Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Och vem vann i årets bild då?
    Nyfiken va

    Så här skrev jag ovan
    vem som vann? Ja det får ni reda på när ni kommer till Zoopetträffen i Kolmården.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Intercepter
      • January 2006
      • 962

      fick skickat in en till humor månaden , svårt som attan att få nåt kul på foto och sen även att fotot ska vara bra , men ett tappert försök iallafall utfört

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        samma här det blir ett tappert försök.
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          Ursprungligen postat av Micke
          Och vem vann i årets bild då?
          Du har väl ändå en go chans om man säger så !! Gott Nytt År Alla fotofantaster! Bara jag lärt mig D80:n så skall jag göra vad jag kan för att ge er en match!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Micke
            • January 2002
            • 1718

            Ursprungligen postat av Lenmar
            Du har väl ändå en go chans om man säger så !! Gott Nytt År Alla fotofantaster! Bara jag lärt mig D80:n så skall jag göra vad jag kan för att ge er en match!
            Va, har du bytt ut kviddevittaren?
            Gott nytt år!
            Mvh Michael Persson

            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              Ursprungligen postat av Micke
              Va, har du bytt ut kviddevittaren?
              Gott nytt år!
              Mmm
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Micke
                • January 2002
                • 1718

                Grattis till nya kameran Maria, du har valt ett märke som brukar ha framgångar i tävlingarna
                Mvh Michael Persson

                www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  Ursprungligen postat av Micke
                  Grattis till nya kameran Maria, du har valt ett märke som brukar ha framgångar i tävlingarna
                  Nä, det är inte kameran som gör bilden det är fotografen. Har insett det nu.... Kan ju erkänna att foto och PS har nått en helt annan dimension/division nu . Ser fram emot Kolmården där jag kommer lära mig allt (!!! ) av experterna!
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Januaritävlingen igång

                    Man kan nu rösta i januaritävlingen och dessutom faktiskt lägga in en "osynlig" kommentar. Den kommer att bli synlig i och med att röstningen avslutas och resultatet presenteras. För att kommentera - klicka på "Skriv en kommentar"

                    Till januariomgången kom det in 21 foton. 3 foton (från Wide5, miiaoo och straman) godkändes inte eftersom de var för små (under 1000 pixlar) - alla dessa 3 var för övrigt mycket bra.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 01 January 2007, 10:34.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • starman_
                      • March 2004
                      • 791

                      Hej! Jag har letat och inte hittat något om att bilderna inte får vara under 1000 pix. Då jag är en amatörfotograf och detta var min första bild jag skickade in till tävlingen så är jag besviken att inte fått vara med. Så vad och hur gör man så att bilden ska bli godkänd?

                      Mvh Starman_

                      Kommentar

                      • doctor
                        • August 2002
                        • 300

                        När du klickar på Ladda upp foton kommer det upp vad som gäller. Hoppas att du har en större version av din bild så att vi får se den i tävlingen!
                        Min PBase
                        Min Flickr

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av starman_
                          Hej! Jag har letat och inte hittat något om att bilderna inte får vara under 1000 pix. Då jag är en amatörfotograf och detta var min första bild jag skickade in till tävlingen så är jag besviken att inte fått vara med. Så vad och hur gör man så att bilden ska bli godkänd?

                          Mvh Starman_
                          Som doctor skriver så ser du reglerna på sidan som du laddar upp fotona på

                          Dessa regler står där angivet

                          REGLER - Huvudfototävling
                          1/ Maximalt ett tävlingsbidrag per månad och deltagare.
                          2/ Alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare lagts in på Zoopet kan delta.
                          3/ Varje månad väljer admin ut 20 av de foton som inkommit. Dessa tävlar om månadens foto. Har inte just din bild kommit med kan du om du vill försöka igen med samma foto nästa månad.
                          4/ Fotona får inte vara ”märkta” med copyrighttext eller liknande.
                          5/ Bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1000 pixlar.
                          6/ OBS! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det!
                          7/ Bidrag till en månadstävling skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad.
                          8/ Under december månad sker en finalomröstning med månadsvinnarna samt den bästa tvåan (högst betyg).
                          9/ Zoopet har rätt att lägga in inkomna foton på andra ställen på Zoopet som i fotoarkivet och i artbeskrivningarna.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Det har nu kommit in 273 röster och 69 kommentarer i januariomgången.

                            Till februariomgången som har temat "Humor" har det kommit in 3 foton från Intercepter, Tenkare och C.Ciklid

                            ANGÅENDE HUMORTEMAT:
                            Nästa omgång har ju "Humor" som tema. För att det inte skall uppstå några missförstånd så kan det vara värt att nämna följande.
                            1/ Fotot skall fortfarande vara fisk/akvarierelaterat.
                            2/ Det är fortfarande en "fototävling" dvs det handlar inte om en ny "Konstiga fiskfototävling" http://www.zoopet.com/tavlingar/showgallery.php?cat=531 som vi hade en förra året. Man får alltså inte göra montage, lägga in bildtext etc. etc. som man gjorde i den tävlingen.
                            Denna gång handlar det istället att fota en humoristisk händelse i akvariet.

                            2007 års teman i fototävlingen
                            Februari - tema: humor
                            Mars - valfritt motiv
                            April - tema: växter
                            Maj - valfritt motiv
                            Juni - tema: rörelse
                            Juli - valfritt motiv
                            Augusti - tema: lek
                            September - valfritt motiv
                            Oktober - tema: skaldjur
                            November - valfritt motiv
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Wide5
                              • November 2006
                              • 75

                              Ajj satan, läste lite slarvigt. Tyckte det stog MAX 1000 pixlar, finns det ngn övre gräns ?

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av Wide5
                                Ajj satan, läste lite slarvigt. Tyckte det stog MAX 1000 pixlar, finns det ngn övre gräns ?
                                NJae - är den större så krymps fotona automatiskt till 1000 pixlar. Men det är bättre att göra minskningen själv eftersom kvalitén försämras vid den automatiska krympningen
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...