visst är det normalt - för en akvarist...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cerul
    • February 2006
    • 463

    #16
    Jag kollar fiskarna ofta på nätterna med ficklampa
    Det är skoj att kolla på de nattaktiva fiskarna..
    Fördelen med att vara klok är att
    man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #17
      Jag kan sitta och stirra in i karen som om jag vore i någon sorts trans. Folk kan prata med mig men jag är helt bortkopplad tills de höjer rösten. Då rycker jag till och säger Va?!?!
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #18
        Ursprungligen postat av svea
        Det var häftigt, hur gick det för dem. Ynglen alltså?
        Jodå, de överlevde och mår prima!!! Hon släpade med sig vatten för vattenbyten också, så att det inte skulle bli andra värden än hemma....
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • Danne_K
          • February 2005
          • 1034

          #19
          Ursprungligen postat av Tant Nancy
          Jodå, de överlevde och mår prima!!! Hon släpade med sig vatten för vattenbyten också, så att det inte skulle bli andra värden än hemma....

          haha de där var faktiskt lite komiskt ja kanske får börja ta me mig mina akvarier när ja far på stugan å så lite vatten för vatten byten.. eller varför inte när man är ute me båtan

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #20
            Jag får väl tillägga att hon lämnade de andra firrarna hemma... det var bara de nykläckta guldmedaljsfiskarna hon tog med sig! Det gäller ju att vara rädd om sina guldodlingar nu, snart är ju innevarande tävlingssäsong slut...

            Tänk om vi skulle ta med alla våra firrar och akvarier på semestern... två kubik har vi nu... jisses!!!
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • Danne_K
              • February 2005
              • 1034

              #21
              hehe jodu ja har väll nå liknande men alltså kändes lite mycke jobb å kanske även lite större risk än att lämna dom hemma hade hon igen som kunde komma å ge dom lite mat om ni nu var borta länge. bör ju vara ganska stressande för ynglena att transporteras runt + att tempen svänger kanske lite..

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #22
                Ursprungligen postat av Danne_K
                hehe jodu ja har väll nå liknande men alltså kändes lite mycke jobb å kanske även lite större risk än att lämna dom hemma hade hon igen som kunde komma å ge dom lite mat om ni nu var borta länge. bör ju vara ganska stressande för ynglena att transporteras runt + att tempen svänger kanske lite..
                Det var nästan helt nykläckta yngel, som lämpligen ska ha mat en par gånger om dagen... och någon sådan akvarievakt fanns inte att tillgå...
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • Thomas&Anna
                  • January 2006
                  • 1030

                  #23
                  Det där med ficklampa är ett måste om man har en L260,annars får man aldrig se den.
                  Thomas & Anna

                  www.annaothomas.com

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    • February 2005
                    • 1034

                    #24
                    Ursprungligen postat av Tant Nancy
                    Det var nästan helt nykläckta yngel, som lämpligen ska ha mat en par gånger om dagen... och någon sådan akvarievakt fanns inte att tillgå...
                    okej skulle tycka att de vore nästan större risk att ta med dom än att lämna kvar dom... brukar ju finnas lite av varje i akvariet som dom äter av.. sen så om nån kan kasta ner lite artemia eller vad hon nu ger dom 1gång om dagen så klara dom ju sig kanske inte nån maximal tillväxt men dom klarar sig

                    Kommentar

                    Arbetssätt...