Zoo i kina

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sjebbe
    • March 2009
    • 440

    Zoo i kina

    Ett zoo kina. Man kan ju undra hur de resonerar kring djurs välmående och trängsel i almänhet.

    Tänkte mest på alla aros, de helt klart målade fiskarna runt 2:15 och den lilla kajmanen i slutet.

    Länk
    450 L - Channa pulchra
    720 L - Channa, Polypterus & Datnoides
  • Speedo
    • January 2010
    • 602

    #2
    Nja, jag såg en medlem på zoonen som varit i Thailand och där fanns det också shackfiskar och det många var målade fiskar men det är ännu värre...Asiaterna har sprutat in pigment i fiskens fjäll och sedan odlar dom så avkomman blir sådan!!
    Har jag stavat fel....Är det sant?
    Rätta mig gärna!

    http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Tatuerar man en fisk blir väl inte avkomman likadan som föräldrarna?
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Speedo
        • January 2010
        • 602

        #4
        nja, det var det jag förstog...jag är ju inte 100 % säker och jag kan ju inte länka eller något men jag vet det att det är ganska vanligt med "färgade" fiskar
        Har jag stavat fel....Är det sant?
        Rätta mig gärna!

        http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

        Kommentar

        • hawkse
          • December 2009
          • 781

          #5
          Ursprungligen postat av Speedo
          nja, det var det jag förstog...jag är ju inte 100 % säker och jag kan ju inte länka eller något men jag vet det att det är ganska vanligt med "färgade" fiskar
          Testa google.

          Det stannar tydligen inte bara vid matning med färgämnen utan går vidare till tatuering samt genetisk modifiering. Människan är ett sjukt djur.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av sjebbe
            Ett zoo kina. Man kan ju undra hur de resonerar kring djurs välmående och trängsel i almänhet.

            Tänkte mest på alla aros, de helt klart målade fiskarna runt 2:15 och den lilla kajmanen i slutet.

            Länk
            Tyckte det såg ut som det gör i en Svensk butik angående trängsel för fisken så nån skillnad där vet jag inte precis om det var,angående det andra så marknadsför vi inte dessa produkterna i sverige så där var ju en skillnad helt klart
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • sjebbe
              • March 2009
              • 440

              #7
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Tyckte det såg ut som det gör i en Svensk butik angående trängsel för fisken så nån skillnad där vet jag inte precis om det var,angående det andra så marknadsför vi inte dessa produkterna i sverige så där var ju en skillnad helt klart
              Jag har då iaf inte sett så stora, så många aros i samma kar. Vissa afrikanska ciklidkar kan se lite välproppade ut i sverige. Men tyckte att det där var sjukt. Det är som att ha ett dussin guppys i en äggkopp. Det har jag då aldrig sett i SV.
              Senast redigerad av sjebbe; 07 February 2010, 12:11. Anledning: stavfel
              450 L - Channa pulchra
              720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

              Kommentar

              • addo
                • January 2007
                • 609

                #8
                Det tatuerade firrarna och kajmanaen var det enda jag reagerade på, i övrigt såg fiskarna friska och fina ut. Deras vattenkvallitet såg också perfekt ut. Man får komma i håg att affären ligger i ett klimat där stora fiskar som rtc och arowanor oftast hålls i trädgårdsdammar. Jag tycker det är bra mycket värre med svenska butiker som håller jättefiskar här hamnar ju firrarna nästan garanterat i max ett 2000l kar.

                Kommentar

                • sjebbe
                  • March 2009
                  • 440

                  #9
                  sant
                  450 L - Channa pulchra
                  720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

                  Kommentar

                  Arbetssätt...