Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Maria - Sjöjungfru
    svarade
    Några bilder från Das Aquarium här då:
    1. Stora korallkaret i visningsrummet på Das Aquarium
    2. Lilla saltis i samma visningsrum
    3. SA i samma visningsrum
    4. Fifi, Jimmy & Staan i samspråk vid koi-dammarna på Das Aquarium
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Annika
    svarade
    Det var den minsta räkan som inte klarade sig. Det var synd men sånt händer.

    Räkorna kommer från Sulawesi och har inte fått något namn ännu.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Annika
    En av räkorna har inte överlevt natten hemma hos mig men de andra tre är pigga.
    Tråkigt att höra, men riktiga snyggingar är det i alla fall.
    Lycka till med de 3 resterande dyrgriparna

    Lämna en kommentar:


  • Tenkare
    svarade
    Ursprungligen postat av Annika
    En av räkorna har inte överlevt natten hemma hos mig men de andra tre är pigga.
    Vad är detta för snyggingar då??
    Nyfiken som f-n.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Det var tråkigt att höra, men hoppas att de övriga mår väl och att du snart har ett par hundra minisar!

    Lämna en kommentar:


  • Maria - Sjöjungfru
    svarade
    Ursprungligen postat av Annika
    En av räkorna har inte överlevt natten hemma hos mig men de andra tre är pigga.
    Fy så synd , men tur att dom andra mår bra. Ta väl hand om dom fast det vet jag ju att du gör

    Lämna en kommentar:


  • Annika
    svarade
    En av räkorna har inte överlevt natten hemma hos mig men de andra tre är pigga.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Hittade några foton till från Aqua Cafét.
    Övriga foton jag har kommer att läggas in i Zoopets stora fotoarkiv eller i resp. artikel
    Uppifrån och ner
    Jättelik G. brasiliensis hane
    Hona med yngel
    Thorichthys-hane
    staan
    Maria-Sjöjungfru + fifi
    Vieja synspila-hane
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 February 2008, 20:34.

    Lämna en kommentar:


  • lillfrasse
    svarade
    Här kommer det sista från mässan samt utanför Meerwasser aquaristik. Imorgon kommer det bilder från Sealife.

    /kleine Fritz unt beerbell.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag ska i ärlighetens namn säga att så jätteimponerad var jag inte. Det var en hel del kar som var planterade med växter som var tagna direkt från krukorna, och då är det inte så svårt att få till det.
    Om man skulle kallat tävlingen layouttävling skulle jag kunna instämma lite bättre.
    "The art of the Planted Aquarium" var ju rubriken för tävlingen och den säger ju egentligen bara att det skall vara växter i akvariet och det var det ju.
    Sedan håller jag med om att ett gäng av akvarierna såg ut att vara nykrukade och det är ju inte så kul, några av akvarierna var också direkt dåliga.
    Jag tycker dock att ett 20-tal av akvarierna var bra och var antingen snygga eller hade lite olika ideer för design som var klart tänkvärda.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Jag ska i ärlighetens namn säga att så jätteimponerad var jag inte. Det var en hel del kar som var planterade med växter som var tagna direkt från krukorna, och då är det inte så svårt att få till det.
    Om man skulle kallat tävlingen layouttävling skulle jag kunna instämma lite bättre.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av BluesBoy
    Tyckte ni växtakvarierna höll måttet? Var det mycket inspiration när det gäller design och layouter t.ex. ? Bildexemplen är inte sååå imponerande (tack för dem förresten) men de kan ju inte ersätta upplevelsen live. Dessutom är det väl bara ett axplock förmodar jag.
    Det var oerhört mycket bättre än på Aquarama i alla fall. Sedan var det väl ömsom vin och ömsom vatten och man får ju vara medveten om att de hela skall sättas upp snabbt och det gör det ju inte direkt lättare.
    Jag pratade med en av domarna och han sa att det var jättesvårt att döma eftersom det ju var så helt olika stilar på akvarierna, alltifrån "Amano", till holländskt, till sparsmakat, till kitch. det finns ju egentligen inget som är "rätt" eller "fel" utan det handlar ju bara om olika smaker. Han sa även att domarna hade vitt skilda favoriter.
    Jag fotade ett 30-tal av akvarierna (de bästa enligt min mening) och de kommer alla med i Zoopets stora fotoarkiv. Ett antal av dessa kommer också med i den kommande zoopetartikeln

    Lämna en kommentar:


  • BluesBoy
    svarade
    Ursprungligen postat av fifi
    Algblomning vettu
    Svar på tal! Det är gôtt.
    Mörklägg tre dar vet'ja

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Förmiddagen ägnades åt husdjursmässan med huvudinriktning på akvarium. Helt OK och många snygga växtakvarier
    Tyckte ni växtakvarierna höll måttet? Var det mycket inspiration när det gäller design och layouter t.ex. ? Bildexemplen är inte sååå imponerande (tack för dem förresten) men de kan ju inte ersätta upplevelsen live. Dessutom är det väl bara ett axplock förmodar jag.

    Lämna en kommentar:


  • thues
    svarade
    Det ser ud, som I har haft bra och spännende tur. Fine billeder

    Lämna en kommentar:


  • Maria - Sjöjungfru
    svarade
    Jag vill oxå tacka alla och stämma in i lovsången över Kjells fantastiska planering
    Det har varit en kanonhelg och jag är fortfarande supertrött , mest pga för lite sömn.
    Nu går "vilddjuren" och traskar i köksträdgården som även tömts på CB och Endlers, dom senare håller på att koppas in bland sina fränder i jobbetburken, och attans många röda mail måste gås igenom så det lär inte bli några bilder från mig på ett tag, jag ska se vad jag mäktar med ikväll.
    Ha det gôtt och knô lagom alla goa gubbar och gummor

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...