Bollmora Akvarieklubbs vårauktion

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomjak
    • March 2005
    • 3

    #91
    Ursprungligen postat av Daniel Blom
    Det betyder att det totala antalet poster kommer att hamna runt 2000... jösses! Det här blir STORT!
    I dag frågade hustrun: Varför ska du ha kvar fiskar du inte längre bryr dig så mycket om?
    Där sa hon nåt.
    Så i morrn bitti ska det jagas L066 King tiger pleco, en grupp orange head-jordätare och sex bautastora rödskuldrade hantlar (de största hanarna är säkert 5 cm - mellan ögonen).
    Plus Tatia- och guldancistrusyngel som jag hela tiden tänkt sälja.
    Jag såg inte några orange head på auktionen, fick du inte med dig dem?

    Tommy

    Kommentar

    • fairing
      • October 2003
      • 574

      #92
      jag skickade ett bud till auktionen så han fick med sig ett fint lekpar åt mig från wolfgang kanon nöjd,wolfgand är det han från västerås
      www.akvarietorget.se

      Kommentar

      • Daniel Blom
        • June 2003
        • 1670

        #93
        Ursprungligen postat av Tomjak
        Jag såg inte några orange head på auktionen, fick du inte med dig dem?
        Nä, jag hann inte. Det tar tid att fånga fisk i ett akvarium som är 110 cm brett. När jag fått upp hantlarna var det redan panikbråttom.
        Men i början gick det fort att fånga fisk - kolla här.
        Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
        och framgången är given.
        Samuel Clemens
        Mina bilder

        Kommentar

        • Alex90
          • March 2005
          • 141

          #94
          Ursprungligen postat av MagicFingers
          får inte bara skriva hälften, vill ju veta vad grejerna gick för oxå
          Hehe ok då.
          L-66 190 kr (10-12 cm)
          Sturisoma 340 kr (dem var 25 och 20 cm )
          Skalarer 85 kr (stora och fina)
          Red crystal 330 kr (10 st)

          Echinodorus Red flame 130 kr (jätte stor)

          Kommentar

          • evus
            • September 2006
            • 729

            #95
            Priser på växter?????????
            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #96
              Ursprungligen postat av sthlmmicke
              Fanns det Udda fiskar också?
              Ja, några. Två Black Ghost, Tatia intermedia (ett tiotal?), batikgrönling, en oidentiferad annan grönling, L066 (rätt många), Corydoras sp. C016, gäddhalvnäbbar (okänd art), två "jättedanio" jag inte hann ta en bra titt på men som på håll såg misstänkt mycket ut som Danio dangila. Kanske nåt mer också, men det är vad jag kommer ihåg.

              EDIT: Hur kunde jag glömma? Det gick sex stycken blå Cherax (destructor?), och en burk med fyra? vinkarkrabbor också. Alla kräftdjur gick billigt eller väldigt billigt.

              Mestast var det av platy, svärdbärare, koi, guldfisk, Ancistrus och guppy.

              Hur var det med Malar? fina L malar?
              Clownpleco (ett tiotal), L066, stora & fina Sturisoma aureum (4 st tror jag) & ett par par av den där gula odlingsformen av ancistrus. Visstja, en riktigt stor L-mal som jag inte minns namnet på (EDIT: det var L-114, Pseudacanthicus leopardus).

              Hur var det med Afrikanska ciklider? Fina lekpar Ovanliga Ob MC?
              Det var mycket tunt med afrikaner utom Malawi, och jag kan inte malawi, men det gick ett gäng MC/OB. Av tanganyikor fanns N. marunguensis, N. brichardi och J. dickfeldi (tror jag det var).

              Hur mycket gick det på ungefär..?
              Jag gick klockan fem, och folk gör de riktiga fynden efter fem, men fram till dess hade priserna varit över lag högre än vanligt. Få grejor gick för 20:-, och snittpriset för allt låg kring 40-60:-.

              Dyraste fiskarna var Black Ghosten tror jag, 400:- har jag för mig att den gick på.
              Senast redigerad av Azur; 25 February 2007, 20:07.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Ophelia
                • December 2006
                • 92

                #97
                Köpte nästan bara växter. Det blev spikblad, hornsäv x 2, vattenormbunke x 2, vallisneria, ludwigia repens och polysperma det dyraste gick på 40 kr det billigaste på 20 kr.
                Sen köpte jag en låda med grindalsmask allt jag behöver för att komma igång fanns med, gav 40 kr. Det är nog mitt kap för denna auktion.
                Var i gott sällskap av Rödlöga, Glenn, miiaoo och kompisen Anna-Karin.

                Kommentar

                • Daniel Blom
                  • June 2003
                  • 1670

                  #98
                  Vilken kanonauktion!
                  Jag fick skapligt betalt för mina firrar, och är mycket nöjd med det enda jag köpte: en L114.
                  Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                  och framgången är given.
                  Samuel Clemens
                  Mina bilder

                  Kommentar

                  • fairing
                    • October 2003
                    • 574

                    #99
                    när e nästa auktion här i stockholm,eftersom jag missade denna pga av sjukdom så längtar jag tills nästa
                    www.akvarietorget.se

                    Kommentar

                    • Glenn
                      • April 2002
                      • 3904

                      Nu är jag äntligen klar med inkoppning av fisk och plantering av växter. För mig blev det 4st honungsgurami, 1 burk javamossa, 1 påse hygrophila polysperma, 1 påse vallisineria spiralis, 1 påse cryptocoryne beckettii, 1 påse limnobium laevigatum, 1 påse med hornsärv och 1 påse med vattenormbunke.

                      Det var en mycket trevlig auktion men kunde stundtals kännas gansla långrandig då det ropades ut guppy efter guppy efter guppy och samma sak med ancistrus och svärdbärare. Hade vart skönt om man hade varierat utropen lite mer så det blev lite fisk, lite tillbehör, lite växter osv osv. Men var i gott sällskap av Ophelia + kompis, Rödlöga och miiaoo så man kunde sitta och babbla lite när det ropades ut något som man inte var intresserad av
                      Mvh /Glenn

                      Min Zoon

                      Kommentar

                      • RÖDLÖGA
                        • February 2002
                        • 3931

                        Sex st Ansistusmalar några burkar guppy och svärdbärare,en Malawi, ett par skalarer och en kampfisk plus en del växter.
                        Tack för en super dag.
                        FISHLOVERS
                        Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                        En glad "svenssonakvarist"

                        Kommentar

                        • Boss
                          • March 2005
                          • 50

                          Ursprungligen postat av fairing
                          när e nästa auktion här i stockholm,eftersom jag missade denna pga av sjukdom så längtar jag tills nästa


                          Nästa storauktion är den 30 september också arrangerad av Bollis.

                          Kommentar

                          • JanneN
                            • February 2006
                            • 191

                            Tack alla för en mycket hektisk men trevlig dag
                            Tyvärr missad jag att hålla "utkik" efter zoopetare då vi hade det rätt stressigt , Blev väl ett 12-timmarspass igår
                            Senast redigerad av JanneN; 26 February 2007, 17:03.
                            http://akvariefisk.ifokus.se/
                            www.bollmoraakvarieklubb.org
                            http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

                            Kommentar

                            • cikliden2
                              • January 2005
                              • 434

                              Nästa gång som det är skulle jag vilja samåka med någon dit;-)

                              Kommentar

                              • sthlmmicke
                                • May 2006
                                • 50

                                Vore trevligt om nån la upp lite bilder..

                                dyraste fisken Ghosten för 400kr Verkligen Dyrt =)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...