Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    Den ena där är mycket troligen en hygrophila corymbosa men den är odlad över vatten (emersed), den kommer att få tyunnare ljusare och lite mindre blad när den anpassar sig till submersed växtlighet.

    Ursprungligen postat av lilleulv
    Hej - När återkommer du med svaren för bild 1 och 2. Jag hittar tyvärr inte arten själva, men behöver hjälp.
    hälsning
    Lilleulv
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Jag har i alla fall kasetrat allt mitt alla växterna tappade sina blad?..:-)
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det kan jag förstå, jag har aldrig sett någon som har lyckats att få den växten ta sig något vidare i ett akvarium. Kanske därför de skulle sluta med dem?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          Ursprungligen postat av Patrik Steen
          Jag har i alla fall kasetrat allt mitt alla växterna tappade sina blad?..:-)
          Om du menar de små buskiga växterna så är mina fortfarande hur fina som helst, har de dock i ett 60 liters, kanske får den mängd ljus som krävs när det bara är 30 högt..

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • Guest

            Ursprungligen postat av NIC
            Om du menar de små buskiga växterna så är mina fortfarande hur fina som helst, har de dock i ett 60 liters, kanske får den mängd ljus som krävs när det bara är 30 högt..
            Fast du kör väl PMDD?

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av NIC
              Om du menar de små buskiga växterna så är mina fortfarande hur fina som helst, har de dock i ett 60 liters, kanske får den mängd ljus som krävs när det bara är 30 högt..
              Ja det är dem jag menade kastade alla stå där och håva blad det är man inte så road över, när man har krattat vad man ska tycker man hon sade att dem behövde mycket ljus men jag undrar om det är en akvarieväxt
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag tror mer på sumpväxthållet...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • lilleulv
                  • July 2007
                  • 208

                  Ursprungligen postat av NE
                  Den ena där är mycket troligen en hygrophila corymbosa men den är odlad över vatten (emersed), den kommer att få tyunnare ljusare och lite mindre blad när den anpassar sig till submersed växtlighet.
                  Tack så mycket Nick.
                  Jag köbte bara 1 st. och den står mycket fint i det lila 85 literen, men får så klart PMDD och CO2
                  hälsning Lilleulv
                  Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jag tror mer det är en Hemigraphis colorata, den med rödaktiga blad. Och lyckas med den i ett kar....
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • lilleulv
                      • July 2007
                      • 208

                      Zoopetklubb Syd

                      Tyvärr slog min dåliga datorvana till igen, så jag åter fick en ny Syd rubrik, men titta på den nya: der fattes ett B i klubb, vilket såkert är orsaken.
                      mvh
                      Lilleulv
                      Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                      Kommentar

                      • lilleulv
                        • July 2007
                        • 208

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Jag tror mer det är en Hemigraphis colorata, den med rödaktiga blad. Och lyckas med den i ett kar....
                        Tittade på Zoopets växtbeskrivning, och det är definitivt inte samma växt. Håller mig tills vidare till NEs förslag.
                        Lilleulv
                        Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Jag är upptagen i morgon på Diverse trädgårds sysslor som måste göras Bla 1 ton Sjösten skall i rabatter,och sen nästa Helg har jag barnen hela Helgen så tyvärr lilleulv kan jag inte hjälpa till.
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • lilleulv
                            • July 2007
                            • 208

                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Jag är upptagen i morgon på Diverse trädgårds sysslor som måste göras Bla 1 ton Sjösten skall i rabatter,och sen nästa Helg har jag barnen hela Helgen så tyvärr lilleulv kan jag inte hjälpa till.
                            Hej Stene - det var ju synd. Du har annars rätt storlek, men nog att se till.
                            trevlig helg
                            Lilleulv
                            Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                            Kommentar

                            • Matnil
                              • October 2003
                              • 464

                              Ursprungligen postat av Patrik Steen
                              Jag är upptagen i morgon på Diverse trädgårds sysslor som måste göras Bla 1 ton Sjösten skall i rabatter,och sen nästa Helg har jag barnen hela Helgen så tyvärr lilleulv kan jag inte hjälpa till.
                              hehe, då har jag förslag till en aktivitet helgen efter det, då du är ledig! Bära akvarium i Sätofta, kan det kallas för en "utflykt i akvaristikens tecken"?

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Ursprungligen postat av Matnil
                                hehe, då har jag förslag till en aktivitet helgen efter det, då du är ledig! Bära akvarium i Sätofta, kan det kallas för en "utflykt i akvaristikens tecken"?
                                Ha Ha jag är skeptisk till att snubben blir klar dem har för böbelen inte börjat packat änvi får se om jag är ledig så är det bara att hojta till det positiva med det hela är att det är på mina breddgrader
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...