Hur ser ditt akvarium ut ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Ursprungligen postat av elinj
    Åhh... Fint.. Vad är det för orange grej i framkant??? Det måste vara en fejkgrej va??? Det var jättesött.. Hmm.. Kanske ska titta lite på sånt också... Jag måste bara röja upp i min djungel.. Ta fram macheten och göra plats... Jag vågar inte sätta in min djugel... Måste få tid att fixa lite först...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av elinj
      Snyggt

      Gillar skarpt designen med rötterna som går längst med akvariets längd.

      Något som skulle bli ett blickfång och bryta lite vore en växt med mörka blad.

      Prova även med en rot som bygger på höjden in i vänstra hörnet, vilket ger en nivåskillnad och du får bort den vita kanten i hörnet

      Ta inte mina förslag som kritik nu bara Det är jätte fint som det är!
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Tamarind
        • February 2008
        • 482

        Här kommer en bild på min djungel! (Dock utan instrument...)

        http://www.ladda-upp.com/bilder/8136/mitt-375

        /Erika

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av Tamarind
          Här kommer en bild på min djungel! (Dock utan instrument...)

          http://www.ladda-upp.com/bilder/8136/mitt-375

          /Erika
          En härlig djungel med massor av bubblor
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Tamarind
            • February 2008
            • 482

            Bubblor???

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Tamarind
              Bubblor???
              Tyckte det såg ut som syrebubblor från växterna till vänster

              Men när jag tittar närmare efter så är det kanske små fläckar på glaset

              Men det är så grönt och "sprudlande" att man nästan ser bubblorna även om dom inte finns där
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Tamarind
                • February 2008
                • 482

                Jaaaså, då förstår jag! Det är nog tyvärr så att det är snäck-barn istället för bubblor... Har fått en smärre invasion...

                Kommentar

                • elinj
                  • July 2007
                  • 1100

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Snyggt

                  Gillar skarpt designen med rötterna som går längst med akvariets längd.

                  Något som skulle bli ett blickfång och bryta lite vore en växt med mörka blad.

                  Prova även med en rot som bygger på höjden in i vänstra hörnet, vilket ger en nivåskillnad och du får bort den vita kanten i hörnet

                  Ta inte mina förslag som kritik nu bara Det är jätte fint som det är!
                  Vad kul att ni tycker om det.

                  Vad kan det vara för växt du tänker dig då?
                  Jag har haft en rot i karet, men jag tog bort den eftersom det kändes som salamandrarna i det andra karet behövde den lite större roten.

                  Det är bara bra att höra vad ni tycker, för själv är jag jätte nöjd med det, men det kan ju alltid bli bättre, men det kommer dröja tills jag gör någe nytt i det karet.

                  Kommentar

                  • elinj
                    • July 2007
                    • 1100

                    Ursprungligen postat av Katharina
                    Åhh... Fint.. Vad är det för orange grej i framkant??? Det måste vara en fejkgrej va??? Det var jättesött.. Hmm.. Kanske ska titta lite på sånt också... Jag måste bara röja upp i min djungel.. Ta fram macheten och göra plats... Jag vågar inte sätta in min djugel... Måste få tid att fixa lite först...
                    Ja det orange saken är en fejkgrej, min dotter ville ha det i karet, o jag tänkte hon kan vara med o bestämma lite hon med. Det var den ronja ni såg, när jag misslyckade första gången hehe.

                    Fiskarna verkar gilla det, de simmar i den speciellt de honor innan de ska föda, för att ev vara ensamna antagligen

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av elinj
                      Vad kul att ni tycker om det.

                      Vad kan det vara för växt du tänker dig då?
                      Jag har haft en rot i karet, men jag tog bort den eftersom det kändes som salamandrarna i det andra karet behövde den lite större roten.

                      Det är bara bra att höra vad ni tycker, för själv är jag jätte nöjd med det, men det kan ju alltid bli bättre, men det kommer dröja tills jag gör någe nytt i det karet.
                      Aj ajaj, här snackar jag om rötter och det är sten

                      Men det är lika fint i alla fall

                      Varför inte prova en Cryptocoryne wendtii eller liknande, tänk bara på att de ofta vissnar ner som nyplanerade för att sedan komma tillbaka och bli väldigt fina. Det är ingen växt som man flyttar på, utan den gillar att bli kvar där man planterat den.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • elinj
                        • July 2007
                        • 1100

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Aj ajaj, här snackar jag om rötter och det är sten

                        Men det är lika fint i alla fall

                        Varför inte prova en Cryptocoryne wendtii eller liknande, tänk bara på att de ofta vissnar ner som nyplanerade för att sedan komma tillbaka och bli väldigt fina. Det är ingen växt som man flyttar på, utan den gillar att bli kvar där man planterat den.
                        alltså helt fel har du inte, jag har två rötter i karet, men jag hade en större som jag hade vid det vita, men som salamandrarna behövde.
                        Den växtenhttp://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=55 är väldigt lik den jag har fast min är grön.

                        Kommentar

                        • Pannecke
                          • January 2005
                          • 1325

                          Det var länge sedan jag lagt upp vårt akvarium. Har lite bekymmer med trådisar och penselalger.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1614.jpg
Visningar: 1
Storlek: 286,7 KB
ID: 2101793
                          Senast redigerad av Pannecke; 28 August 2008, 22:08.
                          /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                          Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                          Kommentar

                          • Ibanez
                            • July 2006
                            • 853

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Oj, jävlar i min lilla (gitarr)-låda! Väldigt fina... eh... kar
                            Martinburken skulle man ju vilja klämma lite på - och Ibanez är ALLTID bra!
                            Kommer i håg då jag hade en Ibanez JEM i varje färg...

                            Vi skall se om jag kan göra en liten go´ kontring, ikväll dock - jag är inte hemma nu! Någon snygg akvariebild skall det iallafall bli - med bihang!
                            hehe.. en JEM i varje färg???
                            nu är ja om något väldigt avis.. har du den dära universe också??

                            besides så blev det en ny gura idag ibanez såklart..

                            skall se om ja kan ta en bild på den.. ehum med mitt uppdaterade kar..
                            Era fiskar ger jag mina till frukost..

                            Kommentar

                            • Jimmie_
                              • May 2003
                              • 81

                              Här kommer en bild på räkburken.
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • elinj
                                • July 2007
                                • 1100

                                Nu har jag gjort om mitt akvarium. Jag följde ett råd jag fick att lägga in en rot, men jag fick göra om lite i akvariumet, byta plats med växter m.m.



                                Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and

                                Kommentar

                                Arbetssätt...