Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walle77
    • March 2005
    • 121

    Tackar tackar och ändå var det bara ett test.

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Nu ska jag lägga upp bilden på Skalaren jag tog ett antal bilder eftersom kameran inte är av det bästa så lyckades jag ta nån bra bild.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Två bilder på Fisken en på karet där den går.
        Bifogade filer
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Jag lyckades inte ta en bild med en annan PeruAltum men dem andra har dubbelt så mindre fenor än denna plus denna har mindre kroppsstorlek än dem andra men har dubbelt så långa fenor,så kan det vara en äkta Altum
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Vilka Akvariemöten EvaPeva och jag har fått ihop det ska besökas i mitten av April vad det blir kommer snart men jag hoppas på stor sammanslutning ni kommer inte att ångra er alls ska jag lova.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Skulle vara kul att få se en bättre bild på skalaren, den ser riktigt bra ut!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Fick nån bild på sidan av den men dem bilderna var så suddiga så dem var inte så lönt.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Ursprungligen postat av walle77
                  Har varit ute och håvat mat till fiskarna idag. De blev jätte glada hoppas nu bara man kan få dom till lek också.
                  Är riktigt stolt över mitt aqvaterrarie. Lite litet men det är en test som jag verkligen fastnat för. Man behöver inte jobba så mycket med vatten zonen om man gör ett bra arbet övanför.

                  Jätte bra föredrag på MAF igår. ser fram emot nästa möte.
                  Riktigt snyggt blev terrariet,går hantlarna själva nu också?
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • MagicFingers
                    • November 2003
                    • 3136

                    tror det är en "red-back" scalare, ser ut som den har en sådan "hätta" som mina hade... men som sagt ett foto från sidan är ett måste..... du får stå långt ifrån karet bara....
                    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                    Nunc Est Bibendum

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av MagicFingers
                      tror det är en "red-back" scalare, ser ut som den har en sådan "hätta" som mina hade... men som sagt ett foto från sidan är ett måste..... du får stå långt ifrån karet bara....
                      red-back är det inte eftersom karet står i badrummet så är det svårt att stå långt ifrån då måste jag stå i duchen och ha tur att den ligger med sidan rätt
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • walle77
                        • March 2005
                        • 121

                        Ursprungligen postat av stene
                        Riktigt snyggt blev terrariet,går hantlarna själva nu också?

                        Ja hantlarna går själv nu för att se om de sköter äggen bättre.

                        Kommentar

                        • daniel_i_malmö
                          • April 2002
                          • 1103

                          Hallå zoopet-sydare!
                          Här har ni Malmö Akvarieförenings program för våren 2008. Sätt kryss i era kalendrar så ni inte missar något:
                          27 mars
                          Extramöte för nya medlemmar

                          En föreningsintroduktion för att hälsa nya medlemmar välkomna, nya medlemmar får kallelse med post, givetvis är även gamla medlemmar välkomna. har du inte fått en kallelse så skicka ett PM till mig.

                          10 april
                          Månadsmöte - Filterteknik

                          Patrik Rosen berättar denna kväll om olika filtervarianter och hur de egentligen fungerar. Patrik är föreningens egen uppfinnarjocke, keminörd och förste testpilot så förvänta er massor av matnyttig fakta lika väl som spännande idéer sprunga ur Patriks experimentlusta.

                          19 April
                          Utflykt till några av Sydsveriges bästa akvariebutiker:

                          Än så länge är följande butiker spikade: Stoby, Kent i Tyringe, Åled och Halmstad zoologiska. När vi har avklarat butikerna blir det för de som önskar traditionsenlig grillning hos Kjelle, välkänd MAF-ios och tillika ägare till Halmstads två bästa akvarieaffärer. Anmäl er på ett möte innan eller till någon i styrelsen.

                          8 maj
                          Månadsmöte - Papua Nya Guinea

                          Föreningens Magnus Petterson har varit iväg och håvat akvariefiskar på andra sidan jordklotet. Förvänta er bra historier och fina fisk- och naturbilder.

