Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Verkligen en slö start i röstningen - än så länge har det bara kommit in 12 röster och redan har 10 av arterna fått någon röst så allt tyder på att det kommeratt bli mycket jämnt.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      Röstat och klart! Blandade lite mellan effektfulla och tekniskt lyckade bilder. Photoshoppade fick stryka på foten denna gång.

      Lycka till, alla!
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Knax
        Röstat och klart! Blandade lite mellan effektfulla och tekniskt lyckade bilder. Photoshoppade fick stryka på foten denna gång.

        Lycka till, alla!
        Fast alla foton är väl photoshoppade
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Fast alla foton är väl photoshoppade
          Helt säkert, men jag menar inte de varsamt photoshoppade. Det är ju helt OK att justera lite ljus och beskära snyggt/effektfullt osv. Även om jag föredrar "vanilj".
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Knax
            Helt säkert, men jag menar inte de varsamt photoshoppade. Det är ju helt OK att justera lite ljus och beskära snyggt/effektfullt osv. Även om jag föredrar "vanilj".
            Förstod att det var det som du menade - men det du skrev inbjöd till en kommentar
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Knax
                Photoshoppade fick stryka på foten denna gång.
                Är det något av fotona som är fotoshoppade så det märks detta året? Tror faktiskt inte det...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Det är nu som det avgörs vilket foto som skall bli "Årets Foto"

                  Det är 18 foton i finalen (de 3 bästa i de 6 omgångarna) och sista dag att rösta är den 18/12
                  Vid röstningen tänk då på att en del av fotona är foton från temaomgångarna (det står angivet i namnen på (denna sida) och dessa har har sämre förutsättningar i tävlingen än de från de valfria omgångarna. Så om det står och väger mellan 2 foton - välj ett temafoto.
                  Än så länge har det bara kommit in 23 röster !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är 2 röster ogiltiga pga att en person inte röstade på 3 foton utan bara 2)
                  OBS. Normalt sett så måste man själv rösta för att inte få poängavdrag - men i finalomgången är det frivilligt för de som har foton i finalen att rösta (avstå gärna). Om man ändå väljer att rösta så får man absolut INTE rösta på sitt eget foto - detta är tekniskt omöjligt i de vanliga omgångarna men här kan man göra det men det får man alltså inte.

                  För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Det är nu som det avgörs vilket foto som skall bli "Årets Foto"

                    Det är 18 foton i finalen (de 3 bästa i de 6 omgångarna) och sista dag att rösta är den 18/12
                    Vid röstningen tänk då på att en del av fotona är foton från temaomgångarna (det står angivet i namnen på (denna sida) och dessa har har sämre förutsättningar i tävlingen än de från de valfria omgångarna. Så om det står och väger mellan 2 foton - välj ett temafoto.
                    Än så länge har det bara kommit in 45 röster

                    OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är 2 personers röster ogiltiga pga att de inte röstat på 3 foton)
                    OBS. Normalt sett så måste man själv rösta för att inte få poängavdrag - men i finalomgången är det frivilligt för de som har foton i finalen att rösta (avstå gärna). Om man ändå väljer att rösta så får man absolut INTE rösta på sitt eget foto - detta är tekniskt omöjligt i de vanliga omgångarna men här kan man göra det men det får man alltså inte.

                    För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Rebah
                      • January 2012
                      • 410

                      Röstat!
                      Förresten så var de ynka två bilder jag vågade skicka in detta året inte photoshoppade alls, inte ens beskärda.. Kanske borde börja med det nästa år då om nu alla andra gör sånt
                      "The trees move... do you not see it?"

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Rebah
                        Röstat!
                        Förresten så var de ynka två bilder jag vågade skicka in detta året inte photoshoppade alls, inte ens beskärda.. Kanske borde börja med det nästa år då om nu alla andra gör sånt
                        Ja man vill ju att fiskarna på fotona skall se så naturliga ut som möjligt så lite redigering måste man göra.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • HWH
                          • March 2013
                          • 2310

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ja man vill ju att fiskarna på fotona skall se så naturliga ut som möjligt så lite redigering måste man göra.
                          Nu snurrade jag in mig själv…hur menar du nu?
                          /Helena,
                          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av HWH
                            Nu snurrade jag in mig själv…hur menar du nu?
                            Jo kameran i sig förändrar ju färgerna och även om använder blixt.
                            Ofta ser man t.ex. om någon har tagit ett foto med en Canon eller en Nikon för det ger ett viss typisk färgförändring i fotot och det vill man ju förändra så att fisken i akvariet (eller växterna, eller räkorna etc) ser ut på samma sätt som när vi tittar på dom och då måste man korrigera.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Fototävlingen - Huvudtråd

                              Oki du menar så. Det kanske man ska börja med. Så när man retuscherar fotomodeller är för att de ska se naturliga ut


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av HWH
                                Oki du menar så. Det kanske man ska börja med. Så när man retuscherar fotomodeller är för att de ska se naturliga ut
                                Nåväl - photoshopping kan ju ha olika syfte
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...