Kamera kvalitet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    Kamera kvalitet

    Vilken kvalitet ska man välja på en digitalare om man ska fota tanken? Med egna ord så suger jag på foto,, men blir bättre!
    Så,, en hyffsat billig kamera som går att ställa in som jag vill men inte ligger tre hundra nivåer över vad man behöver till just akvarie foto,, nån som har ett tips?
    My internet should be readonly.
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Kan ju bara säga... köp inte en kamera på Rusta i alla fall...
    Jag vill också ha tips på en lagom inte allt för dyr kamera, en som även en stackars akvarist har råd med (dom tar inte betalt i Ancistrusyngel på fotoaffären)
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • jolon
      • December 2002
      • 1075

      #3
      Done that! *S* men jag lekte vidare på den iden och funderade på om man kunde täta en skit-kamera på nått sätt för nedsänkning i karet,,,
      My internet should be readonly.

      Kommentar

      • klara
        • September 2002
        • 1112

        #4
        Jag väntar precis på att få hem min nya kamera, en Fujifilm Finepix S5000. http://www.dpreview.com/news/0307/03072903finepixs5000.asp

        Kostade 4995 kr i ny-på-marknaden-kampanjpris. Går säkert att få den billigare på nätet snart. Återstår alltså att se om den håller för mina förväntningar i just akvariefotografering.

        För dyr för era plånböcker? Tålamod och spara då istället. Jag har ägt flera digitalkameror förut, alla under detta pris - ingen har jag varit nöjd med och ingen har varit värd pengarna!
        Egentligen gick jag in i butiken för att beställa en Fujifilm Finepix S304... men föll för nya modellen ;O)
        Ett plus till - båda dessa ser ut som och känns som en systemkamera, inte som en liten tunn plånbok ;O)
        /Klara
        ------------------------
        Min hemsida
        Min zoon

        Kommentar

        • Aqua_Max
          • April 2002
          • 511

          #5
          Ta en titt på mina två listor över lämpliga kameramodeller. De billiga modellerna som du förmodligen är främst intresserad av har priskategorin "Low". http://hem.bredband.net/maxstr/aquarium_camera.htm
          ~~~ Max Photo ~~~

          Kommentar

          • davide
            • February 2003
            • 1093

            #6
            Finns det någon kamera som man kan ta fina akvariumbilder med, Men som samtidigt är så pass liten att man kan ha den i fickan?

            Det skulle vara perfekt! då kan man ju ta med den ut på krogen, å när man vaknar nästa morgon kan man ju se vad man gjorde kvällen innan.

            Finns det en sådan kamera under 6000:- ?
            MVH David
            www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

            Kommentar

            • jolon
              • December 2002
              • 1075

              #7
              Är lite inne på en minolta Z1 någon som har erfarenhet av dom (ganska ny på marknaden tror jag)
              My internet should be readonly.

              Kommentar

              • walle_1
                • April 2003
                • 221

                #8
                vill du ha en kamera du kan ta med dig så kika på pentax optio s eller canon digital ixus v3 eller canon digital ixus II. Sök på pricerunner.se



                MVH Martin
                http://m1.271.telia.com/~u27102612/

                Kommentar

                Arbetssätt...