Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Intercepter
    • January 2006
    • 962

    väntar på att få rösta hehehe

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      Fototävlingen är nu stängd för inskickning. Omröstningen kommer igång så snart vi har valt ut de kort som ska tävla.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Till slut blev det en hel del foton (26 st) - omröstningen startar som vanligt den 1


        Till novemberomgången kom det in 26 foton - muppins, annika, ray, maria sjöjungfru, C.Cikid, fairing, morellen, zone, tenkare, intercepter, Guy Palm, matte g, Nizztos, Micke, riki, Sonja, stene, Mamma och Simon, bohrna, Lenmar, kaj.p, petnym, drd, mange993, Azur och Simon B

        Nästa års teman i fototävlingen
        Januari - valfritt motiv
        Februari - tema: humor
        Mars - valfritt motiv
        April - tema: växter
        Maj - valfritt motiv
        Juni - tema: rörelse
        Juli - valfritt motiv
        Augusti - tema: lek
        September - valfritt motiv
        Oktober - tema: skaldjur
        November - valfritt motiv
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          Skickade oxå in men står inte med??
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av eriahl
            Skickade oxå in men står inte med??
            Sorry men det har inte kommit in något foto från dig
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              Så 2ggr av 3ggr jag skickat så krånglar det 2ggr.... kul att försöka vara med.....
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Vet inte varför det krånglar så ofta just för dig - kanske kan det vara så att din "internetlina" går ner sig ibland. Händer också för mig någon gång när det är överbelastning på telenätet här i Jonsered.
                Dock kan man ju i detta fall gardera sig genom att skicka in fotot i god tid innan deadline - i så fall får man ju reda på om fotot kommit fram och om så inte varit varit fallet, skicka in ett nytt.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  Jag förstår att det såklart är försent att ändra till den här omgången. Men man måste ju kunna skicka sent om man funderar på vilket man vill skicka. Bara man skickar före deadline.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av eriahl
                    Jag förstår att det såklart är försent att ändra till den här omgången. Men man måste ju kunna skicka sent om man funderar på vilket man vill skicka. Bara man skickar före deadline.
                    Visst kan man dröja till sista sekunden men då tar man ju också en risk. Det har ju inte varit något tekniskt fel på Zoopet som gjort att det inte gått att skicka in foton. Om så hade varit fallet hade vi förlängt insändningstiden.
                    Jag gjorde själv förövrigt samma "fel" i akvaforunms senaste fototävling. Jag kom på att jag glömt att skicka in till deras tävling och när jag skulle göra det en timme före deadline så gick "internet" ner. Inte mycket att göra åt.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 October 2006, 13:58.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Novemberomröstningen nu igång

                      Totalt kom det in 26 foton i denna omgång vilket är tangerat rekord. Detta innebär också att hela 6 foton inte hade turen med sig och kom med i själva tävlingen.
                      Jag har sagt det tidigare men det förtjänar att återupprepas - kvalitén på fotona blir hela tiden blir högre och högre och att det idag är minst lika svårt att komma med bland de 20 som det för ett år sedan var att komma med bland de 12 som då gick vidare.
                      Denna gång har utan tvekan varit den svåraste någonsin – jag och Christian som valt ut de 20 som skulle gå vidare var inte heller överens om vilka som skulle plockas bort. I en grupp på ca 12-14 foton så skulle vi ha bort 6 stycken. Problemet var bara att de jag tyckte var bäst tyckte Christian var sämst och tvärtom.
                      Efter mycket vända så blev det i alla fall dessa 6 som försvann
                      fairing / en crystal red räka: Fin liten räka som är bra placerad på fotot. Räkan är dock oskarp och dessutom borde fotot ha beskurits i underkant. Kortet är även märkt vilket inte är tillåtet enligt reglerna.
                      Morellen / närkontakt: Ett mycket trevligt och annorlunda foto. Hade du bara höjt vattennivån lite samt plockat bort slangstumpen och tegelröret så hade det kommit med.
                      Guy Palm / Kamoflage: Bra foto som dessutom är lite annorlunda. Hade det bara varit lite skarpare och inte så kornigt så hade det gått vidare.
                      Matte_g / Blue Diamond: Bra foto på en vacker diskus. Allt runt omkring (pump, värmare, akvarieställningen etc) drar dock ner betyget. Dessutom följer fotot inte reglerna eftersom det är i för litet format
                      stene / Röd zebra hane: Fotot är i sig rätt bra med trevlig ”position” på fiskar och inredning. Huvudmotivet är dock något oskarpt, dessutom finns ett konstigt blått område på fotots övre vänstra del. Kortet är även märkt vilket inte är tillåtet enligt reglerna.
                      Mange993 / SKALAR: Bra foto där huvudmotivet hamnar fint i blickpunkten. Fisken har också en väldigt fin posé och skärpan är också rätt bra. Det som drar ner betyget är den väldigt smutsiga/algprickiga rutan (hade den varit helt ren hade nog fotot gått vidare) samt det uppstickande huvudet på fisken i underkanten av fotot.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Micke
                        • January 2002
                        • 1718

                        Wow, vilken omgång. Jag är imponerad av alla fina bilder. Kul att nivån hela tiden höjs, detta måste vara den bästa omgången hittills.
                        Mvh Michael Persson

                        www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av Micke
                          Wow, vilken omgång. Jag är imponerad av alla fina bilder. Kul att nivån hela tiden höjs, detta måste vara den bästa omgången hittills.
                          Kan bara instämma - vad som är frapperande är ju främst jämnheten. Några av de som inte ens kom med bland de 20 var faktiskt också de riktigt bra.
                          Jag har dock en klar favorit i denna omgång.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Oj, oj det blir svårt att rösta den här gången. Jag måste titta många fler gånger och låta bilderna sjunka in lite.
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • doctor
                              • August 2002
                              • 300

                              Mycket fina bilder på sina håll! Ser att flera av deltagarna har utvecklats enormt bara i år, mycket roligt!

                              Man kanske ska ta och plåta lite fiskar igen och ge sig in i kampen igen, det var ett tag sen sist.
                              Min PBase
                              Min Flickr

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av doctor
                                Mycket fina bilder på sina håll! Ser att flera av deltagarna har utvecklats enormt bara i år, mycket roligt!

                                Man kanske ska ta och plåta lite fiskar igen och ge sig in i kampen igen, det var ett tag sen sist.
                                Du har inte en chans nu
                                Fast du har faktiskt just nu ett foto i finalen även om det hänger på håret - du är nämligen den tvåa som fram till nu fått högst betyg.

                                Dessa är klara för finalen
                                Micke med 6 foton - Vänskap, Upptäcktsfärd, Puss på dig, Grönbete, Dubbe och Spejaren.
                                Sonja med 2 foton - Här vaktar jag och Med pappa på promenad
                                Petnym med 2 foton - Altolamprologus compressiceps och En nypa salt.

                                Sedan tillkommer vinnaren i den pågående omgången samt den tvåa som fått högst betyg under året - just nu är det doctor med sitt foto "orange" som fick 8.06 i snittbetyg.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...