Åleds mfl. butiker och fisketur med Malmö Akvarieförening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Åleds mfl. butiker och fisketur med Malmö Akvarieförening

    På lördag 19 april åker Malmö Akvarieförening en runda till några av Sydsveriges bästa akvarieaffärer.

    Vi besöker följande akvarieaffärer: Stoby, Kent i Tyringe och Åled. Vi avslutar affärsturen vid Halmstads Zoologiska vid tretiden.

    Föreningens saltvattensakvarister kommer att ta en specialtur och börja lite tidigare för att först åka upp till Ciklidhuset i Lerum som är en av Sveriges bästa saltvattensaffärer. De sluter senare under dagen upp med resten.

    Efter Halmstads Zoologiska kan man välja att åka hem eller att delta i MAFs traditionsenliga vårgrillning. I år blir grillningen vid Kjelles stuga. Kjelle är en trogen MAFios och dessutom ägare till Halmstads Zoologiska.

    Vid Kjelles stuga finns det en sjö där det ska vara gott om fisk och Kjelle meddelar att det är fritt fram att fiska för de som vill ha något riktigt färskt att lägga på grillen! Själv tänkte jag ta med mitt flugspö Men kanske bäst att köpa med något att grilla också om fiskelyckan skulle svika...

    Som vanligt sponsrar Malmö Akvarieförening resan så att det blir en maxkostnad på 100 kr i bensinpengar för de som samåker.

    Andra aktiviteter med MAF i vår:
    3 maj
    En tur till Köpenhamnsområdets bästa butiker för trädgårdsdammar och dammfisk
    Runt Köpenhamn finns några riktigt, riktigt bra dammbutiker. Bland annat kommer vi att besöka Superkoi, ett verkligt fin japanskinspirerat trädgårdscenter med inriktning på dammar och dammfisk.

    8 maj
    Månadsmöte - Papua Nya Guinea
    Föreningens Magnus Petterson, som Zoopet syd besöker den 13/4, har varit iväg och håvat akvariefiskar på andra sidan jordklotet. Förvänta er bra historier och fina fisk- och naturbilder.

    10 maj
    Rotplockardag
    Vi beger oss ut för att plocka rötter och dekorationsmaterial till våra akvarier. Vid 'vår' mosse finns det massor av uppgrävda rötter att välja och vraka mellan. Från flera meter stora stubbar till smala snirkliga exemplar. De funkar perfekt i akvarium och är snyggare än mangroverötter. Vi är många i föreningen som har dessa rötter i våra akvarier sedan många år.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Daniel !

    Finns det plats nånstans för mig tro ?
    Ska givetvis ta med mig flugspöet oxå och konkurrera med dig om fisken i sjön då
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • starman_
      • March 2004
      • 791

      #3
      Jag hade gärna hängt på och fiskat mm men jag ska kränga lite cittror på lördag istället.

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Ursprungligen postat av starman_
        Jag hade gärna hängt på och fiskat mm men jag ska kränga lite cittror på lördag istället.

        Lycka till Starmannen
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          #5
          Klart det måste finnas plats för dig DRD! Kolla med Niclas eller Anders. Kanske blir detta blir det första MAF-mästerskapet i fiske?!

          Starman du får hänga på nästa gång!
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • CrillePille
            • February 2007
            • 233

            #6
            gäller det bara för medlemmar i MAF?

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              #7
              Ursprungligen postat av CrillePille
              gäller det bara för medlemmar i MAF?
              Ja, våra utflykter är avsedda för medlemmar i MAF.

              Du kan bli medlem genom att betala in medlemsavgiften på vårt postgironummer, ta i så fall med dig kvitto eller en utskrift som visar att du betalt in eftersom det inte hinner registreras före utflykten. Du kan också betala på plats vid avfärd till någon medlem i styrelsen.

              Om du vill följa med så tveka inte utan skicka PM till mig så fixar jag så du kommer i kontakt med den som håller i anmälningslistan.

              MAF sponsrar bensinkostnaden för de som samåker så maxkostnaden blir 100 kr. Som medlem i MAF får du naturligtvis också en massa andra fördelar, bland annat 10% rabatt hos Akvarietjänst på St Knuts torg som många anser är Malmös bästa akvarieaffär. Sedan har vi jäkligt kul och trevligt också på våra aktiviteter och inspirerar varandra till nya akvaristiska stordåd

              Jag klistrar in lite info från vår hemsida angående medlemskap:

              Välkommen som medlem i MAF
              Det enklaste sättet att bli medlem i Malmö Akvarieförening är att betala in medlemsavgiften på vårt postgiro.

              Postgironummer: 2 44 12-9

              Medlemsavgift:
              Fullbetalande: 200 kr
              Familjemedlem: 75 kr
              Junior under 18 år: 25 kr

              Glöm inte att ange namn och adress när du betalar in!
              Ange gärna e-postadress och telefonnummer också.

              Som medlem är du välkommen att delta i alla våra aktiviteter; föredrag, studiebesök, resor, tävlingar, utställningar mm. MAF sponsrar ofta en del av medlemmarnas kostnad för våra gemensamma utflykter och resor. Du får också tillgång till ett av Sveriges största bibliotek med akvarierelaterade böcker, tidskrifter och multimedia. Dessutom får du som MAF-medlem rabatt i vissa akvarieaffärer.


              Kul om du hänger med på lördag!
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • nelly.trott
                • December 2007
                • 355

                #8
                Hej hej ,
                Vi har 2 ½ plats i bilen, om någon vill.
                Nelly&Tommy
                När du vill att något skall försvinna,
                kan du låta svavelsyra över detta rinna.

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  #9
                  Ursprungligen postat av starman_
                  Jag hade gärna hängt på och fiskat mm men jag ska kränga lite cittror på lördag istället.
                  cittror? Instrumentet eller cikliden Amphilophus citrinellum?
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #10
                    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                    cittror? Instrumentet eller cikliden Amphilophus citrinellum?
                    Jag har för mig att han är Bilförsäljare vad är då Cittrorkan ha fel för mig
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • daniel_i_malmö
                      • April 2002
                      • 1103

                      #11
                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Jag har för mig att han är Bilförsäljare vad är då Cittrorkan ha fel för mig
                      Aha! Det tänkte jag inte ens på. Och vi hade ändå en Citroen när jag växte upp. När man var liten var det var kul när den lyfte sig inför avfärd. Ja, det hade nog varit rätt kul idag också...

                      Förresten, är det någon som ska med på affärsturen, men inte ska vara med på grillningen efteråt, och som har plats i bil? Det är en person som vill följa med men som vill vara tillbaka i Malmö lite tidigare än vad som är möjligt om man är med och grillar.
                      Malmö Akvarieförening
                      no hope, no harm, just another false alarm

                      Kommentar

                      • starman_
                        • March 2004
                        • 791

                        #12
                        ja det är bilen citroën....cittror eller någon som är rolig o säger sitt o träng

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          #13
                          Träffade på MAF-gänget i Lillatorgs-Zoo och åkte med dem upp till Mahult där det var fiske och grillning. Här är lite bildbevis. Observera hur lycklig Niclas är över sin storfångst.
                          Bifogade filer
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #14
                            Ja Guy.. Nille verkade verkligen glad över fångsten...Ha Ha
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #15
                              Kommer lite mer bilder. När man ser dessa ivriga sportfiskare undrar man om det inte var Malmö Sportfiskeförening som var iväg
                              Bifogade filer
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              Arbetssätt...