Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #61
    Zoopetskåne, låter kul. Jag är ju så lyckligt lottad att jag bor mitt emellan Göteborg och Malmö så jag kan ju välja båda. Jag hänger med till Helsingör.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Micke
      • January 2002
      • 1718

      #62
      Zoopet Skåne håller sin första träff den 27/1 på Öresundsakvariet i Helsingör. Preliminärt träffas vi på Knutpunkten i Helsingborg kl. 11.00 för gemensam resa till Helsingör. Inträde på akavriet är 50:- för vuxna och 30:- för barn 3-14 år.
      Mer information om Öresundsakvariet: http://www.oresundsakvariet.ku.dk/

      Anmälda
      miluhe + make och 2 tonåringar
      Micke, Carolina och Pontus
      Solbacka med man + 2 barn
      Bena + 1 barn
      Guy Palm
      Totalt 14 st


      Kjell Fohrman om "Fiskar som sällskapsdjur" samt "Interzoo 2006"
      Arrangör: Malmö Akvarieförening
      Tid: Torsdagen den 14 december kl. 19.00
      Plats: Branteviksgatan 40, Malmö

      Anmälda
      ?

      Totalt 0 st
      Mvh Michael Persson

      www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #63
        Fler tips att göra för zoopet skåne.
        Besök i Stoby akvarieaffär + besöka någon zoopetmedlem i Hässleholms trakten, finns det någon?
        Besöka Svedala ciklids nya odlingsrum och fika hemma hos intercepter, de återkommer med datum.
        Kan du skriva in detta på kommande aktiviteter Micke?
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #64
          Det är nog bäst att ni håller igen på aktiviteter, inte bra att ha för många järn i elden sammtidigt.
          Ett tips från Zoopetväst är att diskutera kommande aktiviteter i samband med Helsingörsträffen.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            #65
            Jag tänkte inte dessa aktiviteter nu utan Feb. Mars . Självklart kan detta diskuteras i Helsingör men alla zoopet skåningar kan ju inte följa med till Helsingör.
            Stoby akvarieaffär är en liten affär med mycket innehåll, har varit där en snabb titt för något år sedan, väl värt ett besök (tack stene)
            Jag har pratat med intercepter i hans tråd om sitt odlingslokal och vi fick gärna komma på besök när han är klar, vi tar med oss fika...
            Självklart ska vi inte ösa på med aktiviteter, men 2 tips ramlade in och jag kände att det är bäst att skriva upp de så man inte glömmer bort det igen

            Man kan skriva in dessa aktiviteter som "tips på kommande aktiviteter"
            Senast redigerad av solbacka; 26 November 2006, 09:45.
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #66
              Skriv in oss Micke.Stene med fru och fyra barn
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Micke
                • January 2002
                • 1718

                #67
                Kjell Fohrman om "Fiskar som sällskapsdjur" samt "Interzoo 2006"
                Arrangör: Malmö Akvarieförening
                Tid: Torsdagen den 14 december kl. 19.00
                Plats: Branteviksgatan 40, Malmö

                Anmälda
                ?

                Totalt 0 st


                Zoopet Skåne besöker den den 27/1 Öresundsakvariet i Helsingör. Preliminärt träffas vi på Knutpunkten i Helsingborg kl. 11.00 för gemensam resa till Helsingör. Inträde på akavriet är 50 dkr för vuxna och 30 dkr för barn 3-14 år.
                Mer information om Öresundsakvariet: http://www.oresundsakvariet.ku.dk/

                Anmälda
                miluhe + make och 2 tonåringar
                Micke, Carolina och Pontus
                Solbacka med man + 2 barn
                Bena + 1 barn
                Guy Palm
                Stene + fru + 4 barn
                Totalt 20 st


                Förslag till framtida aktiviteter
                Stoby Akvarieaffär
                Svedala Ciklid
                Mvh Michael Persson

