S.E.A. Aquarium Singapore 2013, Video!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    S.E.A. Aquarium Singapore 2013, Video!

    Här kommer en film med världen's största Oceanarium!
    Besökte en kompis som studerade i Singapore några dar i April i år, så passade på att besöka
    det nya akvariet som nyligen öppnats på Sentosa Island.



    Först lite data från Guiness World Records:
    The S.E.A. Aquarium™, Singapore, with its 49 habitats totalling 38.7 million litres of salt water and fresh water, is the world's largest aquarium. It was officially inaugurated on 7 December 2012.


    With the life support system, the water capacity increases to 42.8 million litres. The aquarium’s largest tank habitat is the Open Ocean Habitat, with 18.2 million litres salt water (not including the life support system). The S.E.A. Aquarium™ is located at the Resorts World Sentosa, a multi-theme holiday resort inaugurated in January 2010. The aquarium houses 100,000 animals of over 800 species, among which manta rays, goliath grouper, and sharks.
    The Guinness World Records Official site with ultimate record-breaking facts & achievements. Do you want to set a world record? Are you Officially Amazing?



    Här är min film, tyvärr lite ryckig och med osammanhängande småsnuttar då jag bara hade drygt en timme på mej innan dom stängde för dagen!


    Thaifighter


    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    Senast redigerad av Thaifighter; 26 August 2013, 06:54.
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover
  • Maria S. Edström
    • November 2012
    • 95

    #2
    Härlig film! Kul att se. Säkert var det hur mäktigt som helst att vara där
    Mitt mål i livet är att aldrig sluta lära mig saker. Därför är jag akvarist och lärarstudent!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Härlig film - kul att kolla på

      Jag var ju själv där för några månader sedan och skrev en recension på Zoopet och det är absolut värt att besäöka
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #4
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


        Vad är detta för stora fiskar som påminner extremt mycket om diskus till formen?
        350L Diskus

        Kommentar

        • Thaifighter
          • August 2006
          • 420

          #5
          Ursprungligen postat av Einarsson
          https://www.youtube.com/watch?featur...IlHiS4&t=7m10s

          Vad är detta för stora fiskar som påminner extremt mycket om diskus till formen?
          Det är Läderlappsfiskar:


          Thaifighter
          Alla mina fisk-video på Youtube!
          http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #6
            Tack =)
            350L Diskus

            Kommentar

            Arbetssätt...