Äntligen Digitalkamera!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    Äntligen Digitalkamera!!!

    Gjorde ett impulsköp ikväll. Jag har länge velat ha en digitalkamera och nu blev det av. Har tagit lite bilder på mina kar och lagt in dem på min zoon =) De är kanske inte jättesnygga men jag kommer nog att ta bättre bilder när nyhetens behag har lagt sig och jag inser att jag måste lära mig att använda kameran på rätt sätt =)
    Nåväl, några smakprov finns iaf för dem som inte har bättre för sig

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=291922
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    vad är det för någon?...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • join4t
      • October 2003
      • 854

      #3
      Sony Cyber-shot 4,1 Mega Pixles Dsc-P73
      "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        okay...
        hur mkt minneoch tillbehör, och vad gick det löst på alltsom allt?...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • join4t
          • October 2003
          • 854

          #5
          Följde med ett pyttigt minne (64 Mb) men vi köpte till ett lite större för 500 kr. Kameran inhandlades på OnOff för 2 496 kr.
          "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            #6
            jag skulle ju inte köpt den för det priset men bilderna verkar helt okay, är du nöjd är vi nöjda som får se en massa fiskfoton (och annat)

            http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=2/E103BGBQ75RWOG27CBGU&DS=1&TS=2907545979&pageid={34 BAA766-63EC-4E2D-841B-6A2B049D4717}&type=focus&doctype=article&focus=629 802&language=en&history=set&validsession=2004-12-29-07-54-59


            cut and paste...
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • HazelCR

              #7
              Hmmm, då blir det till att putsa akvarierutorna då? Jag har själv börjat plåta så smått, men redan lyckats bli irriterad på att mina glas inte är rena nog. Jag funderar på att plocka fram något gammalt sämsskinn för att eftertorka med. Har du kommit på några tips?
              Annat att fundera på är; hur tusan får man malawis att inte vara så nyfikna? De är linslusar!!!

              Kommentar

              • Bosse.J
                • March 2004
                • 796

                #8
                Jo det var väl bra. Även om jag personligen inte skulle lägga Lego i mina akvarier. Men smaken är ju som baken. Och dessutom så var det ju kameran som var anledningen till tråden. Och den verkar ju bra.. ha det gott
                Bosse.J

                Kommentar

                • join4t
                  • October 2003
                  • 854

                  #9
                  HazeIRC: Jo jag hade inte insett hur viktigt det är med rena rutor innan jag lagt in bilderna på datorn... Det finns speciella putsdukar som inte ska lämna ifrån sig trådar, skulle även tro att en skoputsarduk av bra kvalite kan funka då inte de heller bör ludda av sig. (bara gissningar)

                  Bosse: Legot har jag inte främst för att det är särskilt snyggt utan för att jag är lekfull i mycket jag gör. Min sambo satt vid datorn en hel kväll och jag hade tråkigt...
                  Jag har märkt att många gäster blir mer intresserade av det karet än av 363 litraren (inte bara barn=). En annan effekt av det är att platyynglen överlever MYCKET bättre då de kan simma in i de små hålen längst ner på huset och förvirra de vuxna. Räkorna brukar gömma sig i huset istället för att hoppa ur karet vid vattenbyte


                  Ska nog sätta igång och putsa rutorna när jag fått lite morgonfika i mig
                  "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

                  Kommentar

                  • Bosse.J
                    • March 2004
                    • 796

                    #10
                    Det var inte menat som kritik alls. Inser att att det ser ut som det när jag läser mitt eget inlägg. Är du nöjd med karet så ska ju inte jag lägga mej i hur du inreder det.
                    Keep up the good sprit
                    Bosse.J

                    Kommentar

                    • join4t
                      • October 2003
                      • 854

                      #11
                      Jag tog inte åt mig så särskilt. (försök få mig på dåligt humör nu när jag har en digitalkamera...)

                      Visste att det skulle komma komentarer på legot förr eller senare och då känns det bara bra att förklara hur det gick till. Jag är inte typen som brukar låta bli att svara bara för att nån inte tycker som jag.
                      "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

                      Kommentar

                      • Bosse.J
                        • March 2004
                        • 796

                        #12
                        Bra det, det sista jag vill är att trampa någon på tårna. För ag är ju inte någon erfaren akvarist. Bara en glad nybörjare. Kul med digitalkamera, har en själv. Många bilder som kastas
                        Bosse.J

                        Kommentar

                        • join4t
                          • October 2003
                          • 854

                          #13
                          Mmm Det där med att kasta bilder har min sambo börjat inse kan bli ett problem då jag är av den typen som inte tillåter bilder av mig själv som ser dumma ut. Han påstår att det aldrig kommer att bli några bilder med av mig på =)
                          "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

                          Kommentar

                          • Bosse.J
                            • March 2004
                            • 796

                            #14
                            Jo då det finns bilder på dej som ser bra ut. jag har sett ett..
                            Bosse.J

                            Kommentar

                            • HazelCR

                              #15
                              Vilken kul ide....LEGO...kankse min 10-åring nappar på det till sitt 100 liters med guppy, Black Molly, fläckiga pansarmalar och ett par paletter. Jag ska visa honom på stört.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...