Storauktion i malmÖ den 1 mars

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Jag sålde dvärgtandkarp + Pmdd + nån växt.
    Jag sålde inte EC som stod på det fasta bordet (det var visst för dyrt och jag var för snål för att sälja det billigare )
    / dtoppen /

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      Vi köpte 2 påsar med Scalarer
      Oxå lite annat smått och gott men där är inte ursprunget lika intressant
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Har oxå kommit hem nu :=)
        okay kom hem igår vid 21:45, but still....

        kontruktiv kritik kommer till helgen eller så när jag vilat upp mig nog...
        (inte så mkt ändå, det var rätt väl utfört..)
        //C
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Bara en sån sak som lotterna,bara det sparade tid en hel del många gånger är det dem små sakerna som gör susen.
          Senast redigerad av Patrik Steen; 03 March 2009, 05:23.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • starman_
            • March 2004
            • 791

            Jag tycker att detta med att när posten kom över 300kr så ökade det med 50 per utrop. Det var inte bra för folk slutade bjuda på dessa antagligen för att de blev för dyra alldeles snabbt.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              Ursprungligen postat av M B
              Jag får tacka för en bra och trevlig auktion med lite av varje och många intressanta objekt. Till nästa gång tycker jag auktionsutroparna ska försöka dra upp tempot lite till, auktionen går snabbare och köparna blir mer på hugget. Men jag jämför med Oslo och där är de extrema i tempot (och priserna ibland) Tyvärr kunde jag inte stanna till slutet för jag var tvungen att passa en färja men jag köpte på mig en del redan dan innan i stans zoo-butiker för att försäkra mig om att i alla fall få med mig något spännande hem. Jag ser fram emot nästa gång jag har möjligheten att besöka Malmös storauktion.

              Hälsningar
              Var du också där? Nästa gång får du presentera dig, jag hade ju i alla fall namnskylt på mig så du kanske kände igen mig?!

              Jag håller för övrigt med alla om att det är synd att man inte hinner snacka så mycket.
              Fast å andra sidan är det ju inte det auktioner är till för.....då skall man sitta på nålar och "tävla" med alla andra om att få just den där saken som just jag vill ha, det skulle nog inte bli en så gemytlig stund om man skulle snacka rent allmänt i den situationen.....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                Ursprungligen postat av rödtoppen
                Lite kritik då

                Det hade varit bra med ett par uppdelningar typ:
                1:a passet fiskar
                2:a passet växter
                och ett 3:e pass med andra tillbehör.

                ..annars var det jättebra (och rättvist) med slumpartad placering av godsen i auktionslistan + det var mycket smidigare än de förra åren

                (fast jag glömde att skriva mitt namn på mina grejor )
                jag tror att många skulle gå om det var uppdelat på det sättet, tänk om det var 200 poster med växter innan det du egentligen vill bjuda på kommer upp? Det blir mycket mera "rättvist" med slumpade listor....

                Jag tycker dock att en del saker borde kunna komma med på det fasta bordet istället, typ vanliga växter, billigare fiskar mm. Men jag är inte människa att i detalj avgöra det, det får säljaren göra.

                Däremot tycker jag att det var fel att höja budet med 50:- per steg över en viss nivå(var det 300:-?), visst, är det t.ex. diskus det handlar om så kan det väl vara bra, men vissa andra saker skulle man kunna höja med 20:- i varje steg ändå, för annars springer det iväg i för stora steg, tycker jag.
                Jag slutade själv bjuda på en påse med pansarmalar just av den anledningen, den gick för 300:- fast jag hade gärna bjudit 320:-eller 330:-, men det fick man inte.....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  Ursprungligen postat av starman_
                  Jag tycker att detta med att när posten kom över 300kr så ökade det med 50 per utrop. Det var inte bra för folk slutade bjuda på dessa antagligen för att de blev för dyra alldeles snabbt.
                  Inser nu att jag skulle ha läst alla nya inlägg innan jag postade mitt eget, men det är kul att man inte är ensam om en uppfattning i alla fall.

                  Mår Apistogramma-ynglen bra förresten?
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Det stod inte namn på det vi köpte heller tyvärr.. Alltid trevligt att veta vart fiskarna kommer ifrån ju
                    Jag tror att det var "regel" för säljare att namna sina grejor, det gjorde i alla fall jag. Kul att se´s även om det blev lite prat!

                    Väldigt vad dåligt med PLATY det var, bara vildformsplaty som blev DYR, inga vanliga att köpa så frun blev glad, får gå till affären istället för att fylla på.....
                    Senast redigerad av tummen; 04 March 2009, 20:30.
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Bara en sån sak som lotterna,bara det sparade tid en hel del många gånger är det dem små sakerna som gör susen.
                      Privattaxin funkade kanon, har jag sagt det?
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Ursprungligen postat av tummen
                        Privattaxin funkade kanon, har jag sagt det?
                        Ett par gånger
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Jag skrev inte namn på nåt av mitt gods,men på grund av att jag fick kommentera inför alla vad det var, hur det var, antal etc.etc.så tror jag att alla vet var godset kom ifrånoch sen om nån undrar varför jag klädde in rötterna i plast var av denna enkla men smarta teorin enligt mig....Kort och gott det finns ju inget värre än blöta rötter som skitar ner allt som dem vidrör nu i detta fallet bilsäten,byxor listan är lång.

                          Han som köpte detta borde vara tacksam och sen var dem inte dem minsta iheller som man kunde kasta ner i en bolagspåse precis,här krävdes det mer en Puttgardens köpe påsePS.där var folk som frågade varför dem var plastade så nu vet dem varför
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • rödtoppen
                            • June 2006
                            • 3148

                            jag köpte 2 inplastade rötter
                            tror Magicfingers!!? köpte en
                            / dtoppen /

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Ursprungligen postat av rödtoppen
                              jag köpte 2 inplastade rötter
                              tror Magicfingers!!? köpte en
                              VA!!!såna rötter du fick tag i och till det prisetdem är egenplockade av mig,finns inget bättre att ha i ett akvarium än naturliga rötter som man har själva plockatså Magicfingers tog den andra bra att det var Z-Folk som fick dem
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • MagicFingers
                                • November 2003
                                • 3136

                                ajemän, den största till mig, fyndpris juh , har den fortf. inplastad....

                                nej inte i akvariet ...
                                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                                Nunc Est Bibendum

                                Kommentar

                                Arbetssätt...