Blixtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    Blixtar

    Har försökt att plåta fiskarna med min nya Dimage Z3, och lyckats sådär (några bilder finns på Zoonen).
    Så jag tänker skaffa lösa blixtar för att få bättre ljus. Konica Minolta har en modell, 2500D, för rimligt pris (runt 1500 kronor).
    Men för att slippa ha den ovanpå kameran måste man köpa en särskild kontakt och sladd - för sinnessjuka 1600 spänn!
    Nån som vet en bättre & billigare lösning?
    mvh Daniel
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder
  • doctor
    • August 2002
    • 300

    #2
    Finns en Cullmann blixt på clas ohlson. Den är inte så dyr och den har syncsladd. Funkar väldigt bra som slavblixt. Men man får labba lite med var man ställer den för den är stark!

    /Niklas
    Min PBase
    Min Flickr

    Kommentar

    • Tant Ingrid
      • August 2004
      • 36

      #3
      Jag har en "billig" digitalkamera som fungerar utmärk för mig som amatör. Jag har lite bilder på zoonen, TantIngrid.

      Kommentar

      • Håven
        • September 2004
        • 180

        #4
        Köp en Nissin slavblixt från Photax www.photax.se Labba med att hålla blixten i vinkel mot motivet så slipper du reflexerna.

        Kommentar

        • mats m
          • September 2002
          • 515

          #5
          Hej Daniel.
          Måste du ha blixt går det ej utan.Min Powershot tar bättre utan blixt när jag fotar fisk.På den finns olika lägen för olika typer av belysning.Kan välja mellan lysrör(typer) och gödlampa.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          • Schull
            • August 2004
            • 2889

            #6
            Ursprungligen skickat av doctor
            Finns en Cullmann blixt på clas ohlson. Den är inte så dyr och den har syncsladd. Funkar väldigt bra som slavblixt. Men man får labba lite med var man ställer den för den är stark!

            /Niklas
            Hej! Har den blixten inbygd slav censor?
            Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

            Kommentar

            Arbetssätt...