                          10 maj
                          Rotplockardag

                          Vi beger oss ut för att plocka rötter och dekorationsmaterial till våra akvarier. Vid 'vår' mosse finns det massor av uppgrävda rötter att välja och vraka mellan. Från flera meter stora stubbar till smala snirkliga exemplar. De funkar perfekt i akvarium och är snyggare än mangroverötter. Vi är många i föreningen som har dessa rötter i våra akvarier sedan många år. Anmäl er på mötena eller till någon i styrelse.

                          Alla akvarieintresserade är välkomna på våra möten!
                          Det går bra att komma på ett möte även om du ännu inte är medlem.

                          För att delta i våra utflykter krävs medlemskap i MAF.
                          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 15 March 2008, 19:58.
                          Malmö Akvarieförening
                          no hope, no harm, just another false alarm

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                            Hallå zoopet-sydare!
                            Här har ni Malmö Akvarieförenings program för våren 2008. Sätt kryss i era kalendrar så ni inte missar något:
                            27 mars
                            Extramöte för nya medlemmar
                            En föreningsintroduktion för att hälsa nya medlemmar välkomna, nya medlemmar får kallelse med post, givetvis är även gamla medlemmar välkomna. har du inte fått en kallelse så skicka ett PM till mig.

                            10 april
                            Månadsmöte - Filterteknik
                            Patrik Rosen berättar denna kväll om olika filtervarianter och hur de egentligen fungerar. Patrik är föreningens egen uppfinnarjocke, keminörd och förste testpilot så förvänta er massor av matnyttig fakta lika väl som spännande idéer sprunga ur Patriks experimentlusta.

                            19 April
                            Utflykt till några av Sydsveriges bästa akvariebutiker:
                            Än så länge är följande butiker spikade: Stoby, Kent i Tyringe, Åled och Halmstad zoologiska. När vi har avklarat butikerna blir det för de som önskar traditionsenlig grillning hos Kjelle, välkänd MAF-ios och tillika ägare till Halmstads två bästa akvarieaffärer. Anmäl er på ett möte innan eller till någon i styrelsen.

                            8 maj
                            Månadsmöte - Papua Nya Guinea
                            Föreningens Magnus Petterson har varit iväg och håvat akvariefiskar på andra sidan jordklotet. Förvänta er bra historier och fina fisk- och naturbilder.

                            10 maj
                            Rotplockardag
                            Vi beger oss ut för att plocka rötter och dekorationsmaterial till våra akvarier. Vid 'vår' mosse finns det massor av uppgrävda rötter att välja och vraka mellan. Från flera meter stora stubbar till smala snirkliga exemplar. De funkar perfekt i akvarium och är snyggare än mangroverötter. Vi är många i föreningen som har dessa rötter i våra akvarier sedan många år. Anmäl er på mötena eller till någon i styrelse.

                            Alla akvarieintresserade är välkomna på våra möten!
                            Det går bra att komma på ett möte även om du ännu inte är medlem.

                            För att delta i våra utflykter krävs medlemskap i MAF.
                            Kent i Tyringe det var nåt nytt nära mina breddrader vad har han för nåt spännande??
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Måste bara att berätta nu har jag köpt en Koi som går med Guldfiskarna i Gäststugan i ett 325L det är bra filtreing i det karet på grund av all fisk som går där.
                              Han har fått namnet Hans(Hasse)"Dengan"namnet på grund av att han hoppade av påsen så att säga nåt sånt ett passande namn.Han ska gå i kar tills han blir större då säljs han till ett dyrare belopp.Han ska även gå i utomhus karet när det blir värmare plus han ska få nån kompis i karet också när Guldfirrarna kommer i dammen.
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Kommer en en anmälningstråd inom snarast angående vår nästa träff,det kommer bli den 13 April en halvdag eventuellt så avboka allt den dagen om ni har planerat något.
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...