Hur visa er mina filmer ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazi
    • January 2004
    • 868

    Hur visa er mina filmer ?

    Jag har fått en ny digitalkamera. Hur lägger man upp filmer ? Alltså hur ska ni kunna se dem. Hur ska jag göra ?

    MVH Max
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #2
    Du får ordna någon form av web-utrymme, lägg upp filmerna där och dela med dig av länken dit.
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #3

      Oj ! Det är inte så lätt att svara på !

      Prova att:

      Ansluta kameran till USB/Firewire porten på datorn.

      Installera Windows Media Encoder och se om kameran dyker upp där som ett valbart alternativ.

      Om det dyker upp bilder då så behöver du antagligen bara öppna en port i firewallen och köra. Välj en hastighet i WME som stämmer hyggligt med din hastighet UT !

      En början i allafall !
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • oveb
        • January 2004
        • 2577

        #4

        Ah förståss fungerar ju NE's alternativ, jag har nog fått spader på live-sändningar

        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

        Kommentar

        • Mazi
          • January 2004
          • 868

          #5
          När jag kopplar in den i USB-porten så kommer mappen upp med allt som ligger i kameran, sen vet jag inte vad jag ska göra. Går det att lägga in filmer på tex sprays servrar om man har en hemsida där ?

          MVH Max

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Går det att lägga in filmer på tex sprays servrar om man har en hemsida där ?
            Ja, förutsatt att filmen får plats på deras server. Hur många megabyte utrymmer har du på Sprayservern?
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • Mazi
              • January 2004
              • 868

              #7
              50 mb har jag för mig. Men alltså jag fattar inte html och sånt så jag väljer en sån grej som heter "sidbyggaren" där så får man en sida med ramar och sånt så är det bara att skriva text i rutorna. Senså är där såna tomma bildrutor så får man bläddra efter en bild man kan ha där. kan man välja en film istället då ?

              Kommentar

              • harbard
                • July 2002
                • 1085

                #8
                Hos SaveFile kan man enkelt (utan registrering) lagra 1MB gratis;många filformat är tillåtna.Kanske något att testa?
                http://www.savefile.com/filehosting/
                &lt;&lt;&lt;(<font color="red">^</font id="red">:<font color="red">&gt;*</font id="red">
                Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
                Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

                Kommentar

                • Mazi
                  • January 2004
                  • 868

                  #9
                  Jag gjorde en ny film på 800 kb den varade i 4 sekunder. detta kom upp: Error hosting your file, please try again.
                  The uploaded file exceeds the file size limit at 600KB images + flash (3MB on other filetypes). ... det är ju ingen bild så så borde gränsen vara 3mb ?

                  Kommentar

                  • Spijer
                    • February 2004
                    • 226

                    #10
                    Ursprungligen skickat av Mazi
                    När jag kopplar in den i USB-porten så kommer mappen upp med allt som ligger i kameran, sen vet jag inte vad jag ska göra. Går det att lägga in filmer på tex sprays servrar om man har en hemsida där ?

                    MVH Max
                    jup, du behöver itne göra en sida. Ladda upp filmen till ftpn o ta länken till din sida o lägg till filnamnet i slutet..

                    tex http:\www.spray.sehemsidafilnamnet.mpg

                    Kommentar

                    • defdac
                      • January 2002
                      • 12751

                      #11
                      50 mb har jag för mig. Men alltså jag fattar inte html och sånt så jag väljer en sån grej som heter "sidbyggaren" där så får man en sida med ramar och sånt så är det bara att skriva text i rutorna. Senså är där såna tomma bildrutor så får man bläddra efter en bild man kan ha där. kan man välja en film istället då ?
                      Ja testa!

                      När filmen är uppladdad så ligger den förmodligen direkt i roten på kontot och då kan du förmodligen komma åt den genom att skriva TYP:

                      http://www.spray.se/~mazi123awrqs/filmen.avi

                      Men där den första delen förmodligen ser helt annorlunda ut.
                      http://www.defblog.se

                      Kommentar

                      • Mazi
                        • January 2004
                        • 868

                        #12
                        Ja men jag fattar inte hur man gör med FTPn och sånt. Allt verkar så krångligt. Lixom när jag loggar in på ftp-servern så är där inget och det går inte att göra nåt...

                        MVH Max

                        Kommentar

                        • defdac
                          • January 2002
                          • 12751

                          #13
                          Allt verkar så krångligt.
                          Det är skitlätt.

                          Lixom när jag loggar in på ftp-servern så är där inget och det går inte att göra nåt...
                          Du kan om du inte gillar ftp-programmet använda Iexplorer direkt genom att skriva TYP:

                          ftp://mittkonto:mittpassword@ftp.spray.se:21

                          ..och sedan bara dra filen till IExplorer så laddas den upp.
                          http://www.defblog.se

                          Kommentar

                          • Mazi
                            • January 2004
                            • 868

                            #14
                            OK tack så mycket.

                            MVH Max

                            Kommentar

                            • nilssonnet
                              • January 2004
                              • 603

                              #15
                              defdac: Man behöver inte skriva att IE ska använda port 21, utan det räcker att skriva såhär:

                              ftp://mittkonto:mittpassword@ftp.spray.se
                              Na klar!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...