Mitt 26L Amazonas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #16
    Ursprungligen postat av åheim
    Nu så här drygt 1½ år senare så tycker jag det kan va dax för en liten update på hur grejerna ser ut idag Jag har i stort sett inte haft ner ett finger i akvariet på ett år, det enda jag gjort är att sätta dit en liten kompaktbelysning eftersom led-listen jag hade inte kunde hålla liv i de få växter som fanns. En matta har lagt sig över stenar och naturen har fått ha sin gång helt enkelt.

    Hade ett litet gäng Amanoräkor men dem hade varit med sen 2006, nånting, så det är bara 1 som håller ställningarna. Hade också 8 Boraras Brigittae (2008 e.kr), men också de börjar krokna och de är nu 5!

    Karet funkar helt fantastisk bra med minimalt underhåll och även små kar kan hållas stabila! http://www.youtube.com/watch?v=EfVXu...ature=youtu.be
    Ger detta kar nio komma fem av tio möjliga poäng
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #17
      Vad blev det 0,5 poäng avdrag för då, Pia?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #18
        Ursprungligen postat av Bluewing
        Vad blev det 0,5 poäng avdrag för då, Pia?
        visste det skulle komma tyckte det var lite kul det gav faktiskt 10 av 10
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #19
          Ok. Trodde apistofritt automatiskt gav avdrag
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #20
            Ursprungligen postat av Bluewing
            Ok. Trodde apistofritt automatiskt gav avdrag
            hrm, kanske var det som fattades om man skall vara petig
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13123

              #21
              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det är just den här grejen...
              Ja precis visst är det Men det tog ett tag innan jag riktigt fattade grejen och jag har förrut vart och rivit i karen i tid och otid. Jag upplever att när jag bygger upp för "onaturliga" miljöer i karen så har jag en tendens att snart tröttna på looken, men den "självscapande metoden" har alltid nått spännande att bjuda på

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Ger detta kar nio komma fem av tio möjliga poäng
              Wow Tack det var höga poäng PiaJo Jag vill då passa på att tacka juryn och alla som stöttat mig och gett inspiration i min akvaristiska utveckling och jag kommer fortsätta kämpa

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Vad blev det 0,5 poäng avdrag för då, Pia?
              Underbart att du kämpar för mig Bluewing
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #22
                Ursprungligen postat av åheim
                Ja precis visst är det Men det tog ett tag innan jag riktigt fattade grejen och jag har förrut vart och rivit i karen i tid och otid. Jag upplever att när jag bygger upp för "onaturliga" miljöer i karen så har jag en tendens att snart tröttna på looken, men den "självscapande metoden" har alltid nått spännande att bjuda på
                Ja, det tog tid för mig också att inse detta. Höll gärna på att dona i och "förstöra" karen i yngre år. Det gör nästan ont att gå ner med labbarna och peta i ett kar som gått in sig riktigt mäktigt. Som sagt, för jädra gôtt att se!

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13123

                  #23
                  Ursprungligen postat av åheim
                  Nu så här drygt 1½ år senare så tycker jag det kan va dax för en liten update på hur grejerna ser ut idaghttp://www.youtube.com/watch?v=EfVXu...ature=youtu.be
                  Nu ytterligare nästan 6 månader så ja, mossan har växt på sig och skuggar lite mer nu, det tuffar på fint och växterna mår bra. Nu är det dock bara 2 boraras brigittae som håller hov i karet, de är ju 6år nu så det är väl sista rycket... Asså det här karet är så sjukt stabilt och helt problemfritt så det är nästan så jag blir lite häpen http://s32.photobucket.com/user/suka...55e6c.mp4.html
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #24
                    Underbart! har ett kar hemma som tänkte bli ett "hands off-kar", fick ytterligare inspiration till detta
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Jojje_
                      • January 2013
                      • 335

                      #25
                      Inge större vattenbyten? =)
                      Antar att så pass lite fisk inte alls har så stor belastning på karet.

                      Sjukt snyggt annars. =)
                      Fluval Edge 46L
                      Projekt - Ciklidhörna

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13123

                        #26
                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Underbart! har ett kar hemma som tänkte bli ett "hands off-kar", fick ytterligare inspiration till detta
                        Ja kör på ett sånt Pia, härligt att kunna bidra till lite inspiration och va kul med din feedback

                        Ursprungligen postat av Jojje_
                        Inge större vattenbyten? =)
                        Antar att så pass lite fisk inte alls har så stor belastning på karet.

                        Sjukt snyggt annars. =)
                        Man tackar, tja vattenbytena blir en aning sporadiska faktiskt men visst, ibland blir det väl 50%, karet är ju så litet så det slurpar bara till Men det viktiga är ju som sagt att hålla en låg belastning, så inget större än nåt litet av moskitoraborastorlek kommer hållas i karet. Jag ska klura på vad det blir förnånting i karet framöver och återkommer.
                        Senast redigerad av åheim; 06 November 2013, 21:09.
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        Arbetssätt...