte bli så många.

    Kommentar

    • vetten
      • May 2006
      • 16

      #3
      Ursprungligen postat av HazelCR
      Roligt att få se. Du måste ha varit snabbt framme.
      Hann du t.o.m. räkna äggen? Det brukar ju inte bli så många.
      Första filmen va det ett ägg och på den andra 5st på en gång om jag räknade rätt.Hon ruvar fortfarande så man får se hur många det eventuellt blir i slutändan men jag tror att det va 8 totalt.

      Kommentar

      • HazelCR

        #4
        Jag har också dubbar i den åldern, ( vissa har ungdomsprickarna kvar). Mina har lekt några gånger, men de har inte gått tiden ut.
        Jag har inte sett leken, utan bara den lilla hakpåsen, därför var det extra kul att se dina filmsnuttar.
        Vi får hoppas att din hona klarar tiden ut.

        Kommentar

        • vetten
          • May 2006
          • 16

          #5
          spottkar

          Ursprungligen postat av vetten
          Hade lite tur för ett tag sen att få se en dubbe lek.Fort som attan fram med kameran och fångade 2 schyssta frevenser där man tydligt ser leken.Tänkte dela med mig lite och ge lite inspiration nu när det lackar mot höst. http://www.youtube.com/profile?user=jyrgil
          Fick tag i ett spottkar nu i helgen(105L) ,väldigt spartanskt möblerat med bara 2st smågrottor(skydd).Fiskade upp 2 st tuggande honor(en av dom va med på filmen).Tror ni att det är lugnt att båda kan gå i karet och spotta?Eller måste jag dela av karet så att varje hona får lugn och ro??

          Kommentar

          Arbetssätt...