Mobil/kompakt-fototävlingen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    #31
    Nej jag visste inte att man måste förminska bilden först. Och just nu vill jag bara kasta ut datorn. Jag får vänta till senare och försöka med det. Om jag kan lista ut hur man gör.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #32
      Ursprungligen postat av Mu(sic)
      Nej jag visste inte att man måste förminska bilden först. Och just nu vill jag bara kasta ut datorn. Jag får vänta till senare och försöka med det. Om jag kan lista ut hur man gör.
      Mitt lilla tekniska kunnande tog helt plötsligt slut . Fattar inte vad som blir fel, jag använder nästa alltid paint när jag ska ändra storlek på bilder. Snart vaknar fler zoopetare som kanske kan hjälpa dig om du inte redan har kastat ut datorn då

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #33
        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Det trodde jag också. Men i diskussionstråden om den här fototävlingen läste jag att man får beskära bilden men då måste man skicka både den obeskurna och den beskurna bilden av anledningar som jag inte riktigt förstog när jag läste det [emoji15] Jag är ju inte dirkt tekniskt bevandrad om man säjer...
        Anledningen till att man skulle skicka in bägge fotona var helt enkelt att med det tidigare systemet så gick det inte att se med vilken "kamera" fotot var taget om vi inte fick in ett oredigerat foto. Nu har vi löst detta på ett annat sätt och då behöver man inte längre skicka in 2 foton.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #34
          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Nej jag visste inte att man måste förminska bilden först. Och just nu vill jag bara kasta ut datorn. Jag får vänta till senare och försöka med det. Om jag kan lista ut hur man gör.
          Jag skrev som sagt tidigare i denna tråd
          Om ni inte lyckas förminska fotot så skicka in det som det är (flera av de redan inskickade fotona är också för stora).
          Anledningen till att man helst skall minska fotot själv är att man då själv kan styra kvalitén på storleksförändringen.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            #35
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Jag skrev som sagt tidigare i denna tråd

            Anledningen till att man helst skall minska fotot själv är att man då själv kan styra kvalitén på storleksförändringen.
            Nu har jag haft en paus i från tekniken ett par dagar så nu är tålamodet tillbaka Tack!

            Kommentar

            • simpson
              • July 2012
              • 666

              #36
              Ursprungligen postat av ullo
              Halva vitsen med en mobiltävling måste ju vara att man kan skicka in foton direkt från mobilen oredigerat?

              Och om det är en kompaktkameratävling där man även får använda mobiler?

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #37
                Ursprungligen postat av simpson
                Och om det är en kompaktkameratävling där man även får använda mobiler?
                det är en tävling för de som använder en mobilkamera eller en kompaktkamera. Se reglerna i det första inlägget i denna tråd.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #38
                  Man kan nu skicka in ett tävlingsbidrag till mobil/kompakt-fototävlingen. Temat är valfritt. Deadline för inskick är den 27/12. Observera att speciella regler gäller för denna tävling – LÄS DOM INNAN DU SKICKAR IN (se nedan).
                  Du skickar in ett foto genom att gå in på denna sida och göra som det står där.

                  Än så länge har det kommit in 4 foton och dessa har titlarna:
                  - Tomten på besök
                  - Vilopaus
                  - Ett nytt möte
                  - Nya fisken


                  Regler för mobil/kompakt-fototävlingen – OBS Läs dessa INNAN du skickar in.
                  1/ Fotot får endast vara taget med en mobil- eller kompaktkamera.
                  2/ Endast de får delta som inte brukar delta i den vanliga fototävlingen.
                  3/ Även icke goldmedlemmar kan delta.
                  4/ Maximalt ett tävlingsbidrag per omgång.
                  5/ Fisk- och/eller akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på Zoopet under densenaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigtmycket påminner om andra foton man själv tagit.
                  6/ Fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn. datum etc.).
                  7/ Bildens bredd eller höjd måste minst vara på 1250 pixlar.
                  8/ OBS! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                  9/ Tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                  10/ Zoopet har rätt att lägga in inkomna foton på andra ställen på Zoopet som i fotoarkivet och i artbeskrivningarna

                  Vinst i denna tävling är
                  1 pris: 1 års goldmedlemskap + en akvariebok (valfri BTN)
                  2 pris: 1 års goldmedlemskap
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #39
                    Kom igen nu - fortfarande bara 4 inskickade tävlingsbidrag
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Webo
                      • August 2014
                      • 1968

                      #40
                      Ja än finns ju tid så nog skulle där väl komma in en hel del bilder till.
                      Senast redigerad av Webo; 18 December 2015, 22:42.
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        #41
                        Där var ju iaf 10 st som anmälde sig till tävlingen och där finns säkert flera därute som också vill vara med.
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #42
                          Man kan nu skicka in ett tävlingsbidrag till mobil/kompakt-fototävlingen. Temat är valfritt. Deadline för inskick är den 27/12. Observera att speciella regler gäller för denna tävling – LÄS DOM INNAN DU SKICKAR IN (se nedan).
                          Du skickar in ett foto genom att gå in på denna sida och göra som det står där.

                          Än så länge har det kommit in 5 foton och dessa har titlarna:

                          - Åktur
                          - Tomten på besök
                          - Vilopaus
                          - Ett nytt möte
                          - Nya fisken


                          Regler för mobil/kompakt-fototävlingen – OBS Läs dessa INNAN du skickar in.
                          1/ Fotot får endast vara taget med en mobil- eller kompaktkamera.
                          2/ Endast de får delta som inte brukar delta i den vanliga fototävlingen.
                          3/ Även icke goldmedlemmar kan delta.
                          4/ Maximalt ett tävlingsbidrag per omgång.
                          5/ Fisk- och/eller akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på Zoopet under densenaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigtmycket påminner om andra foton man själv tagit.
                          6/ Fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn. datum etc.).
                          7/ Bildens bredd eller höjd måste minst vara på 1250 pixlar.
                          8/ OBS! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                          9/ Tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                          10/ Zoopet har rätt att lägga in inkomna foton på andra ställen på Zoopet som i fotoarkivet och i artbeskrivningarna

                          Vinst i denna tävling är
                          1 pris: 1 års goldmedlemskap + en akvariebok (valfri BTN)
                          2 pris: 1 års goldmedlemskap
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #43
                            Glöm inte att skicka in foton till denna tävling
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • simpson
                              • July 2012
                              • 666

                              #44
                              Ursprungligen postat av Webo
                              Där var ju iaf 10 st som anmälde sig till tävlingen och där finns säkert flera därute som också vill vara med.
                              Det sket sig med regeln om minst 1250 pixlar höjd eller bredd...

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #45
                                Ursprungligen postat av simpson

                                Det sket sig med regeln om minst 1250 pixlar höjd eller bredd...
                                Tråkigt, för även de billigaste mobilerna tar ju så pass stora foton.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...