Just nu på TV4:a

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bateman
    • July 2008
    • 32

    #16
    Bra som sagt att det lobbas för våran hobby.
    Hoppas programmet väckte akvarie intresset hos flera.

    Kommentar

    • zenon
      • December 2009
      • 173

      #17
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

      Ett extra plus också att det finns med en väldigt bra bok på listan över akvarieprylar
      Jo, den verkar vara lovande (klämt på den hos min lokala Djurmagazinbutik) men jag har lovat mig själv att vänta några dagar/veckor innan inköp då jag har så fasligt mycket annat att stå i både på jobb och hemma. Och då jag känner mig själv rätt väl så är risken överhängande att jag istället för att arbeta sitter i en lugn vrå och läser och tittar på alla fina bilder...

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        Scalaren är en fin mal som 4:an zoomade in när han pratade om mal. Visste du inte det är en mal? Men bara vatten utan en enda fisk någon vecka och inte kranvatten när man byter. Kunde väl ha skrivits lite annorlunda. Var in i en affär igår där en nämnde boken och var ruggigt imponerad av fotona tydligen.
        Men kul att akvarium fick lite utrymme i tv
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13135

          #19
          Synd att han späder på myten att man "måste" ha sugmalar i sitt akvarium, för det är nonsens!! Hade förövrigt varit helt sjukt roligt om de hade flygit in Takashi amano för en riktig lektion i aquascaping lr möjligen oliver knott...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Lellel2
            • September 2009
            • 199

            #20
            Tihi, oliver knott är en roligt namn
            "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
            Work smart, not hard

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #21
              Ursprungligen postat av åheim
              Synd att han späder på myten att man "måste" ha sugmalar i sitt akvarium, för det är nonsens!! Hade förövrigt varit helt sjukt roligt om de hade flygit in Takashi amano för en riktig lektion i aquascaping lr möjligen oliver knott...
              Det är väl inget som är ett "måste"precis som du säger,men vad han vill förmedla skulle jag tro är att varje fisk gör sin nytta i karet och det tyckar jag ialla fall är bra att framföra till den mindre hängivna akvaristen
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av åheim
                Synd att han späder på myten att man "måste" ha sugmalar i sitt akvarium, för det är nonsens!! Hade förövrigt varit helt sjukt roligt om de hade flygit in Takashi amano för en riktig lektion i aquascaping lr möjligen oliver knott...
                Ordet måste kanske jag inte skriver under på, men jag brukar också rekommendera att man redan från starten har med några algätande djur i akvariet (dock inte Golden Nuggets). TV4 programmet var väl antagligen riktat mot nybörjare och då var det ett bra råd som gavs.

                Amano och Knott riktar sig knappast mot nybörjare så de lär inte hamna hos TV4. Om man är verkligen är intresserad (de är verkligen duktiga så det är det värt) av hur de arbetar så har de ju hållit flera internationella workshops.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #23
                  Vacker fisk vid Förkvälls akvarieprylar.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • pontulf
                    • November 2007
                    • 480

                    #24
                    Tycker ni verkligen man måste mata malarna? Jag gör inte det och dom överlever för mej

                    Kommentar

                    • zenon
                      • December 2009
                      • 173

                      #25
                      Malar brukar överleva det mesta men ger jag tusan i att sköta dem på bästa sätt för det? Nej, i mitt fall finns det inte ens på kartan...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...