Nikon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    Nikon

    är denna bra om man ska fota fiskar m.m. ?

    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Det är inte kameran som gör att det blir bra det är den som står bakom så långt har jag ialla fall lärt mig hehe när det gäller fiskar tycker det är en annan sak när det gäller "ovanland"då spelar det roll vad man har för något i kamera väg så att säga enligt mig.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #3
      Sidan funkar inte, vad är det för kamera?
      Jag rekomenderar ett stativ och en kamerar där du kan använda manuell fokus, då fokuserar du på ett ställe i akvariet där du vill ha bilden och sedan är det bara att vänta på att fisken är i rätt läge.
      Eftersom en del fiskar är väldigt aktiva så behöver man en rätt kort slutartid, så för att inte bilden ska bli för mörk behöver du ett "snabbt" objektiv med en bländare på f 3.5 gärna lägre.
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Jag har en Nikon D60, och jag har aldrig lyckats knäppt så bra kort på fiskarna som jag kan nu... Så liiite spelar nog kameran in också....

        Ett litet exempel här nedan...
        Bifogade filer
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Malawi1
          är denna bra om man ska fota fiskar m.m. ?

          http://shop.onoff.com/Produkter/Erbj...rd1268450.aspx
          För fiskfoton så är systemkameror att föredra eftersom det alltid blir en viss fördröjning vid avtrycket på kompaktkamerorna.
          Men större fiskar som är tämligen stillastående funkar den kameran säkert bra till - har dock ingen specifik erfarenhet av just den kameran
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...