Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

    Jag kommer
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


    Min zon Min Tenkare

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      --------------------------------------------------------------------------------

      Zoopetklubb Syd besöker: Malmö Akvarieförenings akvarieauktion den 3/3-07

      Anmälda:
      solbacka
      bena
      tenkare


      totalt:3



      Förslag till framtida aktiviteter
      Stoby Akvarieaffär
      Svedala Ciklid
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Vad för fisk brukar det gå bäst att sälja?för jag har ett 225Liters med Malawi som jag vill bli av med men dem är rätt så små än ca 4 cm
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          Det mesta brukar gå att sälja på auktion! :-)

          Du är välkommen att auktionera ut dina Malawis!
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            Hej där sydare, en liten västare som fliker in här.
            jag och sambo KANSKE kommer (det é ju en bit att åka)
            och så é det utgång dagen innan (hockey), men man kanske behöver rensa ut karet.....

            så en fråga till Daniel i Malmö: kan man förboka auktionsgods?
            (har INGEN lust att åka 30mil och stå och köa för att få in sitt gods NOWAY)
            förutsättningarna är ju självklart att man vet exakt vad man tar med sig ...
            samt att man kan få behållningen insatt på konto (samma där, vänta i kö för att få åka hem 30 mil inge skoj)...
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              Ursprungligen postat av MagicFingers
              Hej där sydare, en liten västare som fliker in här.
              jag och sambo KANSKE kommer (det é ju en bit att åka)
              och så é det utgång dagen innan (hockey), men man kanske behöver rensa ut karet.....

              så en fråga till Daniel i Malmö: kan man förboka auktionsgods?
              (har INGEN lust att åka 30mil och stå och köa för att få in sitt gods NOWAY)
              förutsättningarna är ju självklart att man vet exakt vad man tar med sig ...
              samt att man kan få behållningen insatt på konto (samma där, vänta i kö för att få åka hem 30 mil inge skoj)...
              Javisst går det att förhandsregistrera auktionsgods!

              Vi är mycket tacksamma om de som planerar att ta med sig auktionsgods föranmäler detta.

              Skicka ett mail till:

              auktion2007@malmoakvarieforening.se

              och beskriv vad du vill auktionera ut, så detaljerat som möjligt. (Art, pryl, antal per påse/förpackning, storlek osv.) Ange också telefonnr.

              Det går bra att sätta ett minimipris, men tänk på att ett lågt utgångspris inte behöver betyda ett lågt slutpris utan kan vara ett bra sätt att få igång budgivningen.

              Jag vet inte detaljerna om hur utbetalningen av pengarna kommer att ske, men jag antar att vi kan sätta in pengar på konto. Jag återkommer med info om detta till helgen, vi har styrelsemöte på torsdag. (I så fall måste du naturligtvis också skicka med kontonr och clearingnr.)

              Det går naturligtvis bra att komma med auktionsgods utan att föranmäla, men det underlättar och sparar tid om ni föranmäler. Inlämningen av auktionsgods börjar kl 10. Kom inte för sent!

              Jag kommer starta en separat tråd om auktionen efter vårt styrelsemöte på torsdag, med all information om auktionen samlad.
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • miluhe
                • June 2006
                • 2090

                Hur fungerar auktionen? Tar man med fisk i påse där de får vara hela auktionen? Har aldrig varit på någon sådan auktion.

                Mvh Cecilia

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  Ursprungligen postat av MagicFingers
                  H
                  samt att man kan få behållningen insatt på konto (samma där, vänta i kö för att få åka hem 30 mil inge skoj)...
                  Jag har nu kollat upp detta. Det går utmärkt att få det man tjänat på försäljning insatt på konto. Enklast blir det om man förhandsanmäler sitt auktionsgods och då också anger clearing- och kontonummer.

                  Förhandsanmälan görs till: auktion2007@malmoakvarieforening.se

                  Alla anmälningar bekräftas med ett svarsmail så om du inte får svar inom två dagar skicka mail igen.
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    • April 2002
                    • 1103

                    Ursprungligen postat av miluhe
                    Hur fungerar auktionen? Tar man med fisk i påse där de får vara hela auktionen? Har aldrig varit på någon sådan auktion.

                    Mvh Cecilia
                    Hej!
                    Ja, de som tar med auktionsgods ansvarar själv för förpackning av detta. Se till att inte packa för mycket fisk i varje påse/burk/hink! Fisk brukar utan problem klara något dygn eller två i påse om den är rätt förpackad.

                    Välkommen!
                    Malmö Akvarieförening
                    no hope, no harm, just another false alarm

                    Kommentar

                    • janne63
                      • August 2006
                      • 294

                      Finns det någonstans information om vad som är föranmält till auktionen? Finns det rätt fisk kan jag tänka mig att gå men annars håller jag mig nog hemma (så jag inte köper något som jag inte egentligen tänkt).

                      Kommentar

                      • daniel_i_malmö
                        • April 2002
                        • 1103

                        Ursprungligen postat av janne63
                        Finns det någonstans information om vad som är föranmält till auktionen? Finns det rätt fisk kan jag tänka mig att gå men annars håller jag mig nog hemma (så jag inte köper något som jag inte egentligen tänkt).
                        Det kommer sådan info, men tyvärr kan man inte räkna med att alla eller ens en majoritet föranmäler sitt gods... Så det är nog bäst du kommer ändå
                        Malmö Akvarieförening
                        no hope, no harm, just another false alarm

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Då får jag önska alla Sydare ett händelserikt sportlov för i morgon sticker jag till Danmark i en vecka där jag har hyrt ett Poolhus då jag ska besöka bla en akvarieutställning vid Flensburg, gränsen till tyskland resten av tiden ska jag sitta vid poolen med en kall pilsner kanske gå in i bastun eller kanske sola lite solariumet det får man se HA HA
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • solbacka
                            • January 2004
                            • 3952

                            Ha det så bra stene
                            350l Diskus 275l SA växt
                            100l tanganynika
                            Min dagbok Mina bilder
                            Min alldeles egna zoon

                            Kommentar

                            • Tenkare
                              • May 2005
                              • 2519

                              Mmmmmm Bastu
                              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                              Min zon Min Tenkare

                              Kommentar

                              • Intercepter
                                • January 2006
                                • 962

                                kan man efterskänka lite ciklider till auktionen o låta pengarna gå till maf om de blir sålda? Har några stora Zebraciklider och nån jag inte riktigt vet vad det är, inte så hemma på de amerikanska sorterna, nån som vill hämta upp dem isåfall i svedala?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...