Mitt akvarium med födelsedagsfisk :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rockdoll
    • October 2009
    • 351

    Mitt akvarium med födelsedagsfisk :)

    Nu har jag försökt ta ett par foton på mina fiskar, var dock tusen gånger svårare än jag hade trott

    Har haft akvariet i lite mer än 4 veckor bara, så hittills innehåller det 12 neontetra, 1 gul ansictrusmal och 1 mollyyngel. More to come!

    http://s820.photobucket.com/albums/zz129/Rockdocka/Akvariefisk/?albumview=slideshow
    Senast redigerad av Rockdoll; 11 November 2009, 14:41.
  • Rockdoll
    • October 2009
    • 351

    #2
    Ursprungligen postat av Rockdoll
    Nu har jag försökt ta ett par foton på mina fiskar, var dock tusen gånger svårare än jag hade trott

    Har haft akvariet i lite mer än 4 veckor bara, så hittills innehåller det 12 neontetra, 1 gul ansictrusmal och 1 mollyyngel. More to come!

    http://www.facebook.com/album.php?ai...9&id=549900824
    Funkar länken för någon? Ställde in så att vem som helst ska kunna se det, men för mig funkar det inte själv om jag inte är inloggad på facebook :S

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Näpp, funkar inte för mej.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Rockdoll
        • October 2009
        • 351

        #4
        Ursprungligen postat av Jens A.
        Näpp, funkar inte för mej.
        Men why?! :'( Har ställt in så att både min profil och mina foton ska vara tillgängliga för alla...

        Kommentar

        • Rockdoll
          • October 2009
          • 351

          #5
          jaha ja, man måste ändå vara medlem på facebook verkar det som... :/ Får fixa några andra länkar till de som inte har det då.

          Update! Nu finns det en länk till photobucket istället som ska funka för alla
          Senast redigerad av Rockdoll; 11 November 2009, 14:43.

          Kommentar

          • Andrém
            • October 2009
            • 1247

            #6
            Nice, upp med mer bilder!

            Kommentar

            • Rockdoll
              • October 2009
              • 351

              #7
              Ursprungligen postat av Andrém
              Nice, upp med mer bilder!
              Tack Har ju inga mer sorts fiskar nu förutom mollyynglet, men kanske kan försökta ta någon mer helhetsbild eller så också

              Kommentar

              • Rockdoll
                • October 2009
                • 351

                #8
                Filmdags!

                Just nu sitter min gula mal och smaskar på broccoli! Detta var jag givetvis tvungen att försöka fota/filma. Det gick ju sådär med kameran jag har och med tanke på att malen är väldigt ljus är det svårt att få in bra skärpa på den. Såg att kvalitén blev ännu sämre när jag laddade upp den på youtube också. Men men, här är en liten film iaf med en helthetsvy över karet och fiskarna i det. Det vita som simmar runt vid ytan är mitt mollyyngel



                Öh, diverse skrik i bakgrunden är bara att ignorera, det är min rumskompis som spelar dota

                Går det att embedda filmen i inlägget direkt? Sett att vissa gör det, men det kanske bara går för guldmedlemmar?

                Jag tar givetvis gärna emot tips eller tankar om karet i allmänhet!
                Senast redigerad av Rockdoll; 22 November 2009, 16:18.

                Kommentar

                • Rockdoll
                  • October 2009
                  • 351

                  #9
                  Lite nya bilder på hur akvariet ser ut just nu, med den nya roten. Känner mig inte riktigt nöjd med helhetsbilden med roten i ena hörnet och stenen i det andra. De passar liksom inte riktigt ihop. Funderar på om jag ska byta plats på min anubias och den stora lökväxten.

                  Kommentar

                  • PlatyYngel
                    • January 2006
                    • 1105

                    #10
                    Om du flyttar den stora växten till högra hörnet, lägger stenen bakom vallesnerian och roten under den stora växten? Så blir det som en öppen yta fram i mitten av karet... Blir det helt fel då? Tänkte att den stora växten då även kommer dölja pumpen lite..
                    / Marcus

                    Kommentar

                    • Wictor_88
                      • March 2007
                      • 210

                      #11
                      Ursprungligen postat av Saturnus80
                      Onödigt sagt, tycker du kan hålla sådana kommentarer för dej själv.
                      Jo kanske det. Sorry. Dock håller din qoute kvar min kommentar för allmän beskådan.
                      Senast redigerad av Wictor_88; 17 December 2009, 23:12.

                      Kommentar

                      • Saturnus80
                        • October 2009
                        • 943

                        #12
                        Jo kanske det. Sorry. Dock håller din qoute kvar min kommentar för allmän beskådan.
                        Borta
                        //Daniel

                        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                        23l aqualandscape med dvärgkulor

                        Kommentar

                        Arbetssätt...