Dokumentärer/Filmer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisken81
    • June 2011
    • 59

    Dokumentärer/Filmer

    Hej
    Jag har försökt hitta Dokumentärer/Filmer om fiskar i naturen, men man hittar väldigt lite när man söker, eller korta YouTube klipp.
    Så är det någon som vet någon bra kan ni väl dela med er av namn eller länkar.
  • MrSwedeman
    • February 2012
    • 70

    #2
    Har du sett den här?

    Se dina favoritprogram när du vill i SVT Play - fri television på nätet.


    Alltid en början?

    L

    Kommentar

    • fisheye
      • November 2010
      • 488

      #3
      Inte direkt om fiskar, men för den som gillar herptiler ;

      In Cold Blood (BBC)

      Fisheye

      Kommentar

      • Fisken81
        • June 2011
        • 59

        #4
        Ja den såg jag när den gick på tv, det var då jag blev sugen på att se flera liknande

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Jag har en hel del av David Attenboroughs boxar, och kan rekommendera dem starkt. Just nå´n om fiskar (om du menar dem vi håller i akvarium) är svårt. En av de äldre serierna, The Living Planet har jag för mig, men kan minnas fel, har bl.a en scen där de visar ett par Midasciklider (Amphilophus citrinellum) som leker och vaktar yngel.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Fisken81
            • June 2011
            • 59

            #6
            Kom gärna med fler förslag å gärna en kort beskrivning/kommentar vad det handlar om.

            Kommentar

            • Fisken81
              • June 2011
              • 59

              #7
              Ursprungligen postat av Animaniac
              Jag har en hel del av David Attenboroughs boxar, och kan rekommendera dem starkt. Just nå´n om fiskar (om du menar dem vi håller i akvarium) är svårt. En av de äldre serierna, The Living Planet har jag för mig, men kan minnas fel, har bl.a en scen där de visar ett par Midasciklider (Amphilophus citrinellum) som leker och vaktar yngel.
              Tack ja jag tänkte först å främst på de fiskar vi håller i akvarium. Men man kan väl lägga in annat som kan vara kul å se. Har man en beskrivning så kan man välja om man vill se de.

              Kommentar

              • Nanoräkan
                • May 2011
                • 255

                #8
                Kan rekomendera dessa från youtube.
                Finns i flera delar

                Kommentar

                • Jens A.
                  • March 2007
                  • 5026

                  #9
                  Jewels of the Rift. Gammal, men bra.

                  Och på Discovery går rätt många program, som t ex Monster Fish med Zeb Hogan och River Monsters.
                  Senast redigerad av Jens A.; 11 April 2012, 12:35.
                  Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                  Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                  Kommentar

                  Arbetssätt...