GULDFISK-MASSAKER!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    • January 2002
    • 108

    #31
    Tror inte att det är fel att mata pirayor med kött, i det vilda äter de ju tex fågelungar som ramlar ner osv. Sen kan man ju som sagt diskutera fenomenet att slänga i en levande mus till dem i alla oändlighet. Min ståndpunkt är nog att det inte är ok då man ser tydligt att musen inte dör ögonblickligen utan plågas och stressas en stund. Levande möss till en orm tex tycker jag däremot är helt ok.

    Åter till ämnet, är ormhuvudsfiskar lagliga i sverige? I USA är de väl förbjudna pga riskerna om de kommer ut i det fria.

    /Jonas

    Kommentar

    • fiend
      • October 2002
      • 1162

      #32
      Det fungerar inte att se filmen för mig.

      Då man klickar på filmen så vill den antingen ladda hem den, eller öppna filen, inte spela den i IE och därmed tror jag att den inte fungerar. Jag får iaf upp fel fil om jag försöker ladda hem den, ty det står "This video has been stolen" eller nåt, oavsett om jag laddar hem på disk och ser, eller väljer att öppna den direkt.

      Mvh Fredrik
      » 720L Sydamerika » 450L Centralamerika » 40L Karantän
      http://www.fiend.nu
      http://www.umea.akvarieforening.se

      Kommentar

      • anli
        • October 2002
        • 654

        #33
        Ursprungligen skickat av orm
        till er utan kunskaper inom data/internet:
        filmen är i VMW (Windows Media) och spelas med Windows Mediaspelare, helst den senaste versionen.
        Det kan vara så att era datorer är för klena för att klara av den cpu-intensiva hårt komprimerade filen.
        Mr besserwisser, jag har lika taskig dator som du har! Men jag fick ladda ner filmen på hårddisken, och sen öppna den. Då funka det.
        Sånt e livet för en win98 förare!
        Anders Lindersson
        Anders Akvariesida

        Kommentar

        • Daniel Odell
          • November 2002
          • 1595

          #34
          salo: de är tillåtna i hela världen utom i ett antal delstater i USA.

          *EDIT* det verkar som det blev lite för mycket folk som tittade på filmen och den är nu borttagen från servern.
          fish r friend

          Kommentar

          • _Bagarn_
            • February 2004
            • 33

            #35
            För fan sjuk i huvudet den jäveln som filmat pirajerna och musen...
            Jävla idioter

            Kommentar

            • ricke
              • February 2004
              • 352

              #36
              mm håller med

              Kommentar

              • Hummer
                • June 2003
                • 417

                #37
                En Redtail-mal som en kompis till mig hade tog pirayor(25cm) och guldfiskar(15-20cm) i en tugga. Den jagade nästan aldrig. När fisken simmade framför nosen på den så hög den till. Ibland fick den guramisar som va skadade från zoon i stan. Den bara sög in dom.
                Life's for my own, to live my own way
                Mina kar: 375L, 105L, 70L, 37,5L och 24000L
                Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=102886

                Kommentar

                Arbetssätt...