bollmora auktion

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #76
    @linda: det gick en burk med fyra multisar också. Minns inte vad den gick för, men den var väldigt billig.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • linda.n
      • March 2008
      • 459

      #77
      Ursprungligen postat av Azur
      @linda: det gick en burk med fyra multisar också. Minns inte vad den gick för, men den var väldigt billig.

      man får inte svära i forumet eller????? ?=)(//%¤¤##"""!!##¤%¤*^:;/(&

      Typ.
      Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

      Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

      Kommentar

      • rick
        • April 2005
        • 1012

        #78
        Ursprungligen postat av Azur
        @linda: det gick en burk med fyra multisar också. Minns inte vad den gick för, men den var väldigt billig.
        gick för 50 kr inkl en del fina snäckskal
        / Rickard

        Kommentar

        • linda.n
          • March 2008
          • 459

          #79
          ja ja, vad är en bal på slottet?

          var hittar man annars fina snäckskal? kan ju alltid köpa sånna i brist på multisar...
          Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

          Kommentar

          • JanneN
            • February 2006
            • 191

            #80
            Ursprungligen postat av Nitra98
            Ja men vadå, då vet man ju att man kan göra något annat just den 1½ timmen i stället för att sitta låst.
            Ja, om man vet vad det är för poster, och det vet vi inte...så med andra ord...Omöjligt!...Visst vi skulle kunna fixa så alla speciferade vad som skall sälja, men då måste vi som arbetar förmodligen ta någon form av betalning för den tid vi lägger ner, vi lägger ner hundratals obetalda timmar redan nu per auktion(förrutom själva auktionsdagen som jag jobbade från 07.00 till 19.00 så har jag lagt ner ytterligare ca 10 timmar i form av inhandlingar,planeringsmöten,fix,osv,andra har lagt ner mer än dubbelt av den tiden)...och jag tror knappast det gynnar hobbyn om vi börjar ta någon mer avgift utöver den provision vi tar till lokalhyra och tillskott till klubbkassan till våra medlemmar
            Vi vet av erfarenhet att folk lessnar när det går flera poster av samma art/sort/pryl,etc...Dvs det blir inte sålt, men om man sprider ut det så hinner det komma fler som är intresserad alt en del personer kanske har ändrat sig och en känsla aven måste jag ha i min burk!
            Men kritik tas gärna emot...både positivt och negativt...men man bör ha i bakhuvudet att det är ett jätteprojekt att genomföra en auktion på nästan 2000 poster, och det löpte mycket smidigare än förrut
            http://akvariefisk.ifokus.se/
            www.bollmoraakvarieklubb.org
            http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

            Kommentar

            • SandraW
              • September 2006
              • 163

              #81
              Jaha, då har man provat lysrörsrampen som man köpte och funkade den? Inte det.. lagom roligt.

              Kommentar

              • Larry Stockholm
                • November 2004
                • 176

                #82
                Trasigt Gods?

                Ursprungligen postat av SandraW
                Jaha, då har man provat lysrörsrampen som man köpte och funkade den? Inte det.. lagom roligt.
                Fungerade inte rampen? Kontakta säljaren som står på lappen.
                Lasse Omfors
                Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                www.nordicdiscussociety.com

                Kommentar

                • SandraW
                  • September 2006
                  • 163

                  #83
                  Nope det gjorde den inte.

                  Kommentar

                  • LenoreH
                    • April 2008
                    • 107

                    #84
                    Var nöjd med mina inköp och att mina poster blev köpta.
                    Blev en låååång men trevlig dag.
                    Tyvärr dog en av de inköpta fiskarna, en Indisk glasmal, men en död av fjorton är väl inte så farligt iof.
                    ~I became insane with long intervals of horrible sanity~
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1917318

                    Kommentar

                    • Mobster
                      • June 2008
                      • 506

                      #85
                      Här klarade sig allt och allt fungerade...allt var utmärkt

                      Kommentar

                      • JanneN
                        • February 2006
                        • 191

                        #86
                        Ursprungligen postat av SandraW
                        Jaha, då har man provat lysrörsrampen som man köpte och funkade den? Inte det.. lagom roligt.
                        Om du kommer på månadsmötet på torsdag, Kan jag titta på den och se om jag hittar något fel
                        http://akvariefisk.ifokus.se/
                        www.bollmoraakvarieklubb.org
                        http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

                        Kommentar

                        • SandraW
                          • September 2006
                          • 163

                          #87
                          Månadsmöte kommer jag nog inte komma på, tyvärr Känner mig lite malplacerad i akvariekretsar som tjej och 17 år, haha.

                          Den kostade ju bara 40 kronor så nån större katastrof är det väl inte, lite tråkigt bara.
                          Har provat att byta glimtändare, satt i olika jack i väggen och olika lysrör men det funkar inte ändå..

                          Kommentar

                          • SandraW
                            • September 2006
                            • 163

                            #88
                            Janne, jag kanske kan fråga dig.
                            I början på året när jag betalade medlemsavgift fick man ju användarnamn och lösenord till forumet på hemsidan. Men jag har tappat bort det så jag kommer inte in, skulle ju gärna vilja spana sin forumet och köp och sälj sidorna Kan man få tag på det på nåt sätt?

                            Kommentar

                            • JanneN
                              • February 2006
                              • 191

                              #89
                              Malplacerad skall du inte känna dig, det finns folk i din ålder och yngre, Det kommer bli en del juniorverksamhet framöver, Kent basar över det och det kan tänkas att jag kommer vara med på ett hörn för att att hålla reda på bångstyriga juniorer*s*...eller bara hjälpa till med skjuts
                              Sen kanske inte föredragen passar alla smaker, men rent generellt är dom mycket bra.
                              Nu på torsdag är det Björn Olivusson som skall prata växter, sen kan du alltid låna böcker, Bibliotikarie Berg har hela bilen full
                              Ang din lysrörsramp kan det vara ett fånigt fel som kabelbrott,som sagt, jag tittar gärna och ser om jag kan fixa den.
                              Jag skickar pm med anvädare&P/W
                              http://akvariefisk.ifokus.se/
                              www.bollmoraakvarieklubb.org
                              http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

                              Kommentar

                              • Larry Stockholm
                                • November 2004
                                • 176

                                #90
                                [QUOTE=SandraW;1197745]Månadsmöte kommer jag nog inte komma på, tyvärr Känner mig lite malplacerad i akvariekretsar som tjej och 17 år, haha.QUOTE]

                                Malplacerad i akvariekretsar som tjej är du inte i BAK. Vi har många tjejer i klubben. Det roliga med Bollmora är just att vi har en salig blandning av alla åldrar. Både tjejer och killar. Sen finns det naturligtvis gamla gubbar som jag, men vi lyckas att hålla en god stämning på alla våra möten och mellanaktiviteter. Ingen är för ung och inte heller för gammal. Av de äldre kan vi plocka ut många tips och lyssna på deras erfarenheter. Det brinnade intresset hos de yngre, med alla frågor, gör att man måste hålla igång hjärnverksamheten. För kan man inte svaren, så är det alltid någon i klubben som kan. Vi får hoppas att den sammanlagda kunskapen hos 175 medlemmar borde kunna lösa alla problem. Annars så hittar vi lösningarna utanför klubben.
                                Kom ner med rampen så fixar vi den. Du kan tiderna för våra träffar. Du får väl medlemstidningen i brevlådan?
                                Jag sänder dig lösenorden till hemsidan via mail.
                                Lasse Omfors
                                Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                                Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                                www.nordicdiscussociety.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...