Akvarieauktion i Göteborg 24/11

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    som alcar sa...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Leonard
      • January 2006
      • 2352

      vem var det som sålde ca. 6st skalarer/påse (fanns totalt 2 påsar tror jag...?) i ganska liten storlek? Jag tyckte dom såg fina ut iaf =) Egen uppfödda?
      18år. . . . . .<¨,)))--{
      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
      Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

      Kommentar

      • Guest

        Ursprungligen postat av starman_
        Vem var det som bjöd på L134 på auktionen?...Fasiken vad sugen jag var på dem,,har ju en romstimm hona i mitt kar som ville ha nya kompisar.
        Det var jag.

        Jo jag märkte att du var sugen fast det var ju ja med, men du och nån annan började ju buda nått så sjukt i början.

        Kommentar

        • starman_
          • March 2004
          • 791

          ja men de ligger ca 400-500 i butik när de är små....men tur ja inte köpte ska ha nytt kar istället så där kommer det springa iväg lite pengar.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av Lutt
            Det var jag.

            Jo jag märkte att du var sugen fast det var ju ja med, men du och nån annan började ju buda nått så sjukt i början.
            Är det inte det en auktion går ut på?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Chese
              • October 2007
              • 143

              Jag undrar vem som sålde prinsessan av burndi (stavning). Jag va köparen

              Kommentar

              • Guest

                Ursprungligen postat av ansjo
                Är det inte det en auktion går ut på?
                Hehe jo det är sant. Var det du som budade också i början?

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Jepp, för 30:- som utgångspriset var på från början var kanske i minsta laget.
                  Hoppas att du får lek på dem för de var i riktigt bra storlek. Hur var könsfördelningen på dem?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Dreama

                    • November 2007
                    • 286

                    Vem sålde tre gula Segelfensmollyna jag var köparen.
                    Senast redigerad av Dreama; 14 December 2007, 21:01.

                    Kommentar

                    • MagicFingers
                      • November 2003
                      • 3136

                      Ursprungligen postat av Pannecke
                      Tyckte att det var ett ganska bra pris för dessa. Har du någon bild???
                      nu är jag SUR!, jag köpte dessa DYRA fiskar, 310:-, med förtroendet att 5+5 innebär 5 hanar och 5 honor! (eller hur, som alla andra skulle gjort), men nu after dom små stackars "honorna" fått växa till sig, vad kommer inte fram då?.., jodås små j***a svärd på iaf. 2 av dessa....

                      jag vill ha 2 honor till tack, (tyvärr har en av dessa (5)små hoppat ut, det vet jag för jag hittade en torr fisk 3 dar efteråt på golvet och en till saknas ur karet), det går fint att få byta med vilken av dom 7 hannarna jag har, för tillfället, kanske får en till beror på om det växer fram något ur den sista "honan" jag har kvar...!!!!

                      (7 hannar och 1 hona(+2 förolyckade) é ingen grupp)
                      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                      Nunc Est Bibendum

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Att de blev dyra är väl helt valfritt, det är lite upp till var och en att bjuda.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Nej varför klaga, du kollade själv påsen innan auktionen så förhoppningsvis visste du vad du bjöd på. 31:-/ styck tycker inte jag är för dyrt för en fisk.
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • MagicFingers
                            • November 2003
                            • 3136

                            Ursprungligen postat av Guy Palm
                            Nej varför klaga, du kollade själv påsen innan auktionen så förhoppningsvis visste du vad du bjöd på. 31:-/ styck tycker inte jag är för dyrt för en fisk.
                            ja, jag läste på påsen som alla andra, där står det (fortfarande) 5+5 koisvärdbärare (se bild)
                            samt att jag uppfattade dom "små" som honor.(som alla andra också gjorde), ser det som att försäljaren borde vara mån om sitt rykte.

                            jag personligen lämnade möjlighet till kontakt på alla mina poster, men denna säljare kanske inte är så seriös......
                            Bifogade filer
                            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                            Nunc Est Bibendum

                            Kommentar

                            • fifi
                              • August 2006
                              • 695

                              Att man inte alltid ser könen på unga fiskar är ju kanske inte så konstigt direkt, sedan så tycker i alla fall inte jag att man som säljare på en auktion skulle vara obligerad att ersätta fisk som hoppat ur eller visat sig vara av ett annat kön, inte ens om fisken var dyr Just svärdbärare är ju lite lurigt eftersom omgivningen spelar in mycket när det gäller utvecklandet av svärdet.

                              En av mina "honor" av vildsvärdisarna har också utvecklat svärd och var alltså en hane, men lurades fram tills nu, har ju mycket med dominans och sådant att göra, ensamma hanar får alltid större svärd och när det är många hanar så håller dom ibland inne med svärden. För mig spelar det ingen roll alls, men jag förstår att det känns trist för dig när såpass många visade sig vara pojkar

                              Men jag tror dock inte att ifrågasätta säljarens seriositet hjälper någonting, du verkar bara väldigt väldigt bitter och småsint på den punkten och det vet jag att du verkligen inte är!! [småsint alltså, bitter - tja, jag förstår om du är det över detta trots allt]

                              Hoppas du hittar ett gäng töser i Tyskland helt enkelt!!
                              Senast redigerad av fifi; 22 December 2007, 16:59.
                              mvh
                              Fifi

                              I'm so cute, I poop rainbows.

                              Kommentar

                              • Annaica
                                • February 2006
                                • 1177

                                Ursprungligen postat av MagicFingers
                                ja, jag läste på påsen som alla andra, där står det (fortfarande) 5+5 koisvärdbärare
                                Vet inte hur andra gör, men personligen brukar jag också kolla vad det är i påsen innan jag lägger ett bud på det.

                                Köpte själv några platy, 2 honor och 1 hane... visade sig att det var 2 hanar och en hona... men det är sånna misstag som man kan göra... och tydligen du också eftersom du påpekar det såhär långt efter auktionen.

                                Dessutom, att fiskar dött hemma hos dig är inte direkt säljarens fel.
                                Räkbiten


                                Kommentar

                                Arbetssätt...