                www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #68
                  Om vi ska till han i Stoby så måste jag nog ringa han en Lördag och säga till han att Zoppet Skåne kommer på besök en Söndag så vi blir ensamma i hans affär annars så blir det för mycket folk för det är väldigt mycket kunder en helg märkta jag..Om dem nu går med på det men det får vi avvakt med.
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #69
                    Ni efterlyste ju lite synpunkter
                    1/ En skall "hålla i det hela" - som att sammanfatta anmälningslistan etc. Kanske ta med namnskyltar till träffar där många andra kommer (typ GCG auktionen i helgen). Är den "ansvarige" bortrest så utser denne någon annan som t.ex. uppdaterat anmälningslistan i forumet
                    2/ Ta er inte vatten över huvudet. Vi brukar diskutera på våra träffar vad vi skall göra nästa gång - ibland också i forumet - dock är det betydligt bättre att besluta sådant på träffarna eftersom alla då känner att man varit med om beslutet. Att lägga ett fast program lång tid framöver är meningslöst eftersom mycket kommer att hända på vägen.
                    Vi i väst har t.ex. ännu inte beslutat vad vi skall göra nästa år även om vi självklart sinsemellan har diskuterat olika saker.
                    3/ Ha varierande aktiviter.
                    Någon gång ett hemma hos med fika och koll på fisk och kanske beskök i en akvarieaffär i närheten
                    Någon gång hakar ni på någon annans evenmang (innebär minimalt med arbete)
                    Någon enstaka gång (en gång vår och en gång höst) en större grej typ er Danmarksresa
                    4/ Dra aldrig igång en anmälningslista lång tid i förväg (normalt högst en månad). Då hinner evenemanget kallna och man håller inte tråden i liv.
                    Dessutom är det lättare att anmäla sig till evenemang långt bort eftersom man då inte har koll på almanackan. De som har anmält sig för ett möte om 2 månader hinner komma på att moster Agda fyller år, att de måste jobba etc. och avanmäler sig och det finns inget som är så tråkigt som när de som har anmäler sig droppar av en efter en, eller inte dyker upp pga av att de glömt att de anmälde sig för länge sedan.
                    5/ Ha inte två anmälningslistor igång samtidigt (om inte det ena handlar om ett jättestort evenemang som kräver bokning av hotell/vandrarhem etc). Två anmälningslistor rör ihop det och då blir det ofta så att man väljer ett av dom.
                    Dra förövrigt aldrig igång en lista utan att man vet med sig om att några kommer att komma. Få vill anmäla sig först och då är risken stor att det blir en flopp och det ser illa ut.
                    6/ Ta det inte alltför seriöst - ibland blir det kanske jättemånga som kan, ibland kanske 4-5 st men so what det viktiga är att det händer något och att det blir regelbundna aktiviteter.
                    7/ Håll denna tråd i liv i forumet genom att t.ex. lägga in foton från träffar, diskutera vad som kan göras, prata om samåkning till träffar, uppdatera anmälningslistor etc. Ju mer aktivitet i tråden deto fler kommer att tittas in och ryckas med
                    8/ Vi har haft som krav att man a) skall vara goldmedlem eller anhörig b)ha ett glatt humör på träffarna och det har funkat bra. Visst kan man säkert då missa någon som kan bidra med en hel del (i alla fall om det är a) som inte uppfylls) men å andra sidan så är goldisarna i regel mer seriösa i sitt intresse och kommer i längden att bli mer aktiva. De har redan offrat något och är alltså beredda att både ge och ta.

                    Nåväl detta var lite punkter som jag reflekterat över och som vi lärt oss av våra misstag här uppe. Självklart är det ju för den delen inte säkert att ni skall göra på samma sätt hos er - Lycka till.

                    PS: I januari så kommer vi att på något sätt försöka få ihop en större träff som avslutning på årets fototävlingen. Besked om detta kommer i nästa vecka.
                    Kanske kan detta också vara intressant för er.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • solbacka
                      • January 2004
                      • 3952

                      #70
                      Tack för alla tips Kjell!
                      Jag funderade också på om goldmedlem måste vara ett krav. Kanske det måste vara det om det ska kallas zoopet skåne?
                      Glatt humör är en självklarhet!
                      Micke har frivilligt tagit på sig att hålla i anmälningarna, får se hur länge han vill det
                      Visst brukar ni zoopet väst ha en aktivitet i månaden ca?
                      Det blir ju dubblan anmälningslister nu bara för föredraget i malmö akvarieförening men vi får tänka på det i framtiden att inte ha dubbla...
                      350l Diskus 275l SA växt
                      100l tanganynika
                      Min dagbok Mina bilder
                      Min alldeles egna zoon

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #71
                        Jag funderade också på om goldmedlem måste vara ett krav. Kanske det måste vara det om det ska kallas zoopet skåne?
                        Något krav från Zoopets sida är det självklart inte - det finns ju inget fast organisation så det är ju bara något man kallar sig. Så varje "klubb" gör som man själv vill i frågan.
                        Vår första träff var faktiskt också öppen för alla - men efter det var det ett krav.

                        Visst brukar ni zoopet väst ha en aktivitet i månaden ca?
                        Svar ja
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #72
                          Att vara Goldmedlem är kanske en bra lösning.
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #73
                            Kanske inte vid första träffen men den andra
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • spazm
                              • August 2006
                              • 315

                              #74
                              Varför skall vi ha guldmedlem som krav? Detta är ju något som "vanliga" akvarister i skåne ordnar. Visst, vi är alla medlemar på zoopet o dess forum men i övrigt har vi ingen direkt koppling till zoopet. Jag tycker det är bättre att ha det öppet o på så sätt få lite större urval av folk som kan komma med.
                              Ad nocendum potenses sumus

                              Kommentar

                              • starman_
                                • March 2004
                                • 791

                                #75
                                Jag jag bor nära gränsen till skåne. Varför kalla det för zoopet skåne? Hade kanske varit bättre med Zoopet Södra? Eller?